Tak nám zabili Pendolino!
12. 11. 2005, 13:47 · Ze života · Bleskovka
Eh, trochu přeháním, ale jelikož jsem před chvilkou listoval Malým atlasem lokomotiv, který jsem včera dostal od Péti, a teď si přečetl o rušení relační slevy u ČD, tak to nemůžu nezmínit. Ne že bych jezdil do Brna nějak často, ale když už, raději jsem si vybral vlak, protože jet EC za 160 Kč mi prostě přijde výhodnější z hlediska pohodlí, a to já holt preferuji :). Raději o chvíli déle, pokud se nebudu muset tísnit v busu a jsou srovnatelné cenové podmínky.
Nejdřív ČD ukázaly zač toho bude loket s Pendolinem až začne jezdit, na spojích do Ostravy. Nově vytvořená kategorie SC Pendolino (SuperCity Pendolino) je pěkně drahá, zatímco v běžném rychlíku stojí jízdenka se Z kartou, případně skupinka pro dva 260 Kč, v EC 320, v SC Pendolino je jednotná cena 390 Kč. Ano, rozdíl v době jízdy je výrazný – 4:50 vs 4:13 vs 3:29, ale… A pokud chcete jet třeba na kilometrickou banku, můžete – s přirážkou 200 Kč...
Co mě však dorazilo, je zrušení relační slevy Praha – Brno. Doposud platilo, že 130 za běžný vlak, 160 za EC. ČD se tak snažily konkurovat autobusům, které do Brna jezdí za 2:30 a za zhruba 130 Kč (resp. pro studenty i levněji), zatímco vlak jede od dvě a půl hodiny po tři a půl hodiny – EC rychleji, R pomaleji.
Nově však bude platit standardní jízdné, takže R bude stát se Z kartou asi 182 Kč (podle kilometrického ceníku) a EC 242 Kč. To je velice laskavé, takže příště raději přispěji k likvidaci životního prostředí a pojedu busem. Jen tak dál, ČD! Kvalitně, rychle a draze, tím přilákáte davy! A pro nuzáky v rozhrkaných Rkách, pomalu, a taky draze. Ach jo.
A pokud by někdo chtěl, podobně jako zástupce ČD, argumentovat zácpami, tak jen připomenu letní zkušenost, kdy jsme chtěli jet do Prahy z Olomouce ECčkem, které však mělo ve finále asi hodinu a půl sekyru, resp. dorazilo až někdy po Rku, kterým jsme raději nakonec jeli. Takže…
Pevně věřím tomu, že po měsíci fungování nového ceniku to budou zase opravovat. Tak jak při přecenění místní dopravy po moravském venkově.
Zpět jsem jel studentagency a bylo to peklo. Ta dálnice me značně vytáčí. Leč byl to jeden z posledních spojů jak se vrátit do Brna v rozumnou večerní dobu.
Takže moje vize podporovaní CD bude asi u konce. Ted platilo 160 EC a 130/150 StudentAgency. Ufff. Chcu jezdit vlakem. Nehledě na to, že když se nějakej dobrak vymázne na dalnici, tak stojej všichni. Krom vlaku ;-)
Jinak sekyru jsem z EC zazil jen jednou a to 15 min. Jinak posledních cca 6 jízd byly naprosto načas. Co bude dál? Fňuk.
— ondra 12.11.2005 14:47 #
S tím, že české dráhy je odkladiště NESCHOPNĂťCH, IGNORANTĹ® Z DOB KOMUNISMU, jsem se již musel vypořádat, tak tupý managment jsem ještě neviděl…
Co je dál, co je víc, tohle je už nejvíc!!! Další zbytečný spoj, který bude jezdit sice rychle, ale bez cestujících … fajn, doufám, že zruší ostatní vlaky, aby měl člověk řádný výběr… mohli by zase zrušit nebo zdražit Z kartu, to dělají obvykle každý rok, nanejvýš dva…a určitě by mohli i zdražit KMB, která již nyní je těsně na hranici výhodnosti (v mém případě je to rozdíl 11 Kč mezi běžnou zpáteční jízdenkou)...
Jen se bojím, abych nemusel začít zjišťovat autobusové spojení... bohužel musím myslet ekonomicky, nemůžu za jízdné rvát do chřtánu nenasytných ČD DVOJNĂ?SOBEK ceny, kterou bych platil jinde…
— agent 12.11.2005 17:01 #
http://www.cd.cz/index.php?action=section&id=28842
PS: mám pocit, že příplatek u TGV je 1,5 až 2 euro (a to jezdí ještě rychleji ;-))
— agent 12.11.2005 17:13 #
legrační je, že čd agrumentují tím, že se musí chovat “tržně”, doufám, že jim i při tomhle přístupu zbude dost na to, aby si mohli koupit nějakou příručku o ekonomii popř. o marketingu.
— jakubt 12.11.2005 17:37 #
— agent 12.11.2005 17:46 #
— DJ.Maca 12.11.2005 17:49 #
— DJ.Maca 12.11.2005 17:51 #
— ondra 12.11.2005 18:19 #
CD zadne zakazniky nepotrebuji, soudruh Dusek jim, spolu s ostatnimi socialistickymi soudruhy z odboru, vystavkuje nejakou tucnou statni dotaci z penez danovych poplatniku a zakaznici? Ti jsou jen pritez a komplikace plynulosti drazniho provozu.
P.S. Pro ty pomalejsi, jde o ironii, bolseviky jste si zvolili sami a dobrovolne.
— Jirka Cech 12.11.2005 19:17 #
— opat 12.11.2005 19:45 #
— krtek 12.11.2005 20:14 #
Trvalo to asi 2,45h.Používám ZTP se slevou a za tu cenu to celkem stálo.Bylo to asi za 80Kč.
Dnes už bych vlakem nejel, po zkušenostech od ostatních lidí a navíc jsme už 4.Kdybych měl platit cestu za 4 lidi tak je to 1280,-Kč tam a zpět.Hrůza!Autem na naftu by mně to stálo 900 Kč se spotřebou celkem 32 litrů.100km 6 litrů nafty.Ten rozdíl je už znát.Auto mi přijde levnější pokud nebudu počítat cenu za provoz auta.A cesta trvá autem 2h.
— martin 12.11.2005 21:08 #
— agent 13.11.2005 00:44 #
— agent 13.11.2005 00:54 #
— Martin Ler 13.11.2005 04:11 #
— hroch32 13.11.2005 08:04 #
Nedávno jsem jela do Liberce. S kolem. Autobus by to jel přesně 1h10min. Vlak to jel přes 3h a to byl ten nejrychlejší. S přestupem v Turnově, kdy jsem se celou cestu modlila, abychom neměli moc velkou sekeru, aby na nás počkal, a abych stihla i naložit to kolo.
A veselá příhoda ze zpáteční cesty: Ve vlaku z Turnova do Prahy jsme přišli k vozu označeném kufříkem, tedy jako úschova během přepravy, z okýnka vylezl “milý” pan průvodčí a suše nám oznámil, že tenhle vlak službu úschova během přepravy nezajišťuje. Když jsme poukázali na tu ceduli s kufříkem, pravil, že tu jen zapomněl sundat, že ta je pro jiný spoj. Nakonec nám kola s kyselým výrazem naložil, ale asi desetkrát nám zopakoval, že jsme si měli najít jiný spoj (který BTW jel asi za 3h). ČD opravdu bodují!
— Piskovec 13.11.2005 10:06 #
— krtek 13.11.2005 11:56 #
— Roman Šula 13.11.2005 13:54 #
— Kofolytik 13.11.2005 14:32 #
— Martin Ler 13.11.2005 15:04 #
— Piskovec 13.11.2005 16:30 #
— Piskovec 13.11.2005 16:31 #
— J2930 14.11.2005 12:15 #
Kdyz to srovna s Velkou Britanii, tak to je uplne o necem jinym. Nektery vlaky tu jezdi pekne na cas a jine vubec. Hodne zalezi na trati. Treba na East Coast Main Line (Londyn Edinburgh), jsem jeste spozdeni nemel. Ale listky jsou pekne drahy: kdyz nekoupite dost vcas (nekolik tydnu) dopredu, tak treba taky zaplatite 120 liber. Kdyz mate stesti a nakupujete vcas, tak zaplatite treba jen 25 liber. A to jeste zalezi na case kdy spoj jede (ve spicce jsou drazsi). Slozite, ale asi to funguje.
Nicmene uz se mi tu taky stalo, ze zrusili spoj, co meli v jizdnim radu z Londyna do Birminghamu (navic vecer posledni) a nikde to neinzerovali, protoze to prej vsichni vedej. Ten spoj jsem si nasel na netu. Proc proboha to nemohou mit spravne aspon na netu?!? Takze taky peknej kocourkov.
— David Siska 14.11.2005 12:46 #
— davidm 14.11.2005 13:29 #
— zelenycaj 14.11.2005 17:11 #
— Martin Ler 14.11.2005 17:35 #
— Roman Šula 14.11.2005 19:19 #
— Martin Ler 14.11.2005 19:54 #
Mne podobny situace pridou pochopitelne dost trapny a nikdy se nevmesuju, ale jednou ridic zvysil bezduvodne hlas na moji zenu – v tu chvili se mi (jak vetsina muzu asi pochopi) dosti zakrvavil vyhled a zacal jsem na nej bez ucasti mozku rvat, na coz uz silackou odpoved nemel – asi ze vazim dvakrat vic nez moje zena.
Jak dlouho by asi mel praci, kdyby se stejne choval treba v Nemecku? Nikdy jsem se tam s nicim podobnym nesetkal.
— zelenycaj 14.11.2005 21:53 #
— Roman Šula 14.11.2005 22:16 #
Kolo jsem vlakem vezl jednou (co má paměť sahá). Naštěstí to bylo ještě staré (je to pár let). Lak dostal nechutným způsobem zabrat. Nikdy více!
— Špendl 16.11.2005 23:24 #
— Martin Ler 17.11.2005 00:12 #
— agent 17.11.2005 07:57 #
[jezdila jsem do brna často, na 90% případů vlakem (až na extrémní případy jako velmi brzo ráno brno->praha nebo pozdě večer praha->brno) a nevadilo mi těch 30 kč navíc za ec. a zpoždění si za půlroční intenzivní cestování tam a zpět nevybavuji jediné. tož tak.]
— e*v 20.11.2005 19:40 #