ja mam uz minimalne 2 roky mini a porizoval jsem ho odzacatku prave jako home media centrum. postupne jako skladacu ho ovesuji dalsimi periferiemi. takze v soucasne dobe je sestava nasledujici: Sony bravia 40” fullHD (pres hdmi na HD720 kvuli velikosti pisma vzhledem k pozorovaci vzdalenosti (FullHD beha take) EyeTV diversity a interni HD 320GB western digital. Jeste musim poridit bezdratovou mys a klavesnici nebo Keysonic ACK-540 MAC RF a nejak vyresit prostorovy zvuk. Vse slape jak jsem si to vysnil a muzu jen doporucit. Podotykam ze primarne jsem chtel Hudbu prehravani/nahravani video internet a jednoduche hry typu tetris :-)
Už jsem si říkal, že by nebylo špatné, kdyby nějaká firma začala k Macům Mini prodávat nějaký „media set" obsahující TV tuner na USB, redukci z DVI na něco televizního a software, nejspíš něco jako rozšířené Front Row, a to vše samozřejmě odzkoušené a plně spolupracující. Možná by se tím mohla docela slušně uživit, vlášť na Západě. Já jsem ale na rozjetí takového projektu moc vytížený. :-(
Movist je pěkný, ale zdá si mi jako mrtvý… dělá na tom ještě někdo? Existuje novější verze než nějaká ta alfa 0.5.x? Ten program se mi líbil, ale neumí třeba přehrát vzdálený soubor (v nabídce to je, ale neaktivní) atd… jestli umřel, tak je to škoda.
Již dva roky používám Mac Mini – rozšířená RAM a větší disk a Leopard, FrontRow, Sofa, BT MS mouse, BT apple kbd. Audio výstup opticky přímo z Mac do AV Receiveru Onkyo, video zatím “pouze” z DVI do projektoru s malým rozlišením (1024*768), vedle leží TV tuner napojenej na stejnej projektor. Takže TV vysílání jde z tuneru a CD/DVD jde z Maca. Spokojenost 100%. Tedy 99%, k dokonalosti mi chybí nákup nějakého mrňavého 8-9” LCD, který by se připojil k mackovi jako sekundární displej (esli by to vůbec šlo), aby když nechci pouštět projektor mohl jen přes malou obrazovku ovládat iTunes na Audio. Jo zapoměl jsem, že mám připojenej ještě iPod classic a na něm má veškerou hudbu. Tak.
Jak resite u Mac mini zvysenou hlucnost mechaniky pri prehravani DVD video disku (ta je nesnesitelna, a ani po nacteni neklasa), stejne jako zvysenou hlucnost celeho systemu napr. u prehravani MKV 720p (vetsi vytizeni CPU = zrychli se otacky vetraku)?
Osobně používám řešení iMac+EyeTV+Mediatomb+Addxsub(emulované na VP)+Playstation3+PlayTV+Dálkové ovládání.
Zvládá pouštět i věci nahrané EyeTv.
Omezení se týká pouze velikosti filmů do 2GB.
Po dlouhem zkoumani a zkouseni pouzivam jako medialni centrum doma Xbox 360. S Macem docela dobre komunikuje prez programek Rivet. Sosa data z pripojenych pocitacu v okolni sit, jde k tomu pripojit externi USB disk ze ktereho taky vsechno prehraje (fotky, video a MP3). Full HD to taky umi (zkousel jsem WMV HD a H.264) . Absence podpory titulku u DivX zas az tak nevadi, protoze vsechno stejne preukladam s vypalenejma titulkama aby to slo prehravat i na iPhone (prez PC jde streamovat video i s titulkama). Prez HDMI asi nejlepsi obraz jaky jsem u podobnych zarizeni videl. Co chlapci z Mrkvosoftu nezvladli je nadmerna hlucnost konzole. Vsechno velmi rychle reaguje. Da se dokoupit i klasicke ovladani a WIFI pro bezdratove pripojeni. Udajne se chysta i DVB-T tuner. Pri cene cca 5500,- Kc docela prima hracka.
pre smugg: neviem o com hovoris v suvislosti s tou zvysenou hlucnostou systemu pri prehravani mkv 720p, ja na nom prehravam mkv 1080p a zvysenu hlucnost som nezaznamenal. moj mac mini je pimpnuty na Core 2 Duo 2 Ghz a je v nom 7200 otackovy disk, takze komponenty, ktore by mali teoreticky hriat viac. mozno je to v tom, ze mam na tom momentalne windows 7, prehravat o vsetky kodeky, nova verzia media centra je fakt pekna, ja sa vam cudujem, ze to cez boot camp aspon neskusite. verim, ze v kombinacii s itunes je v amerike mozno mac os x riesenie lepsie ale v nasich koncinach vitazi windows.
Ma 8” a je dotykovy s podporou macu a ve spojeni s FrontRow by to mohla byt uplna mnamka. Jedinou nevyhodou je to, ze to sem nikdo nedovazi, ale Quentin by mohl byt prvni. ;-)
Osobne moje number one prani je, aby apple uvedl nejaky multimedia home server, vykonny, schopny obhospodarovat vse a najednou, vychytany sync pro iPhone, MacBook, iMac, bezdratove samozrejme a komfortni prostredi a spravu, jsou spekulace, ze neco takoveho chysta, samozrejme jde o cenu a vykon zeleza, ale doba zrejme jiz uzrala, a nehalem uz bude snad dostatecny…
Pouzivam iMaca 24” soucasny model s Penrynem na 2.8GHz a 2G RAM (4G se jevi jako potrebne…)
Movist mi prijde cisty a prehledny prehravac, lec DVD neumi a s full HD mi vzdy spadne :( a protoze nekdy od kvetna, tusim, neni zadna nova aktualizace, nevim jaka je budoucnost tohoto prehravace…
Po vyzkouseni vseho mozneho, QuickTime+Perian, VLC, MPlayer mi vychazi, ze bohuzel, je asi nejvhodnejsi VLC, je to takovy balast a linuxarsky programatorsky tomu odpovida user interface:(( Ale musim rict ze sviznost s ktetou pracuje s full HD filmama mi je sympaticka, titulky u HD maji dobrou kvalitu, u dvd ripu (divx) spatnou a prijde mi spatna moznost nastaveni velikosti titulek, nejsou idealne citelne at volim jak volim barvu.
Movist pouziva specialni vrstvu pro titulky a dava je uplne dolu (vetsinou v cernem pruhu u 16:9) a maji vytecnou kvalitu, lec kuli padanim s HD ho pouzivam okrajove.
Front row pouzivam na fotky ci muziku, na video moc ne.
Quick Time s Perianem by byla celkem dobra volba, Quick Look je relativne dobre pouzitelny, titulky maji dostatecnou kvalitu a spusteni je fakt luxusni, pro HD se da Quick Look taky zaridit, lec protoze Quick Time nejakym zpusobem cacheuje to video, neni mozne pri spusteni HD filmu okamzite skocit napriklad do prostred atp.
Co se tyce soucasnyho iMaca, procesorove je celkem silnej, full HD zvlada v pohode, jsou extremni pripady kdy se prekresluje cely obraz+mnoho objektu na nem a seka se (dokumenty atp)
Asi pul roku pouzivam macmini G4. Sehnal jsem v usa zvukovku FireWave (Griffin) za 19 dolaru a k tomu pripojil bedny od Geniusu 5.1. Ovladam to pres BT klavesnici a mys. Kdyz nechci poustet televizi, pouzivam k ovladani iPhone s programem Remote (z toho jsou navstevy uplne vedle). Pro prehravani pouzivam pouze FR. Porady z TV si nahravam v iMacu a na nem si konvertuju filmy pres Visual Hub nebo Submerge. Vyhodil jsem vez i DVD rekorder.
to iwans: psal jsem o hlucnosti mechaniky i systemu :-) nicmene disc rotate jsem uz predtim zkousel, ale bohuzel nefungoval na mem mac mini (mam ten mid2007 – „nejnovejsi" verzi)
to romance: vsim jsem si, ze kdyz jsem mel „rozjete" winy pres boot camp, tak jakoby mac ignoroval chlazeni CPU (vubec si s tim nedelal starosti), zatezoval jsem procesor hranim jedne hry. pak kdyz jsem prebootoval do mac os x, tak hned po bootu byl vetrak maximalne roztoceny a kdyz jsem zkontroloval teplotu CPU, tak byla hodne vysoka nad normal. boot camp ovladace jsem mel snad spravne. mozna je to i tvuj pripad s win 7?
je to samozrejme mozne, naschval som si teraz po upgrade na ten 2 GHz procesor nainstaloval softver na monitorovanie teploty chipu. pri zatazi sa chip samozrejme zohrieva ale nepresahuje to referencne hodnoty a pocitac nie je na dotyk horuci ani po hodine kodovania filmu. tak neviem, mozno je v mac os x naopak hodnota nastavena prilis nizko.
jéé on umí iMac monitorvat otáčky a teploty ? dejte lidi typ jakym softem to děláte ? Ideálně bych bral nějakej widget do Yahoo engine ale žádnej sem zatim nenašel.
Napsal jsem malej clanek o Boxee. (http://www.joelupac.com/ ) Je zdarma, ma apple remote podporu, prehrava skoro vse, titulky s moznosti upravy a co vic s nahratim a automatickym vlozenim do filmu atd… Sice je stale alpha ale myslim si ze ho ceka skvela budoucnost. Jinak Boxee mozna pride i se set-top-box.
Uz mam rozepsanej clanek o Front row, kde mam Boxee plugin pro Front row.
Boxee ma velkou komumitu a furu plugins.
Ja jsem ve stejne chvili taky na rozpacich s zelezem ale asi bych pockal na na novi iMini. Asi by me to mrzelo ze mam ten starsi, ale snad se ho dockame v tomhle roce. Jinak co se tika obrazovky tak ja jedine LCD a kdyz LCD tak jedine od Dell. Neni tak drahy jak apple a s lepsi kvalitou. Zde Ja mam jen 24.
z TV placatek je zatím nejlepší SAMSUNG HD full, podsvíceným LEDem s lokálním stmíváním – local dimming (bo trubice po pár letech slábnou na 75% výkonu nebo i míň a vykazují clouding).
Je třeba brát nejlépe s kontrastním poměrem co největším – od 1/2 milionu vejš. Je to sice zpropadená marketingová hodnota ale u těchto modelů začíná být černá skoro černou a ne šedivou!!! Samsung má zdaleka největší vývoj a produkci přes LCD panely a všichni ostatní od něj berou střeva včetně Applu ;)
Pak je tu ještě lejzrový displej vod Mitsubishi, ale sem viděl enem na fotečkách. Oled je v plenkách, malý, drahý + krátká životnost.
Bohužel všechny LCD maj enem 8 bit barvy takže jste dost ochuzený oproti kinu. 6 bitů maj notebooky a některý iMacy = only cca 96 000 barev :D … prostě k zblití
to uggmug: … takže myslíš, že samsung je dobrá volba? Taky se právě chystám koupit TV a zatím je mým favoritem Samsung LE40A786 (třeba tady http://www.datart.cz/katalog/LCD-Televize-Samsung-LE40A786.html ). Je to ten správný typ? Je na trhu vůbec něco srovnatelného za rozumnou cenu?
PS3 Media Server – http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Mala aplikace, spusti se na macu (pripadne pc) a pak rovnou z PS3 projizdite soubory a nasledne streamujete. Bez problemu zvlada 1080p .mkv soubory, maximalne usnadnuje praci s daty (filmy, ale i fotky a mp3), ta jsou ulozena na pocitaci, odpada kopirovani, atd. Podporuje titulky i jejich nastavovani. A dalkove ovladani k PS3 uz tu linkoval kolega.
Patrik Pavelka: nepouzitelne. Na Macu to nepodporuje titulky, nestabilni spojeni (prehraval sem hudbu a proste to odpadlo), pres WiFi se to neustreamuje (mkv to reencoduje do MPEG2), PS3 ma problemy s nekterymi AVI. proste z meho pohledu nepouzitelne. stravil jsem s tim nekolik veceru a odepsal to – bohuzel to je pry nejlepsi mediaserver co lze na macu pouzivat.
Rozhodne nechci nekomu neco nutit, ale dal bych nejakou levnejsi plazmu od Panasonic a k PS3 bych dokoupil za 20 USD dalkovy ovladac a mate skoro dokonalou kombinaci – saom tuhle kombinaci pouzivam v pracovne a neni tomu co vytknout.
agent: vlezu do fullscreen rezimu (ala front row), vidim slozku Movies, klepnu na potvrzeni, fadeout, fadein, opet vidim slozku Movies a tak dokola. proste nelze prochazet soubory ve full screen rezimu.
Marek: ty plazmy sem zvazoval, ale tam me mrzi, ze to ma jen 1024*768, ze to nema ani HD 720p, tedy 1280×720, to me trochu stve.
plazmy mají šílenou spotřebu, to není televize, ale přímotop.
fullscreen mi v movist 06 funguje (10.5.6cz + poslední FR a QT) Není to sice 100%, ale funguje to — na mac mini to občas cuká při přepínání a zobrazování stínů pod ovladači apod., ale funkční to je… přebírá to data přímo z FR — takže zkus instalovat nejnovější verzi…
PS3 Media Server: vim, ze aplikaci autor(i) pravidelne upatuji, tak pripadne zkuste posledni verzi, tusim 1.04. Mate pravdu, lepsi je wired spojeni, jeslti mate tu moznost.
legoxx: W4000 se tam vejde jak u koho, je to tesne na hrane (zalezi na prodejci, etc). Je to druhy favorit (pred vanocema jsem ji kupoval mame, takze ji znam).
agent: tak v tom pripade nechapu kde je problem. Movist 0.6 se mi na trech pocitacich (a trech systemech) chova stejne – skoncim do full screen menu (zapnute aby se zobrazilo hned po startu Movist) a proste nejsem schopen prejit do podslozky Movies. Stisknu stredove tlacitko na dalce, a zobrazi se mi tam to same. Movist 0.51 funguje. Help?!
Patrik Pavelka: mam posledni verzi. nemohu to propojit kabelem, nebot bych si udelal priserny bordel v topologii site (iMac by musel routovat provoz PS3 smerem na internet) a musel bych vrtat zed. K tomu mi napriklad PS3 neprehrala nejake dily Star Treku, grabovane z TV, ktere mi Mac prehrava bez problemu (bez ohledu na to, zda to bylo z lokalu nebo media serveru). Proste zatim to vypada Mac na media, PS3 mozna na hry (oni je otazka, kolik me jich nadchne – zatim vede pujceny Heavenly Sword)
Martin Ler: aha, dálku jsem netestoval, funguje mi to s klávesnicí. Také jsem zjistil, že to nepřehrává chráněná videa (respektive je při přehrávání zobrazí šedě), ale to je asi normální…
agent: aha! no jo, s klavesnici to funguje. chranena videa – to je imho spatne, kdyz to prehrava QT, tak by to melo prehravat korektne… ale kdo vi. jeste ze zadna nemam.
Ad Movist: casem z toho mozna bude software (pokud neumre vyvoj), zatim to je jen pokus o software … Od media centra pozaduji spolehlivost – vysvetlovat rodine, ze tohle maji restartovat, tohle pustit v tomhle a pro tohle pustit neco jineho moc nejde :) To bych byl vyhozen i s pocitacem :)
to agent: z ceho soudis, ze maji plazmy silenou spotrebu? Pred vanocema jsem se zbavil LCD a koupil plazmu – o poradny kus vetsi. Topi to uplne stejne jako to podstatne mensi LCD (dokonce o trochu min) a obraz to ma o tridu lepsi …
pantata: Z technické dokumentace a není to žádné tajemství. Obecně platí, že plazma v zapnutém stavu bere 2x až 3x více než obdobné LCD, a obráceně, že v pohotovostním režimu bere plazma 2x až 3x méně než obdobné LCD.
Dnes nejekonomičtěji vychází některé kvalitní modely značkových LCD zhruba do velikosti obrazovky 40”.
Například taková 37” LCDSONY Bravia KDL-S4000K:
Maximální: 123 W
pohotovostní režim: 0,6 W
Pokud vím, tak plazmy se dělají od větších obrazovek. Málokterá televize obdobných rozměrů se dnes dostane pod 100 W.
Větší obrazovky:
40” LCD TV SONY Bravia E4000
Spotřeba:
Maximální: 176 W
pohotovostní režim: 0,19 W
42” Plazma TV Panasonic VIERA TH-42PZ800E
Spotřeba:
Zapnuto: 385 W
pohotovostní režim: 0,4 W
Jen bacha na urcite verze Sony LCD, i kdyz jsou Full HD jsou jen 8 bitove.
Ja si pred rokem poridil PlazPanaka PZ700, 10 bitu je hned poznat. Spotreba je udavana pri spicce (cista bila) Kdybych si mel opet vybrat, jdu znovu do plazmy.
Já mám doma jako media centre mac mini core duo 1 GB RAM. Mám k němu připojen DDT stick od Elgata na digitální tv a lacie FW disk (takový ten v al krabce co vypydá jak mini)
protože mám display jen 1440 * 900 , tak jsem zkoušel pouze 720p videa stažená z netu a mini je zvládal v pohodě. Jako přehrávač používám VLC player
Movist neznám, zkusím si ho stáhnout a vyzkoušet. Je tu ještě někdo kdo používá vlc? A kyž ne vlc ale movist, jaký je důvod? Je movist o tolik lepší?
Mozna trosku off, ale resim problem jak do itunes dostavat serialy jako TV Shows. Nasel jsem nejake postupy na netu, ale je to vsechno celkem krkolomny. Neexistuje nejaka aplikace ktera otaguje ty soubory, bez toho aby vytvarela .mov nebo konvertovala cely soubor?
tak jsem si včera večer stáhl movist tuším verze 0.6
zkusil jsem ho na svým PB G4 1.33Ghz (mám tam Leoparda ale jen 512 MB RAM)
musím říct, že mne výsledek překvapil.
720p sample video ve vlc vlastně PB vůbec nepřehraje, zvuk je ok ale obraz stojí, prostě vlc na tomto HW nestíhá
Oproti tomu movist hraje, na videu je sice vidět, že nějaký ten frame vypadne, ale žádná trága. Jen zas trhá přehrávání zvuku, což připisuju nevhodnýmu decodéru.
Takže závěr je, že asi fakt movist má znatelně nižší výkonostní požadavky
ještě jedna offtopic otázka, rád bych přihodil do PB 1 GB RAM, našel jsem na maczone modul (doufám, že to sem smím dát a nebude to skrytá reklama) 1GB SO-DDR PB G4 12-15-17 Samsung Original
chtěl bych se zeptat, když přidám pamět, projeví se to na výkonnosti PB v případě přehrávání videa, nebo to je záležitost hlavně procesoru?
Ne že bych upgradoval kvůli přehrávání videa, jen jsem přešel na leoparda a chtěl bych mít víc než minimální doporučené množství RAM (jinak Leopard funguje docela v pohodě, nějaké výrazné zpomalení oproti Tigerovi nepozoruju)
maler: tak to je fakt zajimavy, je videt, ze zalezi jaky ostatni aplikace a jak moc je treba system uz zasran, me vlc funguje prave s mkv nejspolehlivejc, zadny padani, pretaceni parada, movist 0.5 mi prave spadnul nejen pri pretaceni ale i pri sledovani zniceho nic, co se tyce 0.6 zatim nevim, ale jevi se stabilnejsi
puf, zda se, ze buh nechce, abych si koupil LCD tv. dneska sem domu privezl toshibu 37xv505d, nahradu za pofiderni LG. toshiba ma jednu vadu – ne zcela si rozumi s HDMI/DVI z Maca mini. Kdyz to pichnu na primo, tak uplne smula, kdyz pres HK AVR 247, tak se dostanu na 1080i, byt by vsechna tri zarizeni mela podporovat i 1080p. jsem z toho jelen. dumam, zda neni na vine levny DVI-HDMI kabel – na internetu jsem nasel podobnou konfiguraci funkcni, s LG 42LG6100 Mac mini v pohode jel na 1080p.
Pouzivam iMac 24” 3.06GHz + Sharp 46” LC-46XL2E 10bit panel, vse frci 1080p. Jinak Samsung gut, ale kdyz udelal takovou prasarnu v Galantu Bratislave, ze panely s 4 vlnovym podsvetlenim vymenil bez udani na linkach za jine shitove od AUptronics, tak sem si rekl, ze tudy ne. Navic Samsung a Sony jiz spolu nepecou. Ted dodava Sharp Sonymu, doporucuji omrknout aktualni produkci. Jinak Sony je tusim u rady X nebo W? Sharp panel, ale za tucny priplatek. Navic ten Sharp je snad uz posledni TV primo vyrobena v Japonsku a podlo toho taky vse vypada- od baleni az po provedeni. J.
Já nejstarší Mac Mini G4 používám v kombinaci externího tuneru DVB-S od Elgata včetně dodaného dálkového uvládání k EyeTV už asi 3 roky a plně vyhovuje.
Před rokem jsem si koupil Mac Mini s Intelem a nastalo rozčarování. I po rozšíření paměti se u něj po čase s výše uvedeným hardware zapíná větrák – dost nepříjemné. Proto jsem se vrátil k nejstaršímu Mac Mini s Tigrem v základní konfiguraci – absolutně bezhlučné! I když např. nahrávám na jednou transpondéru satelitu 4 kanály současně !!!
ElgatoTV 310 umí HD pouze v MPEG-2 (bohužel). Ale to málo, co bylo na Astře 19,2 volně normálně fungovalo (DEMO). Počítač se už ale sekal. Je to ale jediné co znám, s čím funguje CI modul CryptoWorks pro dekódování Gitalu, T&T či UPC.
mac mini plus windows 7 media center, dokonale riesenie, zvlada 1080p
— romanca 12.2.2009 05:15 #
ja mam uz minimalne 2 roky mini a porizoval jsem ho odzacatku prave jako home media centrum. postupne jako skladacu ho ovesuji dalsimi periferiemi. takze v soucasne dobe je sestava nasledujici: Sony bravia 40” fullHD (pres hdmi na HD720 kvuli velikosti pisma vzhledem k pozorovaci vzdalenosti (FullHD beha take) EyeTV diversity a interni HD 320GB western digital. Jeste musim poridit bezdratovou mys a klavesnici nebo Keysonic ACK-540 MAC RF a nejak vyresit prostorovy zvuk. Vse slape jak jsem si to vysnil a muzu jen doporucit. Podotykam ze primarne jsem chtel Hudbu prehravani/nahravani video internet a jednoduche hry typu tetris :-)
— ondrej 12.2.2009 05:57 #
Už jsem si říkal, že by nebylo špatné, kdyby nějaká firma začala k Macům Mini prodávat nějaký „media set" obsahující TV tuner na USB, redukci z DVI na něco televizního a software, nejspíš něco jako rozšířené Front Row, a to vše samozřejmě odzkoušené a plně spolupracující. Možná by se tím mohla docela slušně uživit, vlášť na Západě. Já jsem ale na rozjetí takového projektu moc vytížený. :-(
— Melebius 12.2.2009 08:34 #
Mne se zda kombinace PS3 + MediaLink + iMac jako fajn reseni. Pokud nevyhovuje Dualshock, tak se da koupit i normalni DO.
— Milanek 12.2.2009 10:09 #
Movist je pěkný, ale zdá si mi jako mrtvý… dělá na tom ještě někdo? Existuje novější verze než nějaká ta alfa 0.5.x? Ten program se mi líbil, ale neumí třeba přehrát vzdálený soubor (v nabídce to je, ale neaktivní) atd… jestli umřel, tak je to škoda.
— agent 12.2.2009 10:47 #
Již dva roky používám Mac Mini – rozšířená RAM a větší disk a Leopard, FrontRow, Sofa, BT MS mouse, BT apple kbd. Audio výstup opticky přímo z Mac do AV Receiveru Onkyo, video zatím “pouze” z DVI do projektoru s malým rozlišením (1024*768), vedle leží TV tuner napojenej na stejnej projektor. Takže TV vysílání jde z tuneru a CD/DVD jde z Maca. Spokojenost 100%. Tedy 99%, k dokonalosti mi chybí nákup nějakého mrňavého 8-9” LCD, který by se připojil k mackovi jako sekundární displej (esli by to vůbec šlo), aby když nechci pouštět projektor mohl jen přes malou obrazovku ovládat iTunes na Audio. Jo zapoměl jsem, že mám připojenej ještě iPod classic a na něm má veškerou hudbu. Tak.
— keson 12.2.2009 11:21 #
Jak resite u Mac mini zvysenou hlucnost mechaniky pri prehravani DVD video disku (ta je nesnesitelna, a ani po nacteni neklasa), stejne jako zvysenou hlucnost celeho systemu napr. u prehravani MKV 720p (vetsi vytizeni CPU = zrychli se otacky vetraku)?
— smugg 12.2.2009 12:08 #
Osobně používám řešení iMac+EyeTV+Mediatomb+Addxsub(emulované na VP)+Playstation3+PlayTV+Dálkové ovládání.
Zvládá pouštět i věci nahrané EyeTv.
Omezení se týká pouze velikosti filmů do 2GB.
— Václav Dort 12.2.2009 12:12 #
Po dlouhem zkoumani a zkouseni pouzivam jako medialni centrum doma Xbox 360. S Macem docela dobre komunikuje prez programek Rivet. Sosa data z pripojenych pocitacu v okolni sit, jde k tomu pripojit externi USB disk ze ktereho taky vsechno prehraje (fotky, video a MP3). Full HD to taky umi (zkousel jsem WMV HD a H.264) . Absence podpory titulku u DivX zas az tak nevadi, protoze vsechno stejne preukladam s vypalenejma titulkama aby to slo prehravat i na iPhone (prez PC jde streamovat video i s titulkama). Prez HDMI asi nejlepsi obraz jaky jsem u podobnych zarizeni videl. Co chlapci z Mrkvosoftu nezvladli je nadmerna hlucnost konzole. Vsechno velmi rychle reaguje. Da se dokoupit i klasicke ovladani a WIFI pro bezdratove pripojeni. Udajne se chysta i DVB-T tuner. Pri cene cca 5500,- Kc docela prima hracka.
— mr 12.2.2009 14:50 #
pre smugg: neviem o com hovoris v suvislosti s tou zvysenou hlucnostou systemu pri prehravani mkv 720p, ja na nom prehravam mkv 1080p a zvysenu hlucnost som nezaznamenal. moj mac mini je pimpnuty na Core 2 Duo 2 Ghz a je v nom 7200 otackovy disk, takze komponenty, ktore by mali teoreticky hriat viac. mozno je to v tom, ze mam na tom momentalne windows 7, prehravat o vsetky kodeky, nova verzia media centra je fakt pekna, ja sa vam cudujem, ze to cez boot camp aspon neskusite. verim, ze v kombinacii s itunes je v amerike mozno mac os x riesenie lepsie ale v nasich koncinach vitazi windows.
— romanca 12.2.2009 15:54 #
romanca: smugg hovoril o zvysenej hlucnosti mechaniky, nie systemu…
smugg: existuje utilita (PreferencePane) s nazvom DiscRotate, ktora umoznuje nastavit maximalne otacky mechaniky, treba vyskusat, malo by to pomoct.
— iwans 12.2.2009 16:14 #
2keson: O minim jako multimedialnim centru s velkym a malym lcd uvazuju take a paradni moznost by mohlo byt toto:
http://www.svethardware.cz/art_doc-2B03F64A37E661CCC125755300268B01.html
Ma 8” a je dotykovy s podporou macu a ve spojeni s FrontRow by to mohla byt uplna mnamka. Jedinou nevyhodou je to, ze to sem nikdo nedovazi, ale Quentin by mohl byt prvni. ;-)
— dr. Avalanche 12.2.2009 16:17 #
S LG se tomu vubec nedivim, kamarad mel podobnou zkusenost. Koupil u nich TV – a vratil. Piskala, nastaveni “nedrzelo”… Je prece tolik jinych znacek…
— GArfield 12.2.2009 16:23 #
Garfield: znacek je hafo, ale jak si ma clovek vybrat, kdyz nema osobni zkusenosti se vsema, he? A recenze na tuto TV byly obecne dobre.
DrA: no ja nevim, 6000 bych za to fakt nedal.
— Martin Ler 12.2.2009 16:29 #
Osobne moje number one prani je, aby apple uvedl nejaky multimedia home server, vykonny, schopny obhospodarovat vse a najednou, vychytany sync pro iPhone, MacBook, iMac, bezdratove samozrejme a komfortni prostredi a spravu, jsou spekulace, ze neco takoveho chysta, samozrejme jde o cenu a vykon zeleza, ale doba zrejme jiz uzrala, a nehalem uz bude snad dostatecny…
Pouzivam iMaca 24” soucasny model s Penrynem na 2.8GHz a 2G RAM (4G se jevi jako potrebne…)
Movist mi prijde cisty a prehledny prehravac, lec DVD neumi a s full HD mi vzdy spadne :( a protoze nekdy od kvetna, tusim, neni zadna nova aktualizace, nevim jaka je budoucnost tohoto prehravace…
Po vyzkouseni vseho mozneho, QuickTime+Perian, VLC, MPlayer mi vychazi, ze bohuzel, je asi nejvhodnejsi VLC, je to takovy balast a linuxarsky programatorsky tomu odpovida user interface:(( Ale musim rict ze sviznost s ktetou pracuje s full HD filmama mi je sympaticka, titulky u HD maji dobrou kvalitu, u dvd ripu (divx) spatnou a prijde mi spatna moznost nastaveni velikosti titulek, nejsou idealne citelne at volim jak volim barvu.
Movist pouziva specialni vrstvu pro titulky a dava je uplne dolu (vetsinou v cernem pruhu u 16:9) a maji vytecnou kvalitu, lec kuli padanim s HD ho pouzivam okrajove.
Front row pouzivam na fotky ci muziku, na video moc ne.
Quick Time s Perianem by byla celkem dobra volba, Quick Look je relativne dobre pouzitelny, titulky maji dostatecnou kvalitu a spusteni je fakt luxusni, pro HD se da Quick Look taky zaridit, lec protoze Quick Time nejakym zpusobem cacheuje to video, neni mozne pri spusteni HD filmu okamzite skocit napriklad do prostred atp.
Co se tyce soucasnyho iMaca, procesorove je celkem silnej, full HD zvlada v pohode, jsou extremni pripady kdy se prekresluje cely obraz+mnoho objektu na nem a seka se (dokumenty atp)
— ondrej 12.2.2009 17:18 #
Asi pul roku pouzivam macmini G4. Sehnal jsem v usa zvukovku FireWave (Griffin) za 19 dolaru a k tomu pripojil bedny od Geniusu 5.1. Ovladam to pres BT klavesnici a mys. Kdyz nechci poustet televizi, pouzivam k ovladani iPhone s programem Remote (z toho jsou navstevy uplne vedle). Pro prehravani pouzivam pouze FR. Porady z TV si nahravam v iMacu a na nem si konvertuju filmy pres Visual Hub nebo Submerge. Vyhodil jsem vez i DVD rekorder.
— Peppe 12.2.2009 17:37 #
to iwans: psal jsem o hlucnosti mechaniky i systemu :-) nicmene disc rotate jsem uz predtim zkousel, ale bohuzel nefungoval na mem mac mini (mam ten mid2007 – „nejnovejsi" verzi)
to romance: vsim jsem si, ze kdyz jsem mel „rozjete" winy pres boot camp, tak jakoby mac ignoroval chlazeni CPU (vubec si s tim nedelal starosti), zatezoval jsem procesor hranim jedne hry. pak kdyz jsem prebootoval do mac os x, tak hned po bootu byl vetrak maximalne roztoceny a kdyz jsem zkontroloval teplotu CPU, tak byla hodne vysoka nad normal. boot camp ovladace jsem mel snad spravne. mozna je to i tvuj pripad s win 7?
— smugg 13.2.2009 11:14 #
je to samozrejme mozne, naschval som si teraz po upgrade na ten 2 GHz procesor nainstaloval softver na monitorovanie teploty chipu. pri zatazi sa chip samozrejme zohrieva ale nepresahuje to referencne hodnoty a pocitac nie je na dotyk horuci ani po hodine kodovania filmu. tak neviem, mozno je v mac os x naopak hodnota nastavena prilis nizko.
— romanca 13.2.2009 11:39 #
jéé on umí iMac monitorvat otáčky a teploty ? dejte lidi typ jakym softem to děláte ? Ideálně bych bral nějakej widget do Yahoo engine ale žádnej sem zatim nenašel.
— Krtek 13.2.2009 11:57 #
iStat pro (free), smcFanControl 1.23, atd.
— smugg 13.2.2009 13:48 #
dík. Ten smcFancontrol mi píše unsuported machine. Ale istat vypadá nadějně asi zkombinuju Yahoo widgety se systémovejma
— Krtek 14.2.2009 00:32 #
Napsal jsem malej clanek o Boxee. (http://www.joelupac.com/ ) Je zdarma, ma apple remote podporu, prehrava skoro vse, titulky s moznosti upravy a co vic s nahratim a automatickym vlozenim do filmu atd… Sice je stale alpha ale myslim si ze ho ceka skvela budoucnost. Jinak Boxee mozna pride i se set-top-box.
Uz mam rozepsanej clanek o Front row, kde mam Boxee plugin pro Front row.
Boxee ma velkou komumitu a furu plugins.
Ja jsem ve stejne chvili taky na rozpacich s zelezem ale asi bych pockal na na novi iMini. Asi by me to mrzelo ze mam ten starsi, ale snad se ho dockame v tomhle roce. Jinak co se tika obrazovky tak ja jedine LCD a kdyz LCD tak jedine od Dell. Neni tak drahy jak apple a s lepsi kvalitou. Zde Ja mam jen 24.
— joe 14.2.2009 08:56 #
Ja jsem maximalně spokojený s Mac Mini (upgrade procesoru, disku a dvd mechaniky) + dvb-c tuner + Onkyo htx-22hd + plazma Panasonic.
Jako software používám čistý Frontrov + perian (už umí titulky i v Leopardu :) ) + plugin na EyeTV.
Laboroval jsem s Windows Media, s ruznymi xbmc a dalším software, ale FrontRow je nepřekonatelný v jednoduchosti ovládání a v přehlednosti.
HD video z ripů a HD tv sgnál to přehrává bez problémů, plnohodnotné HD z BR disku to už nezvládne.
— pantata 14.2.2009 09:15 #
z TV placatek je zatím nejlepší SAMSUNG HD full, podsvíceným LEDem s lokálním stmíváním – local dimming (bo trubice po pár letech slábnou na 75% výkonu nebo i míň a vykazují clouding).
Je třeba brát nejlépe s kontrastním poměrem co největším – od 1/2 milionu vejš. Je to sice zpropadená marketingová hodnota ale u těchto modelů začíná být černá skoro černou a ne šedivou!!! Samsung má zdaleka největší vývoj a produkci přes LCD panely a všichni ostatní od něj berou střeva včetně Applu ;)
Pak je tu ještě lejzrový displej vod Mitsubishi, ale sem viděl enem na fotečkách. Oled je v plenkách, malý, drahý + krátká životnost.
Bohužel všechny LCD maj enem 8 bit barvy takže jste dost ochuzený oproti kinu. 6 bitů maj notebooky a některý iMacy = only cca 96 000 barev :D … prostě k zblití
— uggmug 14.2.2009 12:15 #
to uggmug: … takže myslíš, že samsung je dobrá volba? Taky se právě chystám koupit TV a zatím je mým favoritem Samsung LE40A786 (třeba tady http://www.datart.cz/katalog/LCD-Televize-Samsung-LE40A786.html ). Je to ten správný typ? Je na trhu vůbec něco srovnatelného za rozumnou cenu?
— hlavacek 14.2.2009 12:37 #
uggmug: vzhledem k tomu jak casto se na to budu divat sem si dal strop 25 a pres ten proste nepudu.
pantata: a co mkv? u tech me nesmirne irituje extremne dlouhe “cachovani” ze strany iTunes, je to u vyresene?
— Martin Ler 14.2.2009 14:20 #
joe: obavam se ze 37-42 LCd od Dellu bud neni, nebo bude stat majlant. Kdyby mi stacilo 24” LCD, dal pouzivam iMaca.
— Martin Ler 14.2.2009 14:21 #
To mas pravdu delaji jen max. 30. (No me 30 staci)
Tak to nepomuzu ale chapu vetci lepsi.
— joe 14.2.2009 14:58 #
mkv je problem – z toho duvodu se jim vyhybam. A pokud neni jina moznost, tak to prehravam ve VLC.
— pantata 14.2.2009 17:43 #
Movist 0.6
http://www.macupdate.com/info.php/id/27642/movist
— Kichi 14.2.2009 19:02 #
pantata: mam imho posledni release VLC (novejsi bety byly leos only) a mkv prehrava strasne. Movist se na mkv osvedcil nejvice.
Kichi: skvele! ja se tuhle koukal na jejich trace uprav a chyba neco s etam delo, takze vyvoj nebyl zastaven, coz je dobre.
— Martin Ler 15.2.2009 00:22 #
PS3 bluray a pripojeni HDMI je pro me ideal.
— maxim 15.2.2009 01:54 #
No a jestli te stve ovladani, tak si kup dalku:
http://www.gamehouse.cz/playstation-3/remote-control-black-4054.php
PS3 rulez!
Online trailery v 1080i…
— maxim 15.2.2009 01:58 #
maler: 40a786 od samsungu stojí bez daně 25(26) tisíc a za tyhle prachy nic lepšího nekoupíš..
— luk3 15.2.2009 19:12 #
luk3: hm, ale ja sem si dal limit 25 s dani, a navysovat ho proste nebudu. pac mi to za to nestoji.
ad movist 0.6 – na 10.4.11 s lokalizaci mi nefungovalo korektne full screen menu, uvidim co na Leosovi.
— Martin Ler 15.2.2009 21:23 #
PS3 Media Server – http://code.google.com/p/ps3mediaserver/
Mala aplikace, spusti se na macu (pripadne pc) a pak rovnou z PS3 projizdite soubory a nasledne streamujete. Bez problemu zvlada 1080p .mkv soubory, maximalne usnadnuje praci s daty (filmy, ale i fotky a mp3), ta jsou ulozena na pocitaci, odpada kopirovani, atd. Podporuje titulky i jejich nastavovani. A dalkove ovladani k PS3 uz tu linkoval kolega.
— Patrik Pavelka 15.2.2009 22:48 #
Patrik Pavelka: nepouzitelne. Na Macu to nepodporuje titulky, nestabilni spojeni (prehraval sem hudbu a proste to odpadlo), pres WiFi se to neustreamuje (mkv to reencoduje do MPEG2), PS3 ma problemy s nekterymi AVI. proste z meho pohledu nepouzitelne. stravil jsem s tim nekolik veceru a odepsal to – bohuzel to je pry nejlepsi mediaserver co lze na macu pouzivat.
— Martin Ler 16.2.2009 02:06 #
btw, tak movist 0.6 ma problemy s full screen rezimem i na leosovi (10.5.0). Skoda.
— Martin Ler 16.2.2009 02:07 #
Rozhodne nechci nekomu neco nutit, ale dal bych nejakou levnejsi plazmu od Panasonic a k PS3 bych dokoupil za 20 USD dalkovy ovladac a mate skoro dokonalou kombinaci – saom tuhle kombinaci pouzivam v pracovne a neni tomu co vytknout.
— Marek 16.2.2009 08:50 #
Martin Ler: Jaké problémy, já si ničeho zásadního nevšiml.
— agent 16.2.2009 10:47 #
agent: vlezu do fullscreen rezimu (ala front row), vidim slozku Movies, klepnu na potvrzeni, fadeout, fadein, opet vidim slozku Movies a tak dokola. proste nelze prochazet soubory ve full screen rezimu.
Marek: ty plazmy sem zvazoval, ale tam me mrzi, ze to ma jen 1024*768, ze to nema ani HD 720p, tedy 1280×720, to me trochu stve.
— Martin Ler 16.2.2009 11:23 #
plazmy mají šílenou spotřebu, to není televize, ale přímotop.
fullscreen mi v movist 06 funguje (10.5.6cz + poslední FR a QT) Není to sice 100%, ale funguje to — na mac mini to občas cuká při přepínání a zobrazování stínů pod ovladači apod., ale funkční to je… přebírá to data přímo z FR — takže zkus instalovat nejnovější verzi…
— agent 16.2.2009 12:14 #
slusny televizor je sony bravia W4000 (pripadne novsi model) ale ta W4000 by sa ti mala v pohode zmestit do rozpoctu.
Momentalne riesim “medialne centrum” pripajanim k win PCdlu… uvidime ci bude v maji novy slubovany macmini… do toho by som asi aj isiel
— legoxx 16.2.2009 12:20 #
PS3 Media Server: vim, ze aplikaci autor(i) pravidelne upatuji, tak pripadne zkuste posledni verzi, tusim 1.04. Mate pravdu, lepsi je wired spojeni, jeslti mate tu moznost.
— Patrik Pavelka 16.2.2009 12:43 #
legoxx: W4000 se tam vejde jak u koho, je to tesne na hrane (zalezi na prodejci, etc). Je to druhy favorit (pred vanocema jsem ji kupoval mame, takze ji znam).
agent: tak v tom pripade nechapu kde je problem. Movist 0.6 se mi na trech pocitacich (a trech systemech) chova stejne – skoncim do full screen menu (zapnute aby se zobrazilo hned po startu Movist) a proste nejsem schopen prejit do podslozky Movies. Stisknu stredove tlacitko na dalce, a zobrazi se mi tam to same. Movist 0.51 funguje. Help?!
— Martin Ler 16.2.2009 12:48 #
Patrik Pavelka: mam posledni verzi. nemohu to propojit kabelem, nebot bych si udelal priserny bordel v topologii site (iMac by musel routovat provoz PS3 smerem na internet) a musel bych vrtat zed. K tomu mi napriklad PS3 neprehrala nejake dily Star Treku, grabovane z TV, ktere mi Mac prehrava bez problemu (bez ohledu na to, zda to bylo z lokalu nebo media serveru). Proste zatim to vypada Mac na media, PS3 mozna na hry (oni je otazka, kolik me jich nadchne – zatim vede pujceny Heavenly Sword)
— Martin Ler 16.2.2009 12:51 #
Martin Ler: aha, dálku jsem netestoval, funguje mi to s klávesnicí. Také jsem zjistil, že to nepřehrává chráněná videa (respektive je při přehrávání zobrazí šedě), ale to je asi normální…
— agent 16.2.2009 13:19 #
agent: aha! no jo, s klavesnici to funguje. chranena videa – to je imho spatne, kdyz to prehrava QT, tak by to melo prehravat korektne… ale kdo vi. jeste ze zadna nemam.
— Martin Ler 16.2.2009 13:43 #
Ad Movist: casem z toho mozna bude software (pokud neumre vyvoj), zatim to je jen pokus o software … Od media centra pozaduji spolehlivost – vysvetlovat rodine, ze tohle maji restartovat, tohle pustit v tomhle a pro tohle pustit neco jineho moc nejde :) To bych byl vyhozen i s pocitacem :)
to agent: z ceho soudis, ze maji plazmy silenou spotrebu? Pred vanocema jsem se zbavil LCD a koupil plazmu – o poradny kus vetsi. Topi to uplne stejne jako to podstatne mensi LCD (dokonce o trochu min) a obraz to ma o tridu lepsi …
— pantata 16.2.2009 19:22 #
pantata: Z technické dokumentace a není to žádné tajemství. Obecně platí, že plazma v zapnutém stavu bere 2x až 3x více než obdobné LCD, a obráceně, že v pohotovostním režimu bere plazma 2x až 3x méně než obdobné LCD.
Dnes nejekonomičtěji vychází některé kvalitní modely značkových LCD zhruba do velikosti obrazovky 40”.
Například taková 37” LCD SONY Bravia KDL-S4000K:
Maximální: 123 W
pohotovostní režim: 0,6 W
Pokud vím, tak plazmy se dělají od větších obrazovek. Málokterá televize obdobných rozměrů se dnes dostane pod 100 W.
Větší obrazovky:
40” LCD TV SONY Bravia E4000
Spotřeba:
Maximální: 176 W
pohotovostní režim: 0,19 W
42” Plazma TV Panasonic VIERA TH-42PZ800E
Spotřeba:
Zapnuto: 385 W
pohotovostní režim: 0,4 W
— agent 16.2.2009 19:51 #
pantata: problem je, ze IDEALNI reseni zatim ocividne neexistuje.
— Martin Ler 16.2.2009 23:16 #
a jinak movist povazuji za nejkvalitnejsi prehravac pro Mac OS X. napriklad s mkv si poradi vyrazne lepe nez vfc ci mplayer, o QT nehovore.
— Martin Ler 16.2.2009 23:17 #
Jen bacha na urcite verze Sony LCD, i kdyz jsou Full HD jsou jen 8 bitove.
Ja si pred rokem poridil PlazPanaka PZ700, 10 bitu je hned poznat. Spotreba je udavana pri spicce (cista bila) Kdybych si mel opet vybrat, jdu znovu do plazmy.
— -BIGI- 16.2.2009 23:57 #
BIGI: ten 40w4000 ma 10bit. ta LGna taky.
movist je mi zahadou. na domacim pocitaci pro zmenu nejde ovladat z klavesnice. co s cim koliduje nemam silu zjistovat. booooze.
— Martin Ler 17.2.2009 00:01 #
Já mám doma jako media centre mac mini core duo 1 GB RAM. Mám k němu připojen DDT stick od Elgata na digitální tv a lacie FW disk (takový ten v al krabce co vypydá jak mini)
protože mám display jen 1440 * 900 , tak jsem zkoušel pouze 720p videa stažená z netu a mini je zvládal v pohodě. Jako přehrávač používám VLC player
Movist neznám, zkusím si ho stáhnout a vyzkoušet. Je tu ještě někdo kdo používá vlc? A kyž ne vlc ale movist, jaký je důvod? Je movist o tolik lepší?
— cenek 17.2.2009 10:08 #
cenek: s vlc jsem mel desny problemy s mkv. porad to padalo pri pretaceni. movist mi prisel mnohem stabilnejsi
— Martin Ler 17.2.2009 10:26 #
díky za odpověď, zkusím Movist
jsem zvědav na mé vlastní porovnání, kouknul jsem před chvílí po netu a všichni zatracují vlc a chválí movist …
— cenek 17.2.2009 11:03 #
Martin Ler: idealni reseni bohuzel neexistuje, ale z meho pohledu se k nemu hodne blizi FrontRow. V podstate mam jen jedno omezeni – vyhybam se mkv :)
— pantata 17.2.2009 12:29 #
pantata: to snad dohonim pomoci sofa control a movistu. sofa control pouzivam uz ted stejne…
— Martin Ler 17.2.2009 12:58 #
Mozna trosku off, ale resim problem jak do itunes dostavat serialy jako TV Shows. Nasel jsem nejake postupy na netu, ale je to vsechno celkem krkolomny. Neexistuje nejaka aplikace ktera otaguje ty soubory, bez toho aby vytvarela .mov nebo konvertovala cely soubor?
— Peppe 18.2.2009 01:15 #
tak jsem si včera večer stáhl movist tuším verze 0.6
zkusil jsem ho na svým PB G4 1.33Ghz (mám tam Leoparda ale jen 512 MB RAM)
musím říct, že mne výsledek překvapil.
720p sample video ve vlc vlastně PB vůbec nepřehraje, zvuk je ok ale obraz stojí, prostě vlc na tomto HW nestíhá
Oproti tomu movist hraje, na videu je sice vidět, že nějaký ten frame vypadne, ale žádná trága. Jen zas trhá přehrávání zvuku, což připisuju nevhodnýmu decodéru.
Takže závěr je, že asi fakt movist má znatelně nižší výkonostní požadavky
ještě jedna offtopic otázka, rád bych přihodil do PB 1 GB RAM, našel jsem na maczone modul (doufám, že to sem smím dát a nebude to skrytá reklama) 1GB SO-DDR PB G4 12-15-17 Samsung Original
chtěl bych se zeptat, když přidám pamět, projeví se to na výkonnosti PB v případě přehrávání videa, nebo to je záležitost hlavně procesoru?
Ne že bych upgradoval kvůli přehrávání videa, jen jsem přešel na leoparda a chtěl bych mít víc než minimální doporučené množství RAM (jinak Leopard funguje docela v pohodě, nějaké výrazné zpomalení oproti Tigerovi nepozoruju)
— cenek 18.2.2009 10:29 #
cenek: kup si pamet u nas, pak ti poradim :)
ale vazne – obecne – cim vic pameti, tim lepe, zvlast u Leoparda.
— Martin Ler 18.2.2009 10:51 #
>maler
paměť jsem už objednal, tak někdy příště :-)
díky za reakce, sice tu není denně nový článek jako na jiných serverech orientujících se na macy, ale když je, tak je pro mne většinou přínosný.
— cenek 18.2.2009 10:56 #
cenek:
Pameti neni nikdy dost!
anebo taky
Jen plne osazena deska je dobre osazena deska!
ostatni:
take dekuji za nazory ohledne media, vice hlav vice vi
— Stephen 18.2.2009 14:08 #
maler: tak to je fakt zajimavy, je videt, ze zalezi jaky ostatni aplikace a jak moc je treba system uz zasran, me vlc funguje prave s mkv nejspolehlivejc, zadny padani, pretaceni parada, movist 0.5 mi prave spadnul nejen pri pretaceni ale i pri sledovani zniceho nic, co se tyce 0.6 zatim nevim, ale jevi se stabilnejsi
— ondrej 18.2.2009 23:17 #
puf, zda se, ze buh nechce, abych si koupil LCD tv. dneska sem domu privezl toshibu 37xv505d, nahradu za pofiderni LG. toshiba ma jednu vadu – ne zcela si rozumi s HDMI/DVI z Maca mini. Kdyz to pichnu na primo, tak uplne smula, kdyz pres HK AVR 247, tak se dostanu na 1080i, byt by vsechna tri zarizeni mela podporovat i 1080p. jsem z toho jelen. dumam, zda neni na vine levny DVI-HDMI kabel – na internetu jsem nasel podobnou konfiguraci funkcni, s LG 42LG6100 Mac mini v pohode jel na 1080p.
Nema nekdo na pujceni kvalitni kabel DVI-HDMI? :)
— Martin Ler 20.2.2009 01:24 #
Nemáte si kupovat blbosti.
— Jirka 20.2.2009 11:51 #
me bezi na primo se sony ale taky jen v prokladanem fullHD
— ondrej 22.2.2009 09:22 #
Pouzivam iMac 24” 3.06GHz + Sharp 46” LC-46XL2E 10bit panel, vse frci 1080p. Jinak Samsung gut, ale kdyz udelal takovou prasarnu v Galantu Bratislave, ze panely s 4 vlnovym podsvetlenim vymenil bez udani na linkach za jine shitove od AUptronics, tak sem si rekl, ze tudy ne. Navic Samsung a Sony jiz spolu nepecou. Ted dodava Sharp Sonymu, doporucuji omrknout aktualni produkci. Jinak Sony je tusim u rady X nebo W? Sharp panel, ale za tucny priplatek. Navic ten Sharp je snad uz posledni TV primo vyrobena v Japonsku a podlo toho taky vse vypada- od baleni az po provedeni. J.
— JirkaH 25.2.2009 14:21 #
ad Sharp – je to nejvetsi svetovy vyrobce LCD
— Kichi 2.3.2009 20:50 #
Apple store is down :-)
— J2930 3.3.2009 14:06 #
Apple Store is up. vsechno novy :/
imac
mac mini
mac pro
macbook pro (zmeny u 15”)
airport
timecapsule
klavesnice
du si hodit masli (a objednat prcka)
— Martin Ler 3.3.2009 16:02 #
a zas v apple nevedia co to je konverzny kurz
mac mini – 599 euro = 599 USD
ach jo…
— legoxx 3.3.2009 16:52 #
599 Euro je vcetne DPH. bez DPH je to 634 dolaru.
— Martin Ler 3.3.2009 17:08 #
Já nejstarší Mac Mini G4 používám v kombinaci externího tuneru DVB-S od Elgata včetně dodaného dálkového uvládání k EyeTV už asi 3 roky a plně vyhovuje.
Před rokem jsem si koupil Mac Mini s Intelem a nastalo rozčarování. I po rozšíření paměti se u něj po čase s výše uvedeným hardware zapíná větrák – dost nepříjemné. Proto jsem se vrátil k nejstaršímu Mac Mini s Tigrem v základní konfiguraci – absolutně bezhlučné! I když např. nahrávám na jednou transpondéru satelitu 4 kanály současně !!!
— Becher 6.3.2009 09:57 #
Becher: a zvlada to nahravat /prehravat i HD?
— Martin Ler 6.3.2009 11:09 #
ElgatoTV 310 umí HD pouze v MPEG-2 (bohužel). Ale to málo, co bylo na Astře 19,2 volně normálně fungovalo (DEMO). Počítač se už ale sekal. Je to ale jediné co znám, s čím funguje CI modul CryptoWorks pro dekódování Gitalu, T&T či UPC.
— Becher 6.3.2009 20:20 #