Keynote na Macworld Expo 2009

6. 01. 2009, 18:17 · Nakousnutá jabka · Bleskovka

ikonkaKeynote již chvíli běží, zatím byl ohlášen iLife 09, jsem zvědav, zda se dočkáme něčeho zajímavého (čti pěkný HW).

Sumář novinek se tu objeví, pokud mě něco zaujme :). Ale myslím si že nový MacBook Wheel a MacTiny se nepodaří překonat. A druhý studijní materiál – co vám popis jedné z hlavních nových funkcí Windows 7 připomíná nejvíc?

· Trvalý odkaz na tento příspěvěk · Linkuj.cz · Jagg.cz

  1. MacBook Pro 17 palcu s 8 hodinovou vydrzi: http://live.gizmodo.com/

    — J2930    6.1.2009 20:41    #

  2. a uz i na apple.com

    — J2930    6.1.2009 20:42    #

  3. libi se mi jak kazdej ceka co se vsechno na macworldu nepredstavi a ono celkem dlouho vzdycky nic moc a max jedna HW vec, letos opet vidime ze se zadnej pytel s novinkama neroztrhl.

    Kdo cekal iPhone nano, mac mini, iMac atd byl blazen, Apple bude svy veci predstavovat jednotlive na svych mensich akcich a tiskovkach

    — ondrej    6.1.2009 20:47    #

  4. jsem zvedav jestli zase v utery :-)

    — J2930    6.1.2009 21:06    #

  5. ondrej: iPhone v 2007 nebyl bomba? MBA v 2008 nebyl bomba? Blazne.

    Martin Ler    6.1.2009 21:16    #

  6. Já čekal hlavně MacMini, současná konfigurace už je fakt ostuda.

    — Martin    6.1.2009 21:50    #

  7. maler: …macworld 07- iPhone – byl uuuuzasna bomba – vecer snu! (http://www.maler.cz/index.php?id=889 – povinna cetba, obzvlast ty komentare :-)
    macworld 08 – MBA nebyl bomba, ale velke(!) zklamani (cti: jsem PB12 uzivatel …)
    PS: …me dnes nejvic potesil mat jako volba – kez by se “nakazili” i mensi kamaradi… :-)

    — lukas    6.1.2009 22:57    #

  8. lukas: Mam tiez PB12, je super, dufam, ze mi este dlho vydrzi – nie je ho momentalne vobec nicim so sucasnej produkcie Apple nahradit.

    — Peter    6.1.2009 23:17    #

  9. Asi jde o to, kdo dělá keynote. Jobs prezentuje super věci (bomby). No a i když nejsou super, tak ho (aspoň) po dobu prezentace dokážeme obdivovat. A když není nic zajímavého k prezentaci, prostě nuda kterou všichni můžou čekat, tak ani nepřijde a zůstane raději doma s rodinou (jak psal Martin)… :-)

    — Milan Buzek    6.1.2009 23:32    #

  10. Ta nová sedmnáctka je asi jediný ntb z nové řady, který na mě dělá dobrý dojem. Pokud baterie vydrží opravdu 7-8 hodin, tak bych si opravdu nestěžoval, že je vyměnitelná jen po odklopení krytu. Taková výdrž je fantastická. A pokud ta anti-glare úprava zamezuje účinně reflexům, tak si opravdu není na co naříkat. Co se týče MB Air představeného minulý rok, tak ten mě taky vůbec neoslovil. iPhone jsem pořídil, denně ho používám, ale rovněž žádné nadšení. Tenhle nový MBP 17 ale opravdu působí jako skutečný progresivní highendový produkt.

    — Lukáš Kuča    6.1.2009 23:32    #

  11. Peter: …no jo, Pb 12 je proste zradlo a ted uz temer legenda :-)
    Pripomina mi to trochu Austin Mini nebo Citroen DS – jejich nastupci se na uroven originalu (resp. popularity, privetivosti originalu) nikdy nedostali, v pripade Mini se vyrobci aspon poucili a k originalu se vratili. Snad se jednou dockame: MBP 12 classic…
    …zlaty voci :-)
    PS: co je to vlastne ten oftopik?

    — lukas    6.1.2009 23:51    #

  12. lukas: mimo tema.

    kamaradka prodava PB12, jestli si to pamatuju spravne :). kdo ma zajem? :)

    bohuzel MP15 se “antiglare” upravou nenakazili. IMHO to bude klasicky matny displej, otazka jak bude vypadat ten ramecek – jestli pred to nedaji ten plast, nebo to bude upraveny plast (antireflex)?

    iPhone bomba je.

    MBA taky – bohuzel predrazena :).

    Martin Ler    7.1.2009 00:44    #

  13. maler: ramecek se zda byt kov: viz obr

    — ondra    7.1.2009 07:46    #

  14. K SW…
    mne vzdy pobavi, jak “rychle” Ceska strana reaguje a lokalizuje.
    iWork 08 pocestili necely mesic pred ohlasenim 09. Stejne iLife (dobre tam chybi jeste jedna aplikace). Kdyz vysel iLife 08 (podzim 07) tak ho slibili pocestit do vanoc, ale nerekli do kterych… do letosnich to skoro stihli, akorat uz je to zase pozde : -)
    Uvidime co slibi letos.

    — Stephen    7.1.2009 16:08    #

  15. že tu dost lidí píše že má 12 notbook od applu ale připadá mi to jak kdy bych nosil sebou didaktik gama. Přece je už rok 09. Já osobně mám 10 inch, 2.0 procesor atom a touch screen, 3 usb, 6 člankovou baterii s Leopard a to za 900 dol. Rok od roku je to s hardware horší (tento rok baterka-příští možná nic) a mac mini no comment. Je zajímavé od té doby co je iPhone je to horší a horší.

    joelupac    7.1.2009 17:48    #

  16. Koukam jabkoň se soustředí víc a víc na hudbu a tydlifoun, teda věci co jdou tak nějak mimo mně :-(
    Mimochodem ten iWork se dodává s novejm jabkama ? Sem ho asi neměl předinstalovanej. Nebo to na mně zařvalo že to je demo a hned sem to smáznul. Mimochodem ani sem nenašel žádný to pages nebo keynote nebo jsk se jmenuje ten prezentační soft. Naštěstí používam OO ale stejně sem byl z toho “balíku” SW přibundlovanýmu k iMackovi rozčarovanej.

    Krtek    8.1.2009 09:55    #

  17. keynote stala za… skoda ze tenhle rocnik jeste nedotahl jobs.. Jinak 17” MBP se me hodne libi, ma vsechno co mely mit i novy 15”. Asi si rekli ze jako pracovni nastroj se casteji pouzivaji 17” a 15ky miri uplne jinam. Ted jenom vydelat dost tisicu a udleat si vic mista na stole:) I tak je ale znatelna priorita produkce novych veci tam kde apple vydelava penize – na hrackach.

    — armin    8.1.2009 10:14    #

  18. Krtek: dodava se na pocitacich demo, plnou verzi si musis koupit.

    Martin Ler    8.1.2009 10:40    #

  19. Stephen: Jsi celkem mimo, možná to nesleduješ, ale jak dlouho je iLife? Jaká aplikace chybí? GB nikdy nebyl v plánu a nikdo jej nikdy nesliboval… iWork je komerční záležitost a nelze předpokládat, že si všichni ihned poběží koupit novou verzi, zvláště, když zase tolik nového nepřináší… Takže trochu plácání do větru, že… doufám, že se ti alespoň ulevilo…

    agent    8.1.2009 10:40    #

  20. agent:
    no GB je soucasti iLife, koupeneho v cesku s vyrobkem notebook. Prodejce zakaznika presvedcuje ze ma lokalizaci, ale GB si cesky nezpustis.

    iWork je lokalizovany mesic pred tim, nez zestarl.
    Takze su zvedavej kdy a jak bude lokalizovany 09.
    Chapu ze pokud jsi angazovan ze “spravne” strany, myslis si ze je to vse dobre, ale klienti v CR si to vetsinou nemysli

    — Stephen    8.1.2009 13:50    #

  21. > joelupac

    “Já osobně mám 10 inch, 2.0 procesor atom a touch screen, 3 usb, 6 člankovou baterii s Leopard a to za 900 dol.”

    nevadí Ti, že porušuješ licenční podmíky, když jsi nainstaloval a provozuješ mac os na jiném HW než apple?

    A ještě se tím chlubíš ?

    Čeněk

    — cenek    8.1.2009 13:58    #

  22. Stephen: Nic proti, ale za neznalost dealerů se prosím neschovávej. To je zcela jiný problém. A kolik myslíš, že uživatelů touží pro českém GB? Bude to více než stovka v celé republice? Lokalizované jsou jen programy, které používají tisíce uživatelů, není možné vyhovět každému… Proto nejsou ani Pro aplikace apod. A jak jsem psal, lokalizace jsou pro stávající uživatele, a ti si nepoběží ihned koupit nové verze. A například pro řadu uživatelů je iLife 09 naprosto k ničemu, protože jim nepoběží na jejich počítači/systému…

    agent    8.1.2009 15:44    #

  23. Čeněk: Hmm, zajímavé, ale také bych do toho hned šel, pokud by to fungovalo. Bohužel na práci to není… Takže to vypadá, že můj další přenosák bude s Windows, protože když Apple nic podobného nenabídne, tak co mi (nám) zbyde za volbu? Nechci velký, drahý počítač, potřebuji co nejmenší možný počítač, ideální by byl iPhone, jenže ten je stále v plenkách…

    agent    8.1.2009 15:49    #

  24. agent:
    kdo te naockoval predstavou ze by se melo lokalizovat podle toho kolik uzivatelu si uz koupilo?
    Pokud si nekdo hraje na distributora v CR mel by prodavat kazdy produkt v tomto jazyce.
    Vymluva, protoze si to koupilo jen 100 lidi a proto nekomu nestojijou “za to”, zavani spis neuctou k zakaznikovy nez argumentem.
    Myslim ze cokoli nabizeneho u nas by melu nasi rec obsahovat
    Ale to je asi zbytecne… a tak se omlouvam za spam…

    — Stephen    8.1.2009 17:11    #

  25. Jestli jsi si toho nevšiml, nežijeme v komunizmu! Bylo by to jistě krásné, ale tady se to zatím stále řídí poptávkou trhu. A když má 5000 lidí zájem o iTunes, další 3000 o iPhoto a další třeba 2000 o iMovie, tak si opravdu myslíš, že se bude investovat čas a peníze do projektu, který osloví 100 uživatelů? Opravdu? Neúctou by bylo, nerespektovat poptávku většiny. To by byla přímo ignorace…

    Podívej se kolem se, kolik produktů má český návod a české rozhraní! A hlavně se podívej na kvalitu, čínský dialekt češtiny je někdy opravdu hodně impozantní… :-) Aneb když kvantita vyhraje nad kvalitou! Není strojový překlad tou největší neúctou zákazníkovi? Řekl bych, že ano.

    agent    8.1.2009 18:08    #

  26. agent:
    Ty asi zijes v komunismu.

    Investovat by bylo, kdyby do toho vlozili prachy, udelali to a pak teprve prodavali. A tak se jim investice vracela

    Kdyz ale napred prodaji a pak shodnoti, ze 3000 je dost tak jim to teda, za jejich, pocestime. 100 je ale malo a tak maji, za sve utracene prachy, smulu.
    To by snad slo nazvat spronevera, nez investice ne?

    Mas snad pocit ze jsou ty Jabka levne? Nebo ze z toho “distributor” nema dost vejvar?

    Samozrejme ze strojovy preklad je “fakof”, ale lepsi jak zadny (nebo naslibovany) preklad.

    — Stephen    8.1.2009 18:40    #

  27. to agent:

    Udivuje mne, že porušit smluvní podmínky považuješ za zajímavé. Jsme asi fakt komunismem nahrbenej národ, Každýmu víc imponuje jak pravidla porušit, než je dodržovat. Podle toho taky vypadaj naši politici …, jsou obrazem těch co je volí

    Č

    — čeněk    8.1.2009 23:15    #

  28. Č: na co si to tady hraješ? Na pana Zákon? Obchodní (často nekalé) praktiky, které mají vést jen k zisku daného subjektu mají být brané jako svatý zákon? Víš jak vypadají softwarové licence? Ve zkratce — zaplať a nic po nás nechtěl a opovaž se s programem cokoliv udělat a opovaž se jen hlesnou, že ti jeho chyba způsobila nějaké problémy… To je normální? Jak by se ti líbilo, pokud bys při koupi auta musel podepsat, že za veškeré chyby v jeho konstrukci výrobce nenese žádnou odpovědnost a pokud způsobíš někomu škodu, tak je to jen tvoje věc a výrobce to nezajímá? Mluvíš jak právnický parazit…

    Stephen: Jen ve zkratce — tebe někdo nutil kupovat Apple? Ty nemáš na výběr? Apple podporuje jen 17 jazyků z celého světa! Jsou země, a to i v Evropě, kde nemají lokalizované ani jedno slovo… Česká lokalizace není samozřejmostí, jak se ti asi zdá…

    agent    8.1.2009 23:54    #

  29. agent: at s tebou casto souhlasim tak tvuj nazor na kradeni SW se me nelibi. Urcite maji nejakej ten kradenej SW z nouze spousty uzivatelu, ale propagovat to je sila. navic ta tvoje argumentace.. Presne takhle by jsme nemeli uvazovat a ver tomu ze smerem na zapad tyhle nazory hodne ridnou.
    Jinak dok..rvena a nedostatecna lokalizace SW od Apple ma za nasledek prave nizsi prodejnost a je to jeden z hlavnich duvodu, proc neni v CR vic uzivatelu Macu. Prece jen od masiny bezny CZ uzivatel cekal plnohodnotnou lokalizaci narozdil od mikrovlnky.. CDS na to jdou opacne protoze na kvalitni obchodni zastoupeni nemaji. Apple za tu situaci muze jen castecne.

    Jinak nevite nekdo jak je to s prevetim CZ webu od Apple? kdysi tady byl clanek, ze se to chysta a porad zadna zmena..

    — armin    9.1.2009 00:26    #

  30. armin: proc nutne kradeni? Pokud si Leoparda koupim, tedy ho vlastnim, tak jsem ho neukradl. Pak je otazka (a na to odpoved nevim), zda je skutecne pravne zavazna EULA. Samozrejme, jeste jinak vec je, zda pri rozchozovani na jinem nez Apple stroji neporusim zakon, nebot nyni je cosi o trestnosti obchazeni ochran v zakone.

    web – uvidime, zatim zadne zmeny taky nepozoruji.

    lokalizace – lokalizaci made by CDS necht si laskave vetkne Apple za klobouk a udela lokalizaci made by Apple. TA JEDINA ma smysl (at si agent prska jak daleko chce).

    Martin Ler    9.1.2009 00:57    #

  31. armin: Pozor, já v žádném případě nesouhlasím s kradením software, to jsem nikde nenapsal. Nesouhlasím jen se slepým dodržováním arogantních licenčních podmínek u software, který JSEM SI ZAPLATIL! Omlouvám se, pokud to bylo chápáno jako podpora kradení sw, tak jsem to nemyslel. Proto také ten můj příklad o podepsání absurdního souhlasu při KOUPI auta…

    agent    9.1.2009 01:00    #

  32. no pokud sem přečet nějakou EULU (asi nějakou vyjímečně jo) tak sem si všim že pokud odporuje něčemu co někde platí, tak se bere za závaznej zákon daný země a né EULA. Jak moc se to ale může lišit nevim.

    Mimochodem pamatuju doby kdy sem jabko sledoval z povzdálí a všude se chvástali že proti woknum a DOSu je to v češtině včetně (snad) všech programů….. Ale to byla hitem Quadra a Performa…. Doba se změnila a co bylo samozřejmostí už asi neni.

    Krtek    9.1.2009 07:40    #

  33. >agent

    koupí os nabýváš právo jej užívat a využít podpory dle !licenčních podmínek!

    V licenčním ujednání, které musíš při instalaci potvrdit musiš odsouhlasit stojí, že jsi oprávněn jej instalovat pouze na apple HW.

    Pokud jsi ho naistaloval jinam, tak je to porušení smluvních podmínek

    Asi sis nevšiml, že jsem se ke kvalitě produktu a jeho podpory nijak nevyjadřoval. Pokud máš pocit že jde o šunt bez podpory, proč jsi to kupoval? Jediné na co jsem narážel, že propaguješ nedodržení smluvních podmínek. Na druhé straně dle Tvého vyjádření jsi licenci aspoň koupil, jsou tací, co si OS stáhnou z torrentu.

    Na nic si nehraju, já to myslím vážně. Ano taky jsem jako student na windows naistaloval cokoliv někdo přinesl na CD. Ale když jsem začal chodit do práce a zjistil, co stojí úsilí mnoha lidí udělat výrobek tak, aby ho lidi chtěli koupit, tak mi došlo, že když jim za to nezaplatím, tak už ho příště nebude mít kdo vyrobit.

    Každý by měl začít u sebe, já začal před 11 lety, kdy jsem si koupil domů první apple. Nikdy jsem na něm neprovozoval nic nelegálně, protože si vážím práce těch, co apple dělaj applem. A tohle platí všeobecně, ne jen v IT branži. Dokud se u nás bude přemýšlet jak to ojebat, tak těžko budeme mít životní úroveň EU.

    Č

    — cenek    9.1.2009 09:29    #

  34. Instalovat OS X na beznych PC mi taky rozhodne neprijde normalni, avsak Apple si za to muze sam. Driv to proste neslo a tak to nikdo neresil, ted to jde a tak se vzdycky najdou paraziti.

    Srovnani 12” Power a iBooku s cimkoliv s Atomem a uvedeni, ze jde o neco jako Didaktik Gama je tak mimo misu, ze nema cenu se jim snad ani zabyvat. I 2GHz Intel Atom proste a jednoduse neni rychlejsi nez nase stara a dobra G4 na frekvencich o 500-700 MHz nizsich. Pokud nekoho zlaka velke cislo pred udajem o taktu, je to jeho problem

    Logout    9.1.2009 10:13    #

  35. GB snad brzo bude,nebot skoro hotovou verzi dostali.

    Z ilife 06 je dávno neoficiálně.

    A ano,já bych GB česky vždy uvítal,nebot se říká Mac je na vše multimedial,ale pak základní program na hudbu není. Jak má lama sakra dělat jednoduše podcasty a případně si hrát s hudbou?

    — ERT    10.1.2009 06:56    #

  36. agent:
    K te “kvalite”… z ceskych jabko support stranek:
    “Distorted video or no video issues”
    prelozeno jako
    “Deformované video nebo žádné potíže s videem!
    supr, na to se vzdy vyplati pockat….

    — Stephen    10.1.2009 20:09    #

  37. Hm, kde to prosím je? To je na webu Apple (cz nebo com) Nebo v lokalizaci?

    agent    10.1.2009 21:04    #

  38. Stephen: ale s tim nema mistni zastoupeni (CDS) nic spolecneho, to je aktivita apple.com

    http://www.apple.com/cz/support/exchange_repair/macbookpro.html

    Martin Ler    10.1.2009 23:37    #

  39. Jo tady, tak to nikdo neví, kde a jak vlastně vzniká… Asi nějací šikovní a levní Číňani… Každopádně není cesta, jak to opravit, CDS ani evropské lokalizační oddělení Apple tohle nedělá…

    agent    11.1.2009 01:57    #

  40. Nesouhlasim, ze s tim nema zastoupeni nic spolecneho!
    Nabizi jabka zakaznikum, zakaznik ho radne zaplati a pak, az ma problem se docte dezinformaci!
    A vyhradni zastoupeni s tim nema pry nic spolecneho…? Snad jen uz shrablou provizi ze….
    agent:
    To je prazsky postkomunismus, ale s kapitalismem to nema jeste zdaleka nic spolecneho.

    — Stephen    13.1.2009 09:28    #

  41. Stephen: Nepochopil jsi, o čem je řeč…

    agent    13.1.2009 09:38    #

  42. agent:
    tak masiny s iLifem 09 uz jsou na pultech i u nas a po cestine ani vidu ani slechu.
    Jak se ale uzivatele divi, kdyz dostanou zdarma lokalizaci, ktera udela jen pul pocitace a jeste si zato nemuzou nainstalovat FW update SMC ve svych macboocich…

    — Stephen    19.2.2009 16:48    #

Související články