eBanka je arogantní zločinecká organizace

31. 01. 2006, 22:29 · Ze života

ikonkaV krátkosti mé trable s eBankou. Učet jsem nepoužíval již několik měsíců (v srpnu jsem ztratil platební kartu, tak jsem ji ani neblokoval, jen snížil limit na nulu), nestihl jsem ho asi 2x zrušit před koncem měsíce a pak jsem byl od října bez občanky (a jiný platný doklad jsem neměl). Ăščet jsem nepoužíval zhruba od řína, kdy mi na něj naposledy přišly peníze, které jsem vybral pokladnou. To, že účet není nijak používán a je na něm částka v řádu korun samozřejmě eBance nezabránilo načítat měsíční paušály a všechny ostatní radovánky, a následně, jelikož se dostal díky těmto poplatkům do mínusu, také radostně účtovat penále. Bohužel, i když mohu pomocí mobilu u eBanky převést klidně půl mega, na zrušení účtu je potřeba občanka (či jiný doklad), nenadělám nic. Jo, chápu, zavinil jsem si to sám, ale i když bych nakrásně chtěl, tak jsem prostě ten účet nemohl VĹ®BEC NIJAK po určitou dobu zrušit (to, že jsem si tuto dobu prodloužil tím, že mi dlouho trvalo, než jsem se dokopal si nechat udělat občanku, je věc druhá),

Mimochodem, pokud chci zrušit účet v eBance, BUÄŽ musím na pobočku, kde jsem veden (ne nutně pobočka, kde byl účet založen) nebo musím DVA DNY PňEDEM požádat, aby mi dovolili to zrušit někde jinde – musí to prý schválit vedoucí pobočky. Díky tomu jsem to jednou nestihl, předtím jsem to ve své naivitě chtěl zrušit přes telefon…

V lednu začali prudit extrémně, bohužel nenabídli jinou variantu, než uhrazení celého dluhu, který vznikl prostým nepoužíváním služby, a ještě vyhrožovali stoplistací platební karty za 2000 Kč. Bohužel si ty idioti v zápalu boje nevšimli, že mám Visu Electron, kde je pouze blokace za 200. Každopádně, pokud bych dluh nevyrovnal, účet zruší sami, peníze po mě budou vymáhat ukrajinci, budu zařazen na čestné místo v registru dlužníků a podobně.

Fascinující bylo jednání s eBankou – odmítali přistoupit na libovolný kompromis, například úhradu dlužných měsíčních paušálů a odpuštění pokut za účet v mínusu (mimochodem to byla v součtu docela drsná pálka – mám pocit že asi 600 za pokuty). V tomhle jsou už i státní organizace obvykle vstřícnější. Rovněž velice zábavné bylo domlouvání schůzek – pravil jsem, že tedy dobrá, v pátek ráno si vyzvednu občanku a zastavím se na pobočce. Bylo mi opáčeno, že se mohu zastavit v půl dvanácté, kdy bude na pobočce má bankéřka. Pravil jsem že nikoliv, na pobočce se zjevím ráno, a je mi jedno že má bankéřka má volno (myslím, že jsem ji v životě neviděl, takže jsem k ní neměl žádný citový vztah :). No, v tomto duchu se komunikace točila několik minut, takže když jsem zjistil, že tato organizace SKUTEČNÄš nevyjde zájmům zákazníka jakkoliv vstříc, práskl jsem telefonem.

V pátek jsem se skutečně na pobočce zastavil, abych se ujistil, že to nejde bez občanky – na občankách měli překvapivě v pátek zavřeno :). Alespoň jsem vyrovnal dluh 1200 Kč, aby mi eBanka v neděli nezrušila účet dle svých výhrůžek sama.

Včera jsem vyšiloval kvůli práci a přípravě přesunu od jednoho ISP k druhému (který nakonec díky mé blbosti nedopadl nejlépe :(, takže v úterý zhruba pět minut před zavíračkou pasovky a občanek jsem konečně opět držel v ruce doklad o své existenci. Přesně v 12:00 jsem dokonce ještě požádal o nový pas :). Mimochodem, kdybych se nakrásně domluvil s eBankou na úterý ráno, tak bych tam prostě nepřišel, neboť mi v tom pracovní okolnosti zabránily.

Odebral jsem se do eBanky, kde se asi deset minut odehrávalo zhruba to samé, co po telefonu – osoby za pultíkem (zdráhám se použít označení ženy) se mi snažily vysvětlit, že nemohu jen tak přijít na pobočku a chtít se nechat obsloužit, nabízely mi termín ve dvě hodiny. Odvětil jsem, že ve dvě budu opět v pracovním procesu, jsem tam teď, a účet chci zrušit teď. Proč mi ho třeba nezruší ta milá zrzavá dáma, která se mi snaží vysvětlit, že to nejde? Byl jsem ochoten počkat než někomu odejde zákazník, snad se nově příchozí kvůli 5 minutám nezblázní? Ne. Chtěl jsem po nich na papíře potvrzení, že mi odmítají zrušit na mou prosbu účet – bohužel mi ho nedaly :). Odpochodoval jsem a prásknul dveřmi, zavolal na infolinku, kde mi ochotný pán na druhé straně sjednal obratem schůzku na 12:30, tedy 15 minut po této podařené taškařici!!! Na té samé pobočce, kde se se mnou 10 minut do krve hádali, že to nejde dřív než ve dvě!!!!

Samotné rušení bylo jednoduché – dluh jsem vyrovnal už v pátek, karta prostě byla zlikvidovaná zdarma (!), ještě jsme s pánem vyplnili důvod, proč eBanku opouštím (bohužel kolonku “Arogantní komunistická organizace” tam nebyla) a vše bylo hotovo. Díval jsem se bedlivě na hodinky, celá operace trvala asi 8 minut a to byla prováděna ve velmi ležérním tempu!!! Takže kdyby si ta zrzavá (a teď už se neudržím) kráva ušetřila pětiminutový výklad proč mi to nemůže zrušit právě teď a UDÄšLALA TO, bylo by po problému hned.

Mimochodem, podobná šaráda se konala loni v létě, když jsem vtrhnul na pobočku v Jaltě, že si založím nový osobní účet a slečna nevzrušeně opáčila, že si mohu přijít zítra. O půl hodiny později jsem byl v eBance zpět, aby slečně ukázal, jak vypadá nová smlouva o účtu s ČS.

Ponaučení? Metoda “vyhnití” nefunguje vždy spolehlivě (spořka před lety mi po roce nepoužívání účtu napsala, že ho tedy ruší, pokud mám námitky, mám se ozvat – pravda, nebyly na něm žádné pohyby, psal se rok 1998 a krátce po založení účtu jsem přešel k novotou vonící Expandia Bance). Poučení druhé: pokud podnik funguje jen JEDNĂŤM způsobem a není schopen se přizpůsobit požadavkům zákazníka, stane se z něj podobně zločinecká organizace, jako z eBanky. Nastavená jedním jediným způsobem a pokud zákazníkovi nevyhovuje, má smůlu, jiná varianta není. Zlatá Česká spořitelna – zatím jsem nečekal nikdy déle než 5 minut (na pobočkách jsem byl 4x – založit účet, vyzvednout kartu, zrušit kartu + vystavit novou a vyzvednutí nové karty; a to zvládli i náročný úkol poslat mi kartu na jinou pobočku, než kde bylo o ni zažádáno :).

Takže, jsem strašně rád, že už do eBanky NEMUSĂŤM!!!! Teď ještě aby ČS zavedla políčko “informace pro mne” pro každou platbu a budu zcela spokojen :)

Trvalý odkaz na tento příspěvěk

  1. Jaka banka – asi KB.

    Na muj vek se mnou zachazi KB az moc slusne, a dokonce to vypada ze jim (slecnam u prepazek, ne prepazek, proste nizke klientske cubicles skoro jako z dilberta :) je lito ze na jablicku ten ebanking proste nebeha, a jediny komu je to jedno je ten ITckar :)

    Modrak    31.1.2006 22:42    #

  2. Hej sorry, ale proc prosim Te cekas, ze budou vstricny kdyz chces ucet rusit? To je prece jasny, ze zrovna s rusenim uctu Ti nikdo vstrict nevyjde. Ja vicemene zadne problemy nemel (ucet jsem u nich mel asi dva roky, malo jsem ho pouzival a nakonec zrusil, kvuli vysokym poplatkum). Co jsem dluzil to jsem zaplatil, par set korun, koneckoncu poplatky i pokuty byly ve smlouve co jsem podepsal. Samozrejme ze se Te snazej vodrit jak to jen jde. Cilem firmy neni slouzit zakazniku, pouze vydelat penize pro sve majitele. To ze zakaznikum musi slouzit (a vetsinou dobre) je jen vedlejsi dusledek. Zadne schuzky dopredu jsem ale domlouvat nemusel, pokud se pamatuju. U Ceske Sporky jsem mel ucet jeden rok, ale taky jsem ho zrusil, taky bez schuzek dopredu. Jenom jsem musel pockat par dni, nez jsem si mohl vyzvednout zustatek. Mimochodem, vis kdo vlastni eBanku? Ceska Sporitelna. Takze tim, ze jsi zavrel ucet u eBanky a mas ho u CS jsi je moc nepotrestal.

    Muj nazor ale je, ze vsechny banky v Cechach cloveka odiraj zcela nehorazne. V Britanii mam zadarmo ucet, bezurocnou pujcku, “savings account” a jeste kreditni kartu a mesicni poplatky jsou presne nula, vypisy z uctu zdarma, 100% fungujici internetove bankovnictvi, ktere vzdy fungovalo ve vsech prohlizecich (Netscape, Mozilla, Konqueror, Safari)....

    — Anonymous Coward    31.1.2006 22:47    #

  3. Jsem v eBance skoro od zacatku (mam klientske cislo odpovidajici asi 10k klientovi) a jsem naprosto spokojen. Ovsem, je pravda, ze jsem se jeste nesnazil odejit :))
    Presel jsem k eBance od KB a CS a podobne pocity jsem mel prave z techto instituci… Mozna jsem malo narocny klient, ale na eBance nejvice ocenuji, za tam proste nemusim chodit.

    Robert Černý    31.1.2006 22:51    #

  4. Robert: muj prvni ucet sem zalozil tri tydny po spusteni eBanky… do CS TAKY nemusim nyni chodit, proto sem se pro ni loni rozhodl. Funguje na Macu v pohode a tak, jsem spokojen podobne, jako v eBance. Zustavat u teto banky ciste z nostalgie mi prislo jako hloupost.

    Anonym: jeste ze ses nepodepsal, takovy blabol :) Ceska sporitelna patri rakouske bankovni skupine Erste. Ceska POJISTOVNA, se kterou si prosim pekne pletes sporitelnu, patri, stejne jako eBanka, ceske financni skupine PPF. To jen tak na okraj :)) Ale pokud bydlis v UK, tak to chapu.

    Martin Ler    31.1.2006 23:16    #

  5. Ono to vyjde prast jako uhod. Ja jsem kdysi davno zrusil ucet u Sporky. Po cca 4 letech a 10ti mesicich mi prisel vyhruzny dopis, ze jim dluzim za vedeni uctu za necelych 5 let (plus penale)... Zadny doklad o zruseni uctu jsem si samozrejme 5 let neschovaval, tak jsem to nijak nemohl dokazat…. :-/ Takze jsem platil…. Jindy Eurotel – na zalozeni uctu mi stacila obcanka. Na zruseni uctu ale chteli dva doklady. Jenze ridicak ani tramvajenku nemam a pas mi propadl. Prestoze zalozeni uctu je mnohem snadneji zneuzitelne, je to snadnejsi, nez se jich zbavit. Nakonec jsme to museli udelat pres znameho pracujici v Eurotelu… Zkratka – kdyz ptacka lapaji…

    Lukas Kalista    31.1.2006 23:36    #

  6. P.P.S.: Jete pred rokem, nez jsem ve sporce zrusil i druhy ucet, cekal jsem tam casto i pres hodinu!!! Navic me behem cca 3 let asi 4x prehodili z baraku do jineho, tak jsem svuj ucet musel dohledavat. Take chutovka. Sporku uz vazne NE!!!

    Lukas Kalista    31.1.2006 23:40    #

  7. Lukas: koukam ze si tady nevyberem :)))

    Martin Ler    31.1.2006 23:50    #

  8. Sorry, mas pravdu, eBanka patri k Ceske Pojistovne a ne Sporitelne. Kazdopadne si ale zvykej ze velke firmy, pokud nejsi velky zakaznik, s clovekem muzou zachazet jako s onuci (Takhle bych si ja mohl vylejvat zlost na CSA, u nich kdyz clovek nepouzije letenku “tam” tak mu zrusej letenku “zpet” a nic s tim nenadela. Taky pekna drzost, ale bohuzel to taky je ve smlouve).

    — Anonymous Coward    1.2.2006 00:04    #

  9. Anonymni zbabelec: priznam se, ze takovy veci me docela irituji, tak s nima obcas bojuji. Pochybuji, ze to na eBance zanecha nejaky primy nasledek, ale treba se nekdo za hlavu chytne.

    Martin Ler    1.2.2006 00:21    #

  10. MArtine – to leda kdybys to poslal jako otevreny dopis primo vedeni s tim, ze ho zaroven davas do deniho tisku. Pak uvidis, co se bude dit. Uz jsem to parkrat zazil a poklonkoval se i Mikrosrot. To je asi jedina zbran, co mame :-(

    Lukas Kalista    1.2.2006 01:02    #

  11. No já jsem v CS Praha 7 a musim rici, ze pokud jsem chtel cokoliv jineho, k cemu je potreba IQ vyssi nez 14 (coz ma vlcak), vzdy jsem pohorel. Potkal jsem tam hezkych par blbecku a ani nebyli zrzavi. Posilal jsem 500 Euro do Nemecka, mistni blbecek to se mnou sepisoval 30 minut a kdyz jsem prisel domu, tak mi volali z nadrizene pobocky, ze to blbecek napsal spatne. Dalsich tricet minut to se mnou nejaka chytra sepisovala po telefonu a musel jsem ji nafaxovat celou kauzu vcetne cisla bot a sexualni orientace. Nakonec se mi zeptala, proc to tam vlastne posilam. Kreteni! Kartu Electron k BU nelze pouzit na Internet a embossovanou, kterou dostanete ke kazdymu sporoziru, dostanete k BU pouze kdyz predlozite danove priznani (!) za tri roky zpatky. Pritom proc to tak je, nevysvetli ani obchodni reditel v miste. Blaboli o vyssich moznostech dennich vyberu, ale velice nejiste. O eBance se tady pred peti lety pely ody a kdyz jsem si tam kvuli podobne aroganci tehdy nezalozil konto, v konferenci KPPM jsem od te doby platil za idiota. (Mozna ze to jeste drzi) Sporka je sklad odpornejch troubu, ale mam ji aspon na rohu. Howgh!

    — Jirka    1.2.2006 01:26    #

  12. Jestliže, Malére, nazýváš tu banku “arogantní komunistickou organizací”, tak by stejně dobře mohli oni nazvat tebe levičáckým vohnoutem. Nezlob se na mě, ale na co si vlastně stěžuješ? Že jsi s nějakou firmou uzavřel smlouvou, že jim budeš měsíčně platit za jakési služby, pak ses na to vykašlal a doufal, že si toho nevšimnou – a oni, bídáci, lumpové, si toho všimli a trvají, chrapouni na tom, co jste si dohodli… To jsou ale grázlové, že?

    Dobrá, eBanka ti z nějakých důvodů nevyhovuje a naopak se ti zamlouvá Spořitelna. Tak fajn, odešel jsi od eBanky a zakotvil u Spořitelny. Já zase z mnoha důvodů nesnáším Spořku a eBanku si nemůžu vynachválit. A co má být? Veřejně se rozčilovat, že se eBanka chovala normálně, zatímco ty jako neokřoupaný Venca z Koťálkovic, opravdu není nic světoborného. Upřímně – chovat se takhle nějaký můj zákazník, dlužit mi řádně nasmlouvané peníze a ještě se k tomu chovat jako křupan s tím, že já mu dluhy přece musím odpustit, když má nějaké soukromé problémy, tak ho akorát tak kopnu do řiti, peníze i se všema penálema si na něm vymůžu soudně a budu šťastný, že už ho nikdy neuvidím. Copak je banka nějaká zaopatřovna? Houbeles, jediným smyslem její existence je vydělávat na klientech prachy.

    Tož tak, to jen aby sis nemyslel, že ti tady budou všichni spokojeně přizvukovat a broukat “jojo, jsou to lumpové”... ;)

    — pixy    1.2.2006 01:51    #

  13. Taktak, vono fakt na výběr není, pokud jde o ČS, tak před mnoha a mnoha krásnými lety (začátek 90.let) měli takovou obrovitánskou reklamu, že půjčí každýmu okamžitě trapnejch 10litrů a když jsem tam přišel (tehdy ještě dost chudej ;) na pobočku, řekli, že musím mít u nich asi 5let účet a dostatečný příjem a vůbec se ke mně chovali jak k sanktusákovi, monopolní fašisti! Takže jsem pak ve svých cestách po č.bankách jejich pobočky míjel velkým obloukem až do teď a měnit to nehodlám.
    Stejně jako ty, jsem dlouho používal kreditku od Citibank (díky za tip na odkaz na radu z telefonického centra…), ale velmi rychle jsem přešel na kreditku od GEmoney (taky žádní svatouškové, když na jejich jiným produktu OK-kartě předčasně splatíš, držej nadplatbu měsíce a účtují úrok, prasata!), která je úplně zdarma* (*stačí ročně otočit 60litrů, což není problém, ale není embosovaná a použitelná na netu) a pak jsem si uvědomil, že TEÄŽ tahle kreditka je “normální” a kolik se Citibank napakovala (mj. musel jsem být pojištěný) chtělo se mi se smát, když se mně pracovník zeptal, proč vracím nejlepší kreditku na trhu… Jinak, na podobné ankety nereaguji (budete odpovídat zloději, proč se vám nelíbí, že vás okradl? FUCK!)
    Teď jsem u ČSOB a jednu dobu mě srali, tak jsem vybral asi 50litrů a frčím si to eB v Tescu, s vědomím, že bude problém s převedením pl.příkazů, založit účet: Dozvídám se, že potřebuju druhý doklad totožnosti, ale, že: když si zaběhnu domů, tak že to ještě stihnu…!!! No to je něco pro mně, nejenže nikdy neběhám, ale ještě někomu cpát svý prachy na překážkový dráze, bylo na mě moc, i když jsem hipík :-D Notabene, tahle banka zakládala účty bez občanky po internetu i lidem, kteří o tom nevěděli! Pravda, poučili se…, ale dva doklady pro složení hotovosti…? Prý je to normální, ale kde? Radši budu excentrik.
    No a pak tu máme stále moji současnou ČSOB (jejich současná VISA elektron zdarma umožňuje platbu na Netu): zde jsem ve slabé chvilce chtěl “využít” Ăšvěru na lepší bydlení, ale potřeboval jsem svůj účet převést z centrály na pobočku. Podle telefonistky je to normální a standard k provedení i na budoucí pobočce, ovšem vedoucí na této mně pokorně(!) prosila, abych si zašel na centrálu zažádat o převod, aby je mateřská neobviňovala z toho, že mně lanaří. Odmítl jsem, takže jsem byl svědkem toho, jak volá mýmu osobnímu bankéři (nějaký sráč “zdarma”, kterýho jsem už po prvním telefonu poslal do Jehovovy prdele) a skoro v kleče mu vysvětluje situaci. Nooo nakonec to převedli a já to nevyužil…, v každým případě se připojuju k názoru, že člověk si nevybere a není hanbou migrovat a využívat služby (např. Č.poštu a ne vnucovaný nasmlouvaný kurýrní služby, který nesnáším, jelikož jsou to fašisti, který nemaj na mobilní telefon a člověk pak musí ject přez celý město do depa, páč sou to i zoufalci), ale co ti chudáci co nemaj informace nebo jsou jenom líný?

    — tOm    1.2.2006 02:01    #

  14. [12] Tentokrát musím s pixyho břitkým shrnutím souhlasit. Je-li někdo na vinně, pak spíš Ty, Martine. To, že metoda “vyhnít” vůbec někde někdy fungovala je spíš špatně. Nepodporuje to korektní vztahy. Smlouvy se prostě plní, do puntíku.

    Přiznávám trochu neflexibility ve věci “zrušení účtu teď a ne až zítra”. Pravda je, že eBanka má takový přístup, že si máš všechny schůzky dohodnout – mě to takhle vyhovuje, někomu jinému (Tobě) třeba ne.
    Do toho spadá jak založení účtu loni (a následné dětinské ukazování smlouvy s ČS), tak rušení účtu TEÄŽ a ne zítra a ne jindy atd.

    To, že se slečna (paní, kráva) neujistila, jestli nemají volné místo za 15 minut je opravdu líné. V prvních letech fungování Expandia Banky se takovéhle věci nestávaly. :-/

    — zzen    1.2.2006 05:54    #

  15. AFAIK, tak pokud nejsem schopen prokazat zvoji totoznost prizlusnym dokkladem, tak je vic nez zrejme, ze mi ucet nezrusi. To by mi mohl ucet zrusit kazdy nahodou kolemjdouci, ktery mi sikovne vytahne z kapsy muj telefon… (pokud jsi mel v planu potvrzovat svou identitu treba vygenerovanym kodem, co ti prichazi(el) na mobil. Dalsi vec jsou stanovene interni pravidla a opravneni. Ty slecny na recepci IMHO ani nemaji opravneni ktere maji bankeri a kdyby ti mohla zrusit ucet kazda uklizecka v bance pracujici, tak by to byl vrchol. Posledni veci je fakt, ze ve smeru jednani pracovniky banky lze prirovnat ke klasickym urednikum, kteri:
    a) obcas sami nevedi co mohou a nemohou
    b) obcas maji spatnou naladu alias “servisni dny” a podle toho se odviji jejich jednani.
    c) vetsinou jsou na tebe TAKE protivni, kdyz jsi protivni na nich ty.

    Drive jsem mel ucet u KB a dokud jsem po bance nechtel vic nez vklad, vyber a pod., tedy zakladni veci, tak byli na me take prijemni a ochotni (pokud pominu ten silenej poplatek za osobni vyber v pokladne). Ovsem az jsem prisel s mirne nadstandardnim, avsak beznym pozadavkem, tak po jejich jednani jsem proste prisel zrusit ucet. A ano, take maji vypovedni lhuty, ucet sice mohou zrusit “hned”, ale kazda karta vystavena k uctu ma vypovedni dobu 45 dnu, takze one “okamzite” zruseni trvalo 45dni. Dale je pekne ze za zruseni nic nechteji, ale 45 dnu = po zaokrouhleni 2 mesice, za ktere chteji vsemozne poplatky s vedenim uctu, karet a pod. spojene…

    PS2: Pokud nekdo vite o solidni bance, ktera po me nebude chtit za vedeni uctu, coz je absurdni, protoze jim vlastne pujcuji sve “nuly” k VOLNEMU nakladani a jeste jim za tu pujcku priplacim.. Take o bance, ktera je ve vsech smerech ochotna a vstricna, a vsechny pracovniky prochazeji psychologickym testem, tak mi poradte a ja rad zmenim banku. Zatim ale musim byt s eBankou spokojen.

    — purporte[X]    1.2.2006 08:08    #

  16. Hmm, ja teda nevim, ale ja bych se byt Tebou MaLere spise stydel, a ty se rozcilujes a stezujes si… Naprosto souhlasim s Pixym a VUBEC nechapu, cemu se proboha divis? Ty jses ten, kdo neco podelal, a mel veci resit. Ne eBanka. :-/

    — AndroidCZ    1.2.2006 09:06    #

  17. Ehm, teda, chodim na tenhle blog rad, ale tentokrat Martine musim taky krute nesouhlasit. Byl jsem u KB a jejich arogance, neschopnost, lenost a nasledne dvoumesicni prutahy a obstrukce pri ruseni uctu me znechutily na pekne dlouhou dobu.

    Ihned od nich jsem naklapal do eBanky a nemohu si to vynachvalit jiz asi tretim rokem. Presne jak tady nade mnou nekdo zminil, NEMUSIM tam (v 99%) pripadu chodit, vse jiz funguje hodnou chvili i pres Safari jak ma, zbytek vyridim pres telefon.

    Ted me potesili s internetovou MasterCard-kou, kterou jsem se rozhodl zridit… 160 Kc za rok bez dalsich poplatku je fakt hodne v pohode a vse funguje jak ma.

    A co se tyce tady nekolikrat zminovanych DVOU dokladu totoznosti… z me zkusenosti to NENI pravda. Klekla mne onehdy SIMka v mobilu, operator mne ji vymenil, ale musel jsem ji jit nechat znovu nahrat aplikaci na ovladani uctu pres mobil. Domluvil jsem si schuzku (Brno, Jánská) a slecna u prepazky take chtela dva doklady totoznosti. Rekl jsem ji, ze mam jen a pouze obcanku (ridicak nevlastnim a ani nechci, pas propadl a novy si vyrizovat nehodlam, MHD nepouzivam). Slecna rekla “Tak dobre”, vzala si jen obcanku a okamzite zaridila mnou pozadovanou operaci. No problem!

    Jinak obecne receno je fakt, ze VSECHNY ceske bankovni domy (eBanku bohuzel nevyjimaje) drou klienty z kuze co se tyce bankovnich poplatku. Ve vcerejsi MFDnes byl kraaaasnej priklad borca, kterej nakupuje casto na eBay a to hlavne drobnosti (tusim pohlednice apod.). Ma ucet u KB a kdyz si srovnal poplatky, ktery by zaplatil za “x” transakci u KB a poplatky za STEJNE mnozstvi transakci provedenych pres – k tomu ucelu schvalne zalozeny – ucet v rakouske bance, vyslo mu to na 51750 Kc u KB vs. 800 Kc v Rakousku!!!!!!! Opravdu jsem se neprepsal – pres 50 litru vuci 8 kilum!!! Ale jak rikam, na poplatcich nas skubou vsichni… bohuzel…

    Mach    1.2.2006 09:17    #

  18. Nestihl jsem to jako prvni, pixy, zzen a Android byli rychlejsi, ale taky musim rict, ze tenhle tvuj post mne urazil ;-)

    Pripadam si ted jako komunisticky grazl a zlodej, ze jsem klientem eBanky. Nebudu tady psat svoje pozitivni ani negativni zkusenosti s jakoukoliv bankou, ale tenhle clanek jsem fakt uplne nepochopil.

    Je to rozbor tvoji blbosti nebo blbosti banky?!

    — kmotr    1.2.2006 09:41    #

  19. Ad pixy: No skoro by se mi chtelo souhlasit, jenze je to malicko slozitejsi. Ja jsem mel nepeknou zkusenost s CS, mel jsem tam ucet ktery jsem nepouzival a za jeho vedeni nebyly zadne pravidelne poplatky. Mel jsem tam i nejakou malou hotovost, tak me docela prekvapilo ze mi pred casem prisel vyhruzny dopis, ze mam uhradit dluh! Zjistil jsem ze pred nejakou dobou v tichosti zavedli poplatky (soucasti smlouvy je prece i cenik a je moji povinnosti si ho pravidelne cist, jestli se tam neco nezmenilo), ktere mi sezraly vsechny penize na uctu…
    Jen si nejsem uplne jisty ze je to opravdu moje chyba, pravda, uzavrel jsem tu smlouvu dobrovolne, ale tuhle klauzuli o menicich se dodatcich ke smlouve vlastne maji vsechny banky (aspon u nas), takze jsem takovy vyber zase nemel. Takze pixy, az za tebou zacnou chodit vsichni klienti se smlouvama, ve kterych bude napsano, ze platna verze je ta kopie, ktera je ulozena u klienta a muzes se chodit kdy budes chtit divat, jake zmeny do ni provedl, tak myslis ze budes porad v pohode ? Prestoze se vsichni dohodnou a jinou praci nebudes schopen sehnat ? (pravda je to trochu sci-fi, ale to ze budu platit bance poplatky za to ze muze podnikat s mymi penezi mi driv taky prislo spis jako sci-fi, a vida, je to realita).
    Potiz vidim v tom ze takova smlouva vubec muze byt legalni (muj selsky rozum rika ze je to jasne v rozporu s dobrymi mravy) a druha vec ktera me zarazi, kdyz jsem si ucet zakladal, penize mi na nem pribyvaly, ted je to naopak, pred casem jsem v TV videl nejakeho pana z CNB mavat grafem, ze od roku 95 do 98 se ceskym bankam podarilo zmenit pomer zisku z investic a z penez vybranych od kliosu (tedy zacalo prevazovat to druhe) a v roce 2002 uz ta druha cast tvorila vic jak 60% jejich zisku. Tady asi taky nebude neco v poradku, hlavne ten klid toho pana s CNB a politiku, kteri mu prikyvovali. Ach jo.

    — Jeremy    1.2.2006 11:16    #

  20. Vsem prudicum – prece jsem napsal, ze to je do urcite miry ma chyba, asi neumite cist. Kazdopadne na tom ze to je arogantni zlocinecka organizace trvam.

    a) totalni absence flexibility, nejsou schopni zakaznikovi vyjit vstric jinak nez ze mu smluvi schuzku na cas x
    b) sorry, ale kdyz mi vyhrozuji necim, co neni ani pravda….

    A pixy, verim, ze s tebou jako osobou bych se domluvil na jinem reseni ukonceni smluvniho vztahu. S eBankou proste to neslo jinak, nez presne podle jejich DEBILNICH pravidel. napriklad to, ze musim ohlasit zruseni uctu na jine pobocce DVA dny predem me fascinuje.

    Martin Ler    1.2.2006 11:41    #

  21. to ja zase Martina chapu. S aroganci ke mne jako klientovi jsem se setkal opravdu jenom v cechach, kdekoli, nejen v bankach (viz treba autobusy). Tady uz prestalo platit nas zakaznik nas pan? Banky v cechach nejspis razi politiku, kdyz nedokazeme vydelat penize sami, tak oskubeme klienta! Hura!
    Kdoko-li by se mnel chovat ke klientovy s nalezitym respektem i kdyby to byl idiot a vsemozne mu vychazet vstric. Ja zaden ucet nemam. Vsechny prachy prozeru a propiju. No future!

    — islam hadr    1.2.2006 12:15    #

  22. Nevim, jestli jsem mel stesti nebo to bylo moje “kouzlo osobnosti”, ale v eBance jsem za poslednich asi 7 let nemel jediny problem. Ani kdyz jsem rusil osobni ucet a nasledne zakladal firemni. A jejich DEBILNI pravidla jsi mel prece pred sebou v dobe, kdy jsi je podepisoval. Takze vlastne uz tenkrat jsi nemusel nic podepisovat a mohl jit o dum dal. Sorry, ale tohle je jen tvuj (troufam si rict detinskej) boj.

    — Cisa    1.2.2006 12:50    #

  23. Cisa: pravidla typu “jinak nez po domluve vas neobslouzime”? Troufnu si rict, ze kdyz jsem v roce 1998 zakladal prvni ucet, takto striktni to nebylo – neboli kdyz jsem sel kolem a stavil se, proste sem chvili pockal a bylo.

    Martin Ler    1.2.2006 13:06    #

  24. Já jsem zase nedávno rušil účet u České Spořitelny a musel jsem jej zrušit na pobočce, kde jsem jej vytvořil (v Kralupech) i když teď bydlím v Praze. A aby to nebylo málo, musel jsem cestu do Kralup absolvovat 4x!!! z toho jednou zbytečně, neboť cituji: “kolegyně se spletla”. Takže já bych tady nekydal hnůj jen na eBanku.

    Hellish    1.2.2006 13:24    #

  25. Hellish: zajimavy, znama vcera rusila ucet u sporky, a cituji z jejiho zapisku:pul hodiny papirovani kvuli ruseni uctu (sporitelna je fakt moloch). nejdriv mi rkeli, ze mi ucet nezrusi, neb u nej mam kartu a je veden u jine pobocky(!!!). s presvedcivym vyrazem v tvari jsem pravila, ze mi bylo receno, ze ucet zrusi kterakoli pobocka. slecna poodesla a vratila se s tim, ze mi to samozrejme zrusej a jala se papirovat.

    http://www.okoun.cz/boards/banky?rootId=3031311#article-3031311

    Martin Ler    1.2.2006 14:04    #

  26. MaLer: Ja si nejak dokazu predstavit o co ti jde a stejne jako ostatni jsem postrehl, ze uznavas vlastni pochybeni. Mne akorat vadi ten dojem z clanku, podavas to tak, az jsem se vnitrne zastydel, ze jsem klientem eBanky. Pritom podobne jako nekteri jini, ja jsem proste problem nemel. Ale zase, nutnost domluvit si schuzku vitam, muj banker je shodou okolnosti reditel pobocky tak by to asi jinak neslo.

    To ze ti jejich poplatkova politika prestala vyhovovat chapu, to jak s tebou vydrbali kdyz sis chtel zalozit novy ucet mi taky hlava nebere, ale tohle je uz trochu silnejsi kavicka. Nechodis akorat do spatne pobocky? Ted uz to je kazdopadne jedno…

    BTW existuje u jine banky moznost spotrebitelskeho uveru na kliknuti? V eBance je takovy ten banner, na kterem se prubezne pocita kolik vam okamzite pujci, bez smlouvy, potvrzeni a chozeni nekam. Strasne fajn napad jak vytahnout z lidi penize, ale muze se to hodit.

    — kmotr    1.2.2006 14:05    #

  27. kmotr: hele, to je hezky ze je tvuj banker reditel pobocky, ale me na tom vadi to, ze JINAK to nejde. Proste mi nerekli “pockejte 15 minut, tady kolega si na vas tech 5 minut najde”, proste trvali na svem. Tou vypovedi jsem stravil fyzicky 8 minut, dohadovanim kolem desitky!!!

    A takhle se chovali vsichni, nejen lidi na pobocce. Proste plan je svaty, pres to vlak nejede. Takova absence flexibility mi jednoduse vadi. Jak rikam, i kdybych se nakrasne na rano domluvil, tak smolicek, prisly mi do toho neocekavane veci, takze sem tam sel az pozdejs.

    Martin Ler    1.2.2006 15:19    #

  28. MaLer: Pral bych si rict, ze te chapu, ale strasne bych lhal. Ja se totiz tem navstevam banky vyhybam jako cert krizi a kdyz uz tam musim, tak to planuju dopredu. Z takovych tech listku a vyvolavacich panelu mam hruzu, takze todle mi sedi vic.

    Urcite mas pravdu, ze se eBanka jaksi konzervovala a ze toto bylo od nich velmi hloupe, ale jak uz tady nekdo napsal, proc by se obtezovali, kdyz odchazis, ze ano… ;-)

    Jeste jednou to zkusim vypichnout, ja akorat resim tu notu, ve ktere je tvuj prispevek napsanej. I kdyz je zalozena bezpochyby na pravde, tak mam pocit urcite hysterie, skoro az FUDu a to bych od tebe necekal. To je jediny duvod, proc jsem se zapojil do teto silene diskuze. Kterou brzy opustim, slibuju! ;-)

    — kmotr    1.2.2006 15:50    #

  29. Ad 24: Jiste Martine, ale to bylo v dobe, kdy 50 % lidi nevedelo, co to je internet a z tech zbylych 50 % maximalne 25 % vedelo, co to je internet banking :) A kdo z techto par jedincu asi tak veril nove bance na trhu (ktera MMCHD mela velmi dynamicke logo)? Moc nas nebylo, takze je jasne, ze bylo mnoho volnych “pozic” na zrizeni uctu. No a od te doby co “nemusis”, se to asi trochu zahltilo. Ale pokud jednou za dva roky potrebuju jit na pobocku pro novou kartu (poste bych to nesveril), jsem vlastne rad, ze mi nabidnou termin. Zaznamenam do mobilu ci iCalu a vedu to jako kteroukoli obchodni schuzku.

    — Cisa    1.2.2006 16:11    #

  30. Malére, to je stejně divný, jak máme opačný zkušenosti. Jediná schůzka, kterou jsem si v posledních pár letech v eBance domlouval předem, byla kvůli hypotéce – a to považuju za zcela pochopitelné. Jinak nikdy, prostě přijdu na pobočku (v Jaltě na Václaváku), vyřídím si, co potřebuju, jen obvykle čekám – ale čekám v křesle dole v hale a obvykle méně než 10 minut. A aspoň nestojím trapně ve frontě jako kdysi ve Spořce…

    Je to prostě divný. Musí to být v přístupu – buď v tvém (a to nehodlám komentovat), nebo těch pracovnic tvé pobočky. A v tom případě bych si stěžoval jejich nadřízeným, protože podobné vohnoutství se infiltruje do firem strašně nenápadně, plíživě, ale o to jistěji. Zatnout se musí už v samém zárodku.

    — pixy    1.2.2006 17:02    #

  31. pixy: na ty Jalte v lete jsem proste prisel, rekl jsem dobry den, rad bych si u vas zridil osobni ucet (priznam se ze nevim jestli jsem rikal ze mam firemni) a odpoved jsem uz psal nekolikrat.

    A ja jsem si schuzku domluvit CHTEL – v dobe, ktera by vyhovala MNE. To neslo. A postupne sem jednal s lidma ze dvou pobocek…

    kmotr: ono to je psane trochu s nadsazkou, pokud ti to prijde jako FUD, tak skoda, je to spis mineno jako fejeton. bohuzel co se tyka pristupu tak jsem neprahanel.

    Martin Ler    1.2.2006 17:10    #

  32. V naší zemi nenajdete slušnou banku, poplatky za cokoliv jsou ve srovnání s vyspělými zeměmi neuvěřitelně vysoké, ale přece někde musejí vydělat ty miliardy, které v dřívějších dobách rozdaly na úvěrech kámošům, kteří pak s těma prachama zmizeli. A zneužívají faktu, že se člověk v dnešní době, pokud něco dělá, bez alespoň jednoho účtu a platební karty neobejde. Já jsem u už léta u spořky, protože člověk si moc nevybere, a u své domovské pobočky mám aspoň protekci v podobě spolužáka, takže když se něco děje, mám to s kým vyřídit slušně a rychle. Což je jediný důvod, proč jsem se spořkou spokojený.

    Roman Šula    1.2.2006 21:17    #

  33. ehe… :-) cokoliv bych chtel rict tak uz nekdo napsal vejs safr .-) takze jenom nejnutnejsi, sem u ebanky taky od zacatku a jsem fakt hodne spokojenej, hotovostni vklad nebo vyber me nikdy nepresahl 10 minut, a s personalem taky spokojenost (mozna v brne narazi clovek na jiny pani nez v praze, mozna proto to pan mladek zpiva ”... za devcaty z brna chod…” .-)) ale je fakt ze sem tam uz nebyl hodne dlouho, coz me ale taky vyhovuje. m

    PS. ale zas malerovy uznejte ze ty komentare nemaze, u jinyho webu by jsme cetli jen ty souhlsny prispevky .-))

    PS.ps. a jak pise kmotr z cekacich papirku je me taky soufl, na vydani znacky na magistratu sem tenkrat cekla pul dne .-( radsi bych nekomu cinkl kdy mam dojit a hotovo…

    — micker    2.2.2006 00:14    #

  34. no me prisla SMS slusnym upozornenin abych si zkontroloval limit precerpani (automaticka obnova .mac konta ho precerpala o 19 KC) kdyby byli poradny zlodeji, nic by mi neposlali a radovali se z tucnych ( a to ze sakra) % za to precerpani z kazdeho dne.

    — Eduard Jahelka    2.2.2006 17:56    #

  35. Martine koukám že ty nejsi příliš použitelný pro běžný život co ? :)

    Sám všechno zdrbeš, ale obserou to všichni okolo :)

    — Pavel    4.2.2006 13:42    #

  36. Z ty 4 roky co u ní jsem, nemám s eBankou, žádné špatné zkušenosti, takž mě tento příspěvek docela zarazil…

    mustafa    5.2.2006 10:31    #

  37. Já osobně mám pocit, že to je všechno v lidech, tedy těch zaměstnancích. Jsem u Spořky, nikdy jsem z ní nebyla nijak nadšená, ale nebylo to ani kritické, moc tam nechodím a jednou za čas ty lístečky přežiju, taky by mi asi dost nevyhovovalo si sjednávat schůzku. Nedávno jsem se stěhovala z Prahy do Rožnova a potřebovala jsem změnit adresu pro zasílání výpisů. Ke sporožiru to šlo krásně po telefonu, ale k termínovanému účtu prý jen na pobočce. Ale prý jakékoliv. Tak jsem šla na pobočku v Rožnově. Paní byla úžasně milá, zjistila, že je to blbé, že tam nemám podpisový vzor (který je k TĂš dobrovolný) a bez něj to prý nejde měnit, ale že se to dá ošulit. A začala kombinovat – prostě se mi všemožně snažila vyjít vstříc – nakonec jsem si tam na místě nechala vyrobit podpisový vzor a následně jsem s ním tu adresu změnila.
    Ta paní mi CHTÄšLA pomoct a o tom to IMHO celé je. Pokud každý bude hledět jen na to, co MUSĂŤ pro zákazníka udělat, bude to pořád vypadat takhle. Pokud začnou někteří koukat, co MOHOU udělat, začne se blýskat na lepší časy.

    — Pískovec    6.2.2006 18:04    #

  38. ty vole ceho se dozadujes? dluzis jim penize, neni na tebe spoleh a ses arogantni? meli te do te prdele nakopat o to vic ;) ja ebanku mam a sem az dojatej tim, jak sou na me hodni :)

    — to je jedno    7.2.2006 19:21    #

  39. Byl jsem klientem eBanky. Sledoval jsem tu a tam, ze se meni nejak ceny sluzeb /na rozdil od mych prijmu/. Nebylo kam emigrovat, tak jsem zustaval, ale pocit nespokojenosti zde byl a mirne rostl. Na to, aby na ucet prislo par penez a ja si sve penize jednou za mesic vybral z bankomatu mi to prislo v te dobe jako luxus. Vztek se dostavil uvodem jednoho roku… Vybral jsem sve penize, nechal zustatek asi ve vysi dvou nakladu na mesicni vedeni uctu /zduraznuji, ze jsem ucet tzv. neprecerpal/, ale zapomnel na to, ze pocatkem roku si eBanka strhava poplatky za bankomatovou kartu na rok dopredu /za sluzby, ke kterym v mem pripade ani nedoslo/. Vznikl jakysi dluh /10 maximalne 30 Kc, ted nevim/, ze ktereho diky poplatkum jako varovne SMS, penale, upozornujici dopis, atd. bylo vice jak 200 Kc. Zuril jsem. Kvalifikuji to jako vyrabeni dluzniku… Ale zustal jsem klientem. Na jare stejneho roku vsak doslo k podobne situaci. Tentokrate kvuli zmene ceniku. Opet jsem neprecerpal ucet, jen vybral sve penize a ponechal zustatek postacujici k uhrade poplatku za mesicni vedeni uctu… Jenze cena za vedeni byla vyssi a ja byl v dluhu asi za 7,- Kc. A dle toho ceniku me to stalo opet nekolik set korun. eBanku jsem zrusil. P*

    — pavel 123    8.2.2006 00:17    #

  40. Neda mi to, abych se nepridal. Zaprve se divim, ze se divite, ze na Vas chce komercni organizace penize podle pravidel, pod ktera jste se podepsal. Ja bych Vam s prominutim take neodpustil ani korunu. Ze nemate v danou chvili obcanku sice prusvih je, ale s eBankou jsem sveho casu jednu vec resit s pasem a ridicakem v ruce a slo to. Zadna banka urcite neni nadsena, ze ji opoustite, ale ja sam jsem ucet u eBanky rusil [nepravidelne prijmy] a i kdyz jsem se nezminil, ze u ni ma ucet manzelka i nase firma, byli naprosto korektni. Jinak se sluzbami jsem spokojen, problem poplatku a jejich vyse je spise problemem atmosfery v CR, nez specifikem eBanky. Navic je to jedina banka, kde muzu zvednout telefon ve dve rano a vyresit jakykoliv problem primo na uctu. Vcetne zadosti o debet, protoze pres den na to fakt nebyl cas. Jinak problem pobocky je take nesmysl, o prideleni na danou pobocku si podle potreby muzete zazadat sam, trvalo to 24 hodin. nebo mi chcete namluvit, ze kdyz Vas eBanka prideli na Vaclavak, tak pri prestehovani do Brna budete dojizdet? Musime mit tedy nase uctu u eBanky? Nemusime! Ale chceme :-)

    P.S. Ctu Vas blog s radosti, ale dnes jste mne nejak nadzvedl. jedine co souhlasim je, ze pokud jste narazil na blbce na druhe strane dratu, je to tezke. Ale vypada to, ze Vy se asi take nechate lehce vytocit :-)

    S pratelskym pozdravem

    Ales Zitka

    Ales Zitka    18.2.2006 02:21    #

  41. Ales Zitka: samotne zruseni uctu bylo uplne v pohode, bohuzel ten cirkus kolem byl neprijemny. Ad papiry: ridicak nemam, pas propadly, obcanka ztracena. Proste smula :).

    Ad pobocka: nemuzu na to rict nic jineho, nez ze to je informace, ktera mi byla OPAKOVANE potvrzena pracovniky eBanky. Tedy, kdyz chci rusit ucet, 48 hodin predem se o to musi zadat. No to je jedno, uvidime s cim na me za par let vyleze sporka :).

    Martin Ler    18.2.2006 02:42    #

  42. Rovnez jsem ze CS a KB prisel (u KB prejdu) na Ebanku. Zkusenosti s CS mam jen ty nejhorsi, vzdy kdyz jsem musel do banky, nikdy jsem necekal mene nez 20 minut (Brno-Panska), zruseni uctu bylo taky dobre, az na to, ze jsem nevedel, ze nejdrive musim odevzdat platebni kartu a az za 14 dni prijit opet zrusit ucet (14 dni je pry lhuta, kdy obchodnici mohou uplatnit platby kartou). Na zruseni KB se chystam ted, mel jsem rok ideal konto s primym bankovnictvim zdarma za cca 14 Kc + ucetni polozky. Nyni to zvedli na 44 tusim za vedeni primeho bankovnictvi a cca 39 Kc za vedeni uctu + ucetni polozky …. a 120 Kc za kazdy mesic je fuc – jen za to, ze mi tam chodi plat, mam tam 3 trvale prikazy a 2x do mesice vyuziji prime bankovnictvi a 5x zaplatim kartou…

    U Ebanky mam vedeni + prime bankovnictvi skutecne zdarma a veskera domluva (sjednavani schuzek) a pritup ke me byl naprosto profesionalni…

    — Ricmond    6.3.2006 10:17    #

  43. a je to tady, minuly patek jsem po dlouhem rozmysleni preskocil z ebanky ke sporitelne. takze nyni kombinuju citibank a sporku, sporku zatim moc neznam, ucet u nich jsem zrusil asi v roce 1992, ale internet funguje. citibank pozivam uz celkem dlouho a bez problemu. ebanka? to radeji valet se a grilovat…

    — kaarl    26.3.2006 08:09    #

  44. To fakt nechapu, proc si stezujete? Je prece normalni, ze kdyz se zaklada a stejne tak i rusi smlouva, musi u toho byt clovek osobne, vzdycky, nebo je nutne poverit nekoho, komu date plnou moc. To jste opravdu nikdy neuzaviral zadnou smlouvu? Taky jste prudce naivni, kdyz si myslite, za kdyz mate zalozeny ucet, ze na nem neni zadny pohyb – a to ikdyz je Vas zustatek nulovy. Myslim, ze jste spadl z visne, kdyz si tady vylevate srdicko kvuli necemu, co je uplne normalni… stejne jako to, ze si clovek svoje doklady holt musi hlidat

    — saaarka    19.4.2006 13:33    #

  45. Když to tak čtu, nemohu si pomoci, ale kdo dělá věci špatně,je lajdák anebo popleta, tak ať si nestěžuje.
    Já mám účty u 2 bank, kreditní karty také a pokud si vše hlídám a platím, vůbec žádný problém. Podmínky všech bank jsou si stejně podobné, až na malé rozdíly, např. úroky a podobné story s rušením účtu a následující anabáze si s odpuštěním dotyčný pán dělá sám, tak ať se potom nezlobí. Jediná možnost je pro něj “slamník”. Bezúročný, nemusí nikam volat ani nikam chodit.

    — nini    9.8.2006 12:26    #

Související články