Miliarda skladeb přes iTunes

24. 02. 2006, 0:07 · Nakousnutá jabka · Bleskovka

ikonkaAsi jste si toho všimli, Apple prodal ve čtvrtek přes iTunes miliardtou skladbu. Výherce dostane spoustu hezkých cen, ale předpokládám že to vše zastíní telefonát se samotným Stevem Jobsem!!!! ;)

Každopádně, jako studijní materiál pro naši republiku doporučuji tento článek o propadu prodejů hudby v ČR, který se objevil rovněž ve čtvrtek.

Gratulujeme Apple i českým hudebním vydavatelstvím!

BTW, česká muzika zdarma a legálně ;)

· Trvalý odkaz na tento příspěvěk · Linkuj.cz · Jagg.cz

  1. “Gratulujeme Apple i českým hudebním vydavatelstvím!”

    LOL :D, musim jit spat, nebo se budu tlemit az do rana :D

    — bubu    24.2.2006 01:54    #

  2. No jo, zrovna v sobotu jedu nahrávat koncert.

    Roman Šula    24.2.2006 01:57    #

  3. Dle mého, největší problém jsou ceny, některé nakladatelství chtějí nehorázné peníze… osobně se řídím dle svého vlastního kodexu, jde-li o plnohodnotné CD (kolem 50-60 minut), tak za slušnou cenu považuji 200 nanejvýš 300 Kč včetně daně. Záleží na interpretovi, zda jde o novinku nebo něco staršího. Opravdu slušné CD se dají na Vltavě pořídit v průměru okolo 250 Kč. Další podmínkou je, že nesmí takové CD obsahovat žádnou ochranu proti přehrávání v počítači. Pokud tyhle dvě věci CD splňuje, tak si jej rád bez výhrad koupím. V opačném případě ne. Pokud o tu hudbu stojím, tak si ji seženu jinak… Jsem zásadně proti pirátskému kopírování CD, ale když si o to některá nakladatelství říkají svou neskrývanou chamtivostí a nesolidním přístupem… Mají co chtějí... Mimochodem, v kamenném obchodě jsem za posledních 5 let koupil 1 CD (předražené jen o 30 Kč, ale prošel jsem i obchody, kde bylo předražené o 60 Kč)

    — agent    24.2.2006 12:46    #

  4. Dumam nad tim, jak chudaci mohli zit v 1. pol. 90. let, kdyz prodavali hlavne magnetofonove kazety po cca 100Kc. Vyrobni naklady na MC pritom musi byt vyssi.

    Pak si take nejsem jisty, jestli absence iTunes Music Store je dana nezajmem Apple, nebo spise nasimi zakony a nezajmem (ci spise hrabivosti) vydavatelskych firem.

    — nm    24.2.2006 13:12    #

  5. nm: bohuzel insider informace nemam, ale staci se podivat ven na nenazranost a hrabivost vydavatelstvi… tady nebudou lepsi.

    Martin Ler    24.2.2006 14:16    #

  6. Do prdele, taky mám vydavatelství, dělal jsem pár cd a jedno dvd, nějaké tištěné publikace. Ale co se muziky týče, při nákladu 1000 ks, což je opravdu tak na amatérskou kapelu, stojí rozmnožování včetně tisků a celofánování 30 Kč/ks, při 3000 ks polovinu, pak samozřejmě autorská a interpretační práva a práva výrobce, velko a maloobchodní rabat. Ale pokud domácí CD stojí nad 200,- Kč, tak je prostě předražené, vím snad sám z osobní zkušenosti, co kolik stojí. A pak už na tom stejně vydělává jen stát, DPH na hudbu je 19%!!!!

    Roman Šula    24.2.2006 15:18    #

  7. A ochrany? Zbytečnost, jen další náklady, nakonec vás programátor vyjde dráž, než nahrávací studio a výsledek nula. Psal jsem o tom článek na svém webu, pokud to někoho zajímá. Ochrana proti kopírování je nezákonná. A kdyby zákonná byla, stejně hlavní problém (mafie) neřeší.

    Roman Šula    24.2.2006 15:21    #

  8. Jo, a omlouvám se, že mi ujela slova ve směru k vulgarismům, fůra lidí dělá muziku na kšeft a chce na ní pochopitelně vydělat co nejvíce. Budiž jim přáno. Pro mě je to spíš koníček, ale taky nerad na něčem prodělávám. Ale koukat se na to, jak velké firmy prodávají za trojnásobek to, co by se dalo prodávat za přijatelné ceny a pak pláčou, že to nikdo nekupuje, to je snad jejich problém.

    Roman Šula    24.2.2006 15:28    #

  9. Roman: ono snad bude problem aj v „kvalite" „produkovanej" hudby. Fuj, toto su prave vulgarnosti v spojeni s hudbou. Produkovat, produkt, trh…

    Humus :(

    Taku Vritmi z pic (sorry, neodolal som, aka Britney Spears), to je muzika. A 80 % dalsej „produkcie" iducej z nasich radii…

    — Jozo Remen    24.2.2006 16:05    #

  10. jožo: Máš pravdu v tom, že dneska se nedělá hudba, dneska mají muzikanti “projekt”. Ale znám spoustu těch, kteří dělají muziku fakt pro radost, nezáleží jim na tom, zda si pomohou finančně, či nikoliv. I když, když se sejde v kapele například soudce a sociálka, tak pohled na věc může být různý.

    Roman Šula    24.2.2006 16:12    #

  11. “Jsem zásadně proti pirátskému kopírování CD, ale když si o to některá nakladatelství říkají ” Tak tohle by se melo tesat do kamene 8-)))) Nechapu co se cilite – to je otazka trhu. Prodavaji se CD za 600 nebo ne ? Prodavaji. Kdyz neco chci tak si to musim koupit tak to vetsinou funguje. A za cenu za kterou se to nabizi. Pokud to shanim jinak tak pak uz jen zalezi na urovni legalnosti dane cinnosti 8-) Chci Ferrari – nikdy bych ho neukradl, ale kdyz na nem maji takovou cenovku tak to snad kazdy pochopi, kdyz jedno ukradnu 8-)) proberte se 8-))) JInak samozrejme iTunes Store blahopreji !!!

    — Marek    24.2.2006 17:05    #

  12. No, je rozdíl v ceně Ferrari a v ceně škodovky. A značný. Je rozdíl v ceně amatérského a profi softu (většinou). A měl by být rozdíl v ceně Pink Floyd a Anety Langerové (nechci se Anety dotknout, jen ji beru jako momentální výsluní české produkce). Sice je, ale zanedbatelný. Takže, Marku, tohle neberu. Cena CD Audio je daná průměrem bez ohledu na kvalitu obsahu. A podobně DVD Video. Až bude Aneta stát padesát korun a Pink Floyd tisícovku, tak to bude adekvátní cenový poměr s ohledem na obsah.

    Roman Šula    24.2.2006 17:15    #

  13. Jo, a za ty Floydy ten litr klidně dám…

    Roman Šula    24.2.2006 17:17    #

  14. Marek: Víš, tohle co říkáš, je názor omezenců, co neznají cenu peněz. Já si třeba bez váhání koupím 80-90-100 let starou knížku za několik tisíc korun—vím jakou má hodnotu, ale NIKDY si nekoupím CD za 600, když vím, že jeho hodnota je 250 …a tak je to se vším! Jen idiot kupuje předražené věci—protože je zrovna teď hned chce mít…

    — agent    24.2.2006 19:18    #

  15. Floydy to chce na vinylu, at je to klasika.. a poslouchat prez lampovej zesik za 50kkc ;-)

    — jfk    24.2.2006 19:21    #

  16. tak toto je zajimave a plne s bojkotem souhlasim!!

    http://www.macworld.co.uk/news/index.cfm?RSS&NewsID=13947
    http://writersblocklive.com/part-156

    — bubu    24.2.2006 19:23    #

  17. jfk: Ano, přesně, a bedny k zesáku připojený drátama se zlatým stíněním po 8k za metr. A kvadrofoně, aby vynikly Wrightovy klávesy, které zvučili kvadrofoně i naživo. Strahov 1994 byl báječný, nazvučit ze všech stran takovou plochu, to je opravdu dílo. I když nevím, zda původní některý z původních vinylů (Dark Side of the Moon) byl kvadro, ten systém se moc nerozšířil.

    Roman Šula    24.2.2006 20:12    #

  18. A je to jasný, naši projeli se Švédama, takže zítra večer hrají o třetí místo, takže na koncert nikdo nepřijde. Všichni budou sedět u bedny a nadávat.

    Roman Šula    24.2.2006 20:13    #

  19. Panove co si to tu namlouvate. Jaka cena CD Audio dana prumerem – cena je takova za kterou se rozhodne ji vydavatel nabizet a lidi ji kupujou. Pokud se mi to zda drahe, tak to nekoupim. Nekomu muze prijit stejna cena Floydu a Langerovy divna z opacnyho duvodu – mysli si ze by AL mela stat vic. TO je proste trh. DVD video je krasny priklad – kolik stalo na zacatku a kolik stoji ted – ten kdo nekupuje filmy na DVD ale taha je z netu uz muze argumentovat pouze prodlevou v uvadeni po svete ci pripadne neshnatelnosti, ale rozhodne ne cenou. Az lidi prestanou kupovat CDcka tak se budou muset zlevnit. Zatim jim to funguje. Ad cena penez – zdas se mi omezeny kdyz utracis tolik za stary knihy 8-))

    — Marek    24.2.2006 20:35    #

  20. Marek: Nemáš pravdu. Když se všichni velcí výrobci benzínu dohodnou, že benzín bude stát stovku, tak budou všichni nadávat, budou jezdit pro levný benzín do Rakouska, ale jinak se nestane nic. Ceny neurčuje trh, ale kartelové dohody mezi největšími výrobci. A těch pár malých, kteří něco malého nabízejí za zlomek ceny na tom nic nezmění. Zapomeňte už na to, co vás o trhu učili ve škole. Realita je úplně jiná. Kolik je velkých světových hudebních vydavatelství? Pět? Myslíte, že se nedohodnou na společném postupu?

    Roman Šula    24.2.2006 20:44    #

  21. Roman : OK tak se dohodnou na spolecnem postupu – spotrebitelum to vadi a zacnou stahovat hudbu z Internetu a nebo nakupovat on-line coz muze vest ke dvema dusledkum – za prve to ty vydavatelstvi bolet nebude a dal to bude fungovat takhle a nebo je to zacne bolet a samozrejme zacnou slevnovat. Nakupuju CDcka na Amazonu za rekneme 8-10 USD kus (starsi) a kdyz chci nejakou novinku tak za ni tech 600 dam – ale na druhou stranu kolik toho je – 2 CDcka za mesic ? To je resitelne. Trh proste dlouhodobe funguje coz je uklidnujici 8-) Prece nemuzeme urcovat co ma byt ten psravny vydelek a jak s nim to vydavatelstvi nalozi – to by nas priblizilo Statni planovaci komisi 8-) I kdyby vsechny prachy co na nas vydelali utratili za koks a lehky holky, tak jsme to my co jsme jim je zcela dobrovolne a bez natlaku dali. Ta analogie s Ferrari stale plati

    — Marek    24.2.2006 21:05    #

  22. Marek : nejsi ty náhodou v ODS :-))

    — agent    24.2.2006 21:08    #

  23. [agent] – v tom je nejaky rozdil? KSCSSD, ODS, KDU, US… ? resp.
    KSC = CSSD = ODS = KDU = US = ... = stejna zlodejska pakaz!

    — bubu    24.2.2006 21:21    #

  24. Marek: Ano, Ferrari beru, má prostě trvalou hodnotu, když ho člověk nezruší, stejně, jako vzácný obraz. To není auto, to je umělecké dílo. A v souvislosti s uměním je neslušné mluvit o penězích. A na Rolls Royce je dokonce půl roku čekačka a nikoho nezajímá, zda zákazník je bezvýznamný bohatý snob nebo nějaký monarcha či prezident. Ve frontě jsou si všichni rovni. Já na Ferrari nikdy mít nebudu, ale ty Floydy si dovolit můžu a rád za ně ty prachy dám. Mě prostě jen vadí, že prakticky neexistuje cenový rozdíl mezi hodnotným dílem a hudebním splaškem uměle reklamou nafouknutým. Je to totéž, jakoby škodovka a Ferrari stály řádově stejně. Prostě vydavatelstvím je absolutně jedno co a komu vydávají, zajímá je jen počet koleček s čímkoliv, které prodají a za kolik, prostě z hudby udělali průmysl, a to mi vadí. I když s tím nic nenadělám. Vím, že jsem idealista, vím, že kdybych vyráběl v garáži PC lego, vydělal bych víc než prodáváním Maců. A taky vím, že kdybych dělal manažera v obchodní firmě a ne ve vědě, vydělal bych taky mnohem víc. Ale dělám, co mě baví a cítím se svobodně.

    Roman Šula    24.2.2006 21:24    #

  25. A omlouvám se za zbytečně dlouhý a tak trochu off topic příspěvek.

    Roman Šula    24.2.2006 21:27    #

  26. Nohavica je vůbec drak:-D
    http://www.nohavica.cz/cz/multimedia/pisnickovy_blog.htm
    Ladovská zima je fakt bomba!

    — A.R.    24.2.2006 21:45    #

  27. ”...Mě prostě jen vadí, že prakticky neexistuje cenový rozdíl mezi hodnotným dílem a hudebním splaškem uměle reklamou nafouknutým. Je to totéž, jakoby škodovka a Ferrari stály řádově stejně...”

    A proc by mel exitstovat? A kdo urci, co je splasek a co hodnotne umeni? Kulturni komise? Nebo jen Paroubek?

    Mne se prave libi ten jednotny cenovy system iTunes. Vic vydela ten, kdo vic zaujme.

    A ze jsou CD predrazena = vydavatelstvi nenazrana, je snad kazdemu, kdo si nekdy koupil CD-R jasne. Ne? Ze si to umelci zaslouzi? Videl jsem rozhovor s jednim mezinarodne hoodne slavnym a uspesnym producentem Nemecka. Z ceny 16,99 Euro/CD dostava cca 1 Euro. A co se proda mimo Nemecka, z toho ma 0 slovy nula Euro.

    Navic ten autakoidni primer me prijde uplne mimo. Parametry vozu se daji merit. Umeni nikoliv. Je to prilis subjektivni zalezitost menici se s casovou osou…

    — David    24.2.2006 22:05    #

  28. David: Částečně je to pravda, částečně však je vždy evidentní, co si zaslouží označení jako umění, a co je tvrdá komerce, i když hranice nikdy jasné nebudou. Například valná část Mozartova díla byla taneční hudba, z hlediska jeho doby komerce, i když zmáknutá, valná část díla Bachova byla zase na objednávku pro církev, a přece dneska nikdo nezpochybňuje uměleckou hodnotu jejich díla. Tohle všechno vždy rozhodne až čas, na tohle jsou lidé krátcí. Bohužel, dneska se produkuje všeho příliš mnoho v příliš nízké kvalitě. A prodávat chtějí všichni. A není pravda, že rovnostářský přístup iTMS rozhodne o kvalitě, prodávat se bude to, na co bude viditelnější, tedy dražší reklama. Tak to už dneska bohužel chodí.

    Roman Šula    24.2.2006 22:15    #

  29. Chlapci, vytahneme obcanky a pojdme si roztrhat.. :)
    ¨Myslite, ze my to zrovna RADIKALNE vyresime?

    — bimboss    24.2.2006 22:58    #

  30. Ano, správně, občanský průkaz a úřední trvalé bydliště je omezování osobní svobody.

    Roman Šula    24.2.2006 23:39    #

  31. 2 Roman:

    ”...Mne se prave libi ten jednotny cenovy system iTunes. Vic vydela ten, kdo vic zaujme…”
    ”...A není pravda, že rovnostářský přístup iTMS rozhodne o kvalitě...”

    To jsem taky netvrdil. Ja kvalitu neresim. Libi se mi co se mi libi. Sam si nakupuji hudbu, ktera se mi libi a ne ktera je mi urcena jako vhodna, nezavadna, kulturne obohacujici, jedina spravna a kvalitni. A jdu napric vsemi zanry. Jen nevim, proc bych mel jednu pisnicku co se mi libi stahnout za 20 korun a jinou za 60???
    Sam rikas, ze kvalitu posoudi az cas, ale cenu je treba stanovit jaksi hned, ze? Proto mi tvoje volani po cenove diferenciaci prijde zvrhle.

    2Bimboss:
    Nevyresime. Diskutujeme. Diskuse je dobra, nekdy i zajimava…

    — David    25.2.2006 00:08    #

  32. Jen poznámka k 19 – “DVD video je krasny priklad – kolik stalo na zacatku a kolik stoji ted – ten kdo nekupuje filmy na DVD ale taha je z netu uz muze argumentovat pouze prodlevou v uvadeni po svete ci pripadne neshnatelnosti, ale rozhodne ne cenou.”

    Problém je, že ceny stlačilo právě nelegální stahování a kpírování. Kdyby se všichni chovali dle zákonů, pořád by se za filmy na dvd platilo dvou (či více) násobek ceny filmu na vhs. A opravdu nevěřím, že náklady na výrobu dvd jsou vyšší než vhs kazety. A samozřejmě to, že česká hudební cd člověk sežene za 200 – 250 Kč je taky jen díky nelegálnímu (opravdu neslušnému?) počínání velké skupiny zákazníků.

    — Špendl    25.2.2006 10:31    #

  33. Ad 32 : no vzdyt ano – presne tak jsem to myslel. Nelegalni kopirovani stlacilo ceny DVD na uroven, ktera je dnes – u hudby to zatim ocividne neplati, takze jsou ceny takove jake jsou.

    — Marek    25.2.2006 11:16    #

  34. ad 21:
    c) vydavatelé si prosadí takové zákony, že kdokoliv jen zaslechne nelegálně zkopírovanou písničku tak půjde na pět let do vězení

    Ze současné situace mám pocit že za c) je správně :-(

    — Petr Baláš    25.2.2006 12:47    #

  35. Petr Baláš: Ta snaha tu samozřejmě je, ono nakonec, za všechno by se nějak mělo zaplatit, i když cesty mnohdy mohou být různé. Je jen fakt ten, že těch vydavatelství je málo, a že se dohodnou na cenách. Ti malí nemají moc šancí, protože nemají háky na reklamu, nemají distribuční kanály a podobně. Neplatí to jen v muzice, platí to obecně. A jakmile dojde k tomu, že v nějakém oboru je moc málo výrobců nebo služebníků, kteří se dokáží dohodnout na společném postupu, nebo dokonce jenom jeden dominantní, který pak už všem ostatním v podstatě diktuje, tak je to prostě v háji. A koncový spotřebitel už může jen platit, pokud danou věc chce/potřebuje/je vyžadována okolím.

    Roman Šula    25.2.2006 13:29    #

  36. Tohle nejde dočíst do konce ale… Někdo tu řiká furt, že cena je daná trhem – BLBOST na Ntou !!!!!!!!!!!!!! Vždyť to čtme každej rok. CDčka nikdo nekupuje a ty zm…y nenapadne je prodávat za nižší ceny. Cena zůstane a zase se bude za rok nadávat, že to nikdo nechtěl jaký jsme stahovací svině. Osobně co jsem si kde sehnal bokem jsem si většinou poslech a smazal. Origoš mam asi 100 CD s stejně je mam v MP3 v autě. Kdyby to nebylo možný grabnout tak je ani nekupuju. Jenom jse chtěl říct, že tady zákony poptávky a nabídky už 10 let nefungujou !

    — Krtek    25.2.2006 14:02    #

  37. je to trošku off topic, ale našel jsem pěkné video na iTunes… klepněte na “running” pro zobrazení

    running    25.2.2006 20:41    #

  38. “Kdyby to nebylo možný grabnout tak je ani nekupuju.”—jo, přesně tak, já hudbu z CD nikdy nehrál, dokonce ani nemám žádný CD přehrávač, CD si kupuji abych si je kdykoliv mohl nahrát do počítače a iPodu. CD má pro mě i přidanou informační hodnotu na obalu a také estetickou hodnotu (je-li obal zdárně provedený)...

    — agent    25.2.2006 23:10    #

  39. Ja osobne nejake veci grabuji z vinylu, takze az takovy problem s pseudoochranama neresim. Mainstream hudbu skoro vubec neposloucham, protoze me povetsinou nechytne u srdce. Prevazne slechavam rad z malych labelu, kteri si nedovoli dat na CD ochranu a povetsinou jsou proti ochran. Par mych oblibenych labelu:

    Schema
    http://www.ishtar.it/frameschema.htm

    Ninja Tune
    http://www.ninjatune.com

    ESL Music
    http://www.eslmusic.com/

    Kdyz je trh deformovany, tak zadna poucka typu vse vyresi trh zde neplati. Nechapu vubec, proc za ty leta se cena CD skoro vubec nezmenila? Porad narazim na CD, ktere stoji stejne uz tak 5 let. Neni na tom neco divneho?

    Nekdo tady rika, ze nikdo nenuti nic kupovat. Ale to neni pravda. Ze vsech stran se na vas vali reklama, ci porad slysite tu samou hudbu, v televizi ci v radiich. Porad to do vas tluce a velka podstatna cast lidi bez rozmyslu si to koupi. Nezna nic jineho. Porad slysi jen to, co jim naserviruje radio ci televize. A kdo dodava do tech televizi ci radii obsah?

    Dalsi je problem, ze mainstreamove labely chrly do sveta instatni kapely, ktere za rok nikdo nezna. Vynalozi na ne obrovske castky za propagaci. Je to jejich problem. Nemaji se snazit ryzovat a myslet, ze si to nekdo koupi. Maji si vybirat lepe!

    Ja zastavam nazor, ze hudebnik mam si vydelavat koncerty a progacnima materialama. Alba maji byt jen formou jakesi propagace a rozsireni do podvedomi lidi.

    Taky nechapu lidi, kteri ukrutne bojuji proti P2P siti? Vzdyt je to dalsi forma propagace. Velmi lehce se dostanete k vecem, ktere v zivote jste nemohli najit zjistit. Ano, obcas sdilim obsah nebo si vymenuji hudbu s prateli. Zejmena s tema, co mam na Last.fm Taky dalsi vyborna sluzba pro objevovani hudby a pro umelce dalsi moznost velmi snadne propogace, protoze lide to sami zajisti dostatecne rozsireni mezi lidma, kteri maji obdobny vkus. Nazvete me zlodejem nebo luzou. Ale predem vam rikam, ze si povetsinou hudbu koupim, kdyz se mi libi a chci podporit daneho umelce!

    Ano, je spousta lidi, kteri si nekoupi zadnou hudbu ci film v zivote. Tak to bohuzel je.

    Zna vas nekdo
    The Dining Rooms
    Nicola Conte
    The Karminsky Experience Inc.
    S-Tone Inc.
    Thunderball
    Fragmentorchestra
    Quartetto Lo Greco
    Paolo Achenza Trio
    Gerardo Frisina (paradni song od neho je http://mp3.ishtar.it/The%20Gods%20Of%20The%20Yoruba%20(Belem).mp3 )?

    Jakpak by jo. Zkuste si nejakeho z techto umelcu sehnat u nas. Krom tech par prvnich uz nic dale. A ani na iTunes toho moc nepohledate. Osobne jsem si ze labelu Schema objednaval par veci. Hlavne Gerardo Frisina na vinylech a jeho album. A budu mit nejaky problem s ochranou? Ne.

    A ted pro nektere pro za mysleni. K cemu jsou vlastne ty ochrany na CD? To ze si radne jako legalni kupujici nemohu plne vyuzit to CD jak chci? Vlastne jsem si ho koupil. Je preci me. Mohu si s tim nakladat jak chci.

    Kdyztak se omlouvam za mirny off-topic:

    Uz je pro YamiPod cestina. Je ted obsazena pouze v beta verzi.

    — DJ.Maca    26.2.2006 16:10    #

  40. Ten “parádní song” je tedy věc vkusu, tohle jsem slyšel od spousty kapel na spoustu způsobu a ani aranže mě nepřijde jako nic mimořádného. Tak jestli nejsou neznámí spíš proto, že oslovují silně minoritní skupinu…. Třeba u nás se Nohavica prosadil kvalitou a ne díky managerům… Bývá to tak často.

    — David Krumphanzl    26.2.2006 20:28    #

  41. To jste mohl slyset, protoze vychazi z latinskych prvku s prvky bossa nova, takze je mozne ze jste to slysel x zpusoby. Protoze je uz dane stylem dane hudby. Styly jungle, drum’n’bass ve vetsina pripadech maji obdobny zaklad, protoze je to dane tou skatulkou.
    Ale mam to CD, a verte, ze tech 6:51 to zni mnohokrat jinak.

    Ted k tomu Nohavicovi. Ja treba znam jen zhudebni vychovy, kdyz o tom basnila pani ucitelka. Jsem rocnik z 80 let minuleho stoleti. Takze ptam pro jakou skupinu lidi se prosadil? Ale pokud si dobre matne pamatuji, tak spolupracoval s ruznyma lidma s popularni. Praci v Samizdatu. I to jsou nejake bonusy navic pro prosazeni. Ale hlavne hudbou. Ted si polozme otazku. Bude to cira spekulace, ale mam pocit, ze neco na tom bude.

    Prosadil se mezi lidmi, ze si lide o tom povidali, libilo se jim, co zpival atd.. Predavali to ostatnim lidem, doporucovali. Nemyslim si, ze si kazdy v te dobe hned bezel do kramu, ale ten Franta dal Lojzovi magnetofonovou pasku ci kazetu, aby si ji poslechli ci pripadne nahrala. Veru, lidem se z tech zkopirovanych veci libila hudba, takze kdyz zjistili, ze je v okoli jeho koncert, tak si zasel si ho poslechnout. Pripadne zakoupil album, protoze ho mel rad a chtel ho podporit. Ted se ptam, mohl mit Nohavica takovou fandovskou zakladnu a prosadit se tak bez kopirovani hudby?

    Zaver si kazdy udela sam.

    — DJ.Maca    26.2.2006 21:33    #

  42. Jej, tam je preklepu. Omlouvam se, divam se jednim okem na zaver Zimnich olympijskych her ;o)

    — DJ.Maca    26.2.2006 21:35    #

  43. Ovšemže mohl mít. Lidi si tu hudbu předávali i zpěvem.

    Mimochodem, například můj otec ho nesnášel hlavně proto, že to byla na první pohled mánička rozvracející socialismus. Po plyšové revoluci si koupil nejmíň 5 jeho CD.

    — David Krumphanzl    26.2.2006 23:11    #

  44. To hazeni spiny na velky vydavatelstvi atd. je skutecne uz dost unavny. Delaji to samozrejme lidi zvenku co maji radi snadny a rychly reseni.

    A hlavne do problemu prodeje netahat umeni! Co se tyce velkych vydavatelstvi, tak tam nikoho zadny umeni prilis nezajima, hlavne je tam ani prilis nezajima hudba (a podle me je to spravne). Je to jako by hudebnikum a kapelam poskytovali soucasne sluzby bankovni, ucetni, manazersky a pravni. To, jestli vydavana hudba je “umeni” at uz to znamena cokoliv (a mne osobne je dost odporny cokoliv co samo sebe nazyva umenim), ma v rukou stejne jenom ten hudebnik nebo kapela. Vydavatelstvi v CR do popikovatosti kapely v soucasnosti netlaci bud vubec, nebo naprosto minimalne, navzdory vsem urban legends. Pokud slysite album, ze ktereho se vam chce zvracet, neobvinujte vydavatelstvi. Je to na 99% bud presvedceni nebo autocenzura samotnych tvurcu.

    V soucasnosti neznam nic, co by mohlo instituci velkych vydavatelstvi stejne dobre a univerzalne nahradit. Desku lze samozrejme vydat i jinak, ale tohle je vybornej souhrnnej servis, kterej nikdo jinej nenabizi, pro spousty situaci je to i jedina rozumna moznost.

    Dneska to ani neni prilis obtizny desku u velkyho vydavatelstvi vydat – a podle me se s kazdym rokem ta moznost jeste zvysuje. Novy veci je proste zajimaji cim dal vic.

    Mluvim z pozice cloveka najimaneho vydavatelstvim. Muj dojem je ten, ze ve srovnani s tim, jak podivne funguje vetsina veci co prerostla urcitej ramec, tenhle moloch funguje este docela dobre pro vsechny zucastneny strany.

    — zelenycaj    27.2.2006 11:34    #

  45. A to, ze “cena CD nuti lidi krast”, to je prece taky smesna zlodejska vymluva. Je tolik moznosti jak poslouchat legalne i hodne minoritni zanry – pro zacatek staci v iTunes zabrousit do playlistu “Radio”.

    Kazdej by chtel nejvyssi kvalitu a nejvyssi spotrebitelsky pohodli zadarmo a este by remcal. Zajimavy, ze tu nikdo nezminil pujcovny CD, kde se za malej pausal da vypujcit a legalne poslechnout velky mnozstvi novinek. Za kazdy pohodli navic (napr. muzu si to CD nechat a ne si znovu pucovat az ho budu chtit slyset znova, nemusim nikam chodit, nase mestska knihovna ma leda tak Gotaka a Zagorku) se proste plati.

    — zelenycaj    27.2.2006 11:54    #

Související články