Jsou Things to pravé ořechové?
18. 09. 2010, 1:20 · Nakousnutá jabka
S potřebou lépe řídit svůj čas, projekty a nezapomínat na důležité věci se vynořila potřeba nějakého digitálního “blbníčku”. Pokusy na daném poli jsem podnikal již několikrát, nakonec jsem rád, že jsem si zvykl alespoň na používání iCal v počítači a iPhonu, ale teď je skutečně potřeba se naučit pracovat s myšlenkami a úkoly lépe.
Pozeptal jsem se mých followerů na Twittru, jaký program by doporučili – nejčastější odpovědi byly asi Things, OmniFocus a TaskPaper (někdy v kombinaci s Evernote, teď už asi chápu proč). Všechny tři jsem vyzkoušel, TaskPaper je mi sympatický snadným “rozklikáváním” projektů, kdy připomíná v podstatě obyčejný texťák, ovšem na nějaké úkoly v podobě, kterou potřebuji, to moc není. OmniFocus a Things jsou si dle mého laického pohledu dost podobné, alespoň v té úrovni funkcionality, kterou vyžaduji. Nakonec jsem zakotvil u Things, ale jelikož na mě teď vybafly s požadavkem na zakoupení plné verze (a poté bude následovat také zakoupení verze pro iPhone), chci přece jen ještě požádat v tomto směru zkušenější uživatele, zda neexistuje nějaké lepší řešení.
Na Things mi totiž některé věci vadí, protože to je program zaměřený primárně na úkoly a já bych od programu potřeboval ještě o kousek víc. Typicky práce s projekty pro mě není jen konkrétní úkoly, ale také spousta poznámek rozčleněné do řady oblastí, které chci mít na jednom místě k dispozici, ať už se to týká plánů k nějakému produktu nebo podklady pro psaní článků. Dělat to přes úkoly v Things není to pravé ořechové, plete se to v pohledech na úkoly, které je potřeba udělat. V podstatě mi chybí další typ položky – poznámka, kterou bych mohl v libovolném množství přidávat k úkolům. V daný okamžik mi to nahrazují soubory v TextEditu (které mám přes iDisk dostupné i z iPhone), ale není to pravé ořechové, je to málo přehledné.
Na druhou stranu nechci hypersofistikovaný project management software, protože nikdy zatím rozhodně nebudu kreslit grafy co má kdo kdy udělat a co na co navazuje, prostře potřebuji primárně udržet přehled v úkolech a mít všechny možné informace na jednom místě. Proto taky nechci kombinovat více programů, vím, že díky mé nepořádnosti to nedopadne úplně dobře.
Pokud vás napadá software, na který bych měl upřít svou pozornost, budu jedině rád.
používal jsem Things, používám OmniFocus, dle mého názoru v tuto chvíli lepší, Things nám nějak zaspali vývoj :-(. nevýhoda omnifocusu je cena (iphone+ipad+mac už je celkem pálka).
pro mě byla hlavním důvodem pro přechod synchronizace přes internet mezi zařízeními…
— fipa 18.9.2010 08:57 #
Ja ti mozem vrele doporucit Dejumble, jak desktopova aplikacia tak na iPhone verzia. Moznost po zakupeni licencie mat vlastny ucet a sharovat planovane ulohy medzi desktop a iPhone verziou.
— donald 18.9.2010 11:04 #
Já osobně používám Things. Až na hloupou synchronizaci přes wifi jsem s nimi spokojen. Ale už celkem dlouho slibují synchronizaci přeš internet. Do OmniFocusu jsem nešel hlavně kvůli jeho ceně, už Things nejsou levná sranda.
Na poznámky jsem nikdy žádný sofistikovaný program nepotřeboval, vždy stačila tužka a papír, nebo obyčejný textový soubor.
— snilard 18.9.2010 13:38 #
Omlouvam se za kapku OT ale chci se zeptat jestli někdo nezná možnost jak dostat úkoly z iCalu do iPhona. Nechápu proč ale asi to ani nemá jít ?
— Krtek 18.9.2010 13:56 #
snilard: papir a tuzka je u me vyloucene, a poznamky v textaku zacinaji presahovat jednoduche zvladani.
— Martin Ler 18.9.2010 14:56 #
Já používám na složitější úkoly webový Hiveminder. Má i interface pro IM či mail a iCal. Na úkoly spojené s maily pak Tasks v Gmailu. Není to nijak sofistikované, ale je to rychlé a stačí mi to.
Projekty si udržuju víc “po programátorsku”: co projekt to adresář se soubory verzovaný přes git. Repozitář samotný na vzdáleném serveru (i jako záloha). Naučit se git není z počátku snadné, ale jeho větve – pro nelineární vývoj projektu – mi vyhovují. A díky kompletní historii a popiskům commitů se v projektu dobře vyznám i když se k němu vracím po delší pauze.
To aby tady byla taky výrazně odlišná alternativa :-)
— nm 18.9.2010 21:34 #
Doporučuju se podívat na kombinaci www.nozbe.com s evernote a google kalendářem. Nozbe stojí na metodice GTD, ale je bohužel placen měsíčně.
— dt 19.9.2010 10:54 #
Jedine me napada pouzivat sync aplikaci pres toodledo, pokud tedy nesedi webovy RTM Remember The Milk..
Na ipad/iphone pak taska, 2do, apod.. Tyhle aplikace pak maji docela slusnou nabidku funkci jako napr. Poznamek.
— VFisa 19.9.2010 11:00 #
Things pouzivam poznamky sa daju pridavat v pohode, sam tak fungujem:
1. po rozkliknuti kazdeho tasku
2. ked vytvorim projekt, tak do jeho poznamok pridavam milestones
vyzera to asi takto:
Vyskusaj este Remember The Milk – maju sikovnu aplikaciu na iPhone, v pohode online aplikaciu a cena je ovela priaznivejsia.
Snad som trochu pomohol.
— @faborio 19.9.2010 15:18 #
faborio: bohuzel ten task se pak mota v tascich. Ja potrebuju tam naplacat libovolne poznamky, treba i nesvazane se schuzkou a podobne. Zkusim si jeste pohrat s OF, kde by to melo jit resit pres pohledy, aby ten task nestrasil v mem oblibenem pohledu, v Things se ho z Next nezbavim.
— Martin Ler 19.9.2010 19:54 #
Asi najlepsi softik na GTD je podla mna 2Do Stunning. Ma aj Lite verziu na test. Presiel som cez vsetky softy co tu spominate, ale rozhranie a moznosti zadavania novych uloh je na 2Do bezkonkurencne.
— brco 19.9.2010 21:52 #
Doporucu se podivat na GQueues online sluzbu.
Viz videa na: http://www.gqueues.com/help/videoTutorials
Pokud ti vyhovuje Google Calendar a Gmail, tohle bude asi pasovat taky.
Maji verzi zdarma, ktera je pro osobni pouziti dostatecna, a 14-denni trial na plnou se sdilenim tasku a obousmernou integraci s Google kalendarem.
iPhone je podporovan pres webovou aplikaci.
Maji pripravene i video pro GTD pristup: http://www.gqueues.com/GTD
— Klokan Petr Pridal 23.9.2010 22:34 #
Pre úplnosť ešte tu nezaznel software Midnight Inbox (treba si ale dlhšie zvykať na jeho interface) a potom je tu v beta verzii The Hit List, osobne som ale ostal na Things, detailné poznámky sú v adresárovej štruktúre, Things len na tasky
— mcstuff 10.10.2010 11:44 #
mozno by bolo pre vas zaujimave nieco na sposob scriveneru( http://www.literatureandlatte.com/ ), hlavne kvoli tym poznamkam; absentuje cokolvek na sposob GTD, tzn hlavne reminder, notifikacie etc,
idealne by bolo mat nieco take v Things / Hit Liste
— r6 16.10.2010 04:22 #
Na kresleni toho, co ma kdo udelat a kdy, bych si posvitil na Adobe Workflow.
— Matej Sychra 26.10.2010 17:50 #