Už nejezdíte Ešusem, ale MěstskýmSlonem
30. 06. 2006, 0:28 · Ze života · Bleskovka
Došlo na nejhorší, marketingové oddělení Českých Drah splnilo výhrůžku a vytasilo se s novým pojmenováním elektrických dvoupatrových příměstských jednotek 471, pro které se vžilo označení Ešus, případně poměrně pochopitelný “ledovec” (na fotkách to moc nevypadá, ale čelo 471 je prostě... zvláštní). No a při příležitosti objednávky dalších 30 jednotek si usmysleli, že je po vzoru jednotek Pendolíno (neboli řada 680) a Regionova (tedy rekonstruované jednotky 814) rovněž nějak pěkně marketingově pojmenují. Nakonec byl z námětů veřejnosti vybrán název Elefant, ke kterému marketingový mágové v ČD (k čemuž se sami přiznali) přidali ještě City, takže hrdý nový název jednotky je CityElefant (mimochodem, pokud budou média tvrdit, že to je NOVĂ? jednotka – po kolejích ČR se tyto vlaky prohání již od roku 2000, pokud mě paměť neklame).
Uvidíme k jakým novým roztomilým hříčkám zavdá tento název (Piňďudílo, Regionoha, ...), přijde mi naprosto zcestný, ale holt nejsem marketingový mág. Každopádně zatímco v předchozích případech mi přišly názvy alespoň trochu logické (Pendolino je prostě název celé řady naklápěcích vlaků od italského výrobce – viz “Wikipedia”:http://en.wikipedia.org/wiki/Pendolino; v názvu Regionova lze vysledovat návaznost na regionální dopravu v novém hávu), MěstskýSlon z mého pohledu logiku postrádá. A mimochodem, nedává to smysl ani jazykově – název je anglicko-německý...
Nový název a nové barevné provedení (chobot, kly a velké uši?) byly dnes představeny při slavnostním otevření zrekonstruovaného nádraží Ostrava-Svinov, bohužel foto na webu ČD není. Našel jsem alespoň toto, nové barevné provedení vypadá určitě výrazně lépe než dosavadní, možná se i podařilo opticky lépe vyřešit “vysoké čelo”, kterým jednotka disponuje.
No, když jich bude po republice jezdit alespoň těch 50, které jsou objednané, ať se klidně jmenuje i Létající Koberec. Hlavně doufám, že se na “Slony” nebude zavádět nějaký speciální tarif, jako u Piňďulína…
:-|
— zzen 30.6.2006 06:54 #
— sundevil 30.6.2006 07:43 #
— Martin Ler 30.6.2006 09:18 #
No, ale když někdo může nastříkat celý vlak svítivě zelenou barvou a pojmenovat jej Esmeralda, tak to mohlo dopadnout i mnohem hůře…
— agent 30.6.2006 09:56 #
“V Praze se předpokládá jejich nasazení na průjezdné spoje přes centrum města, kde vytvoří obdobu rychlého vlakového spojení...” – to už v Praze jezdí, jmenuje se to “příměstská linka” nebo tak nějak a je to jeden vůz 810, v kterém jede okolo šesti, někdy dokonce pěti cestujících. Původně tam taky jezdily 471, pak Panťáky a teď už jen tohle. Konkurovat metru vlakem… to napadne jen ČD.
— Ráďa 30.6.2006 10:16 #
Pravda, zlata Regionova ;)
zzen: jo, masinky mam rad, obecne kolejnicovou techniku (tramvajky, metro, masinky).
— Martin Ler 30.6.2006 10:19 #
Kolik je v Praze nádraží, u kterých je použitelná MHD (např. metro)? Holešovice, Masaryčka, Hlavní, Smíchov. S chůzí do pěti minut Dejvice a Vysočany. To je docela málo na nějakou rozumnou alternativu. Je to bezva na cesty z města, ale ne po městě.
— Ráďa 30.6.2006 10:54 #
— Martin Ler 30.6.2006 10:59 #
— Tomáš Bláha 30.6.2006 11:29 #
— Ráďa 30.6.2006 11:57 #
— Martin Ler 30.6.2006 13:01 #
— Gandalf 30.6.2006 14:43 #
— Martin Ler 30.6.2006 14:55 #
— Marek 4.7.2006 19:34 #
— Martin Ler 7.7.2006 16:28 #
— agent 8.7.2006 22:12 #