Think Different na chvíli oživeno
26. 10. 2005, 11:21 · Nakousnutá jabka · Bleskovka
Apple na chvíli oživil kdysi velmi populární kampaň Think Different, zobrazující osobnosti dějin, které prostě “myslely jinak”, než jak velela jejich doba a místo (a Apple také využíval Think Different jako claim v řadě dalších reklam a spotů, třeba slavný šnek, nebo HAL9000). V kampani byly použiti fotky mnoha světových osobností – Hitchcocka, Gandhiho, Picasa, Milese Davise a dalších, za zády mi v práci visí Neil Armstrong. Kampaň a reklamní spot Think Different sice nebyly tak prvoplánově “útočné” jako “1984”, ale přesto vyvolávaly velmi silné emoce. Apple se podle mého názoru v této kampani podařilo dokázat svou výlučnost, protože udělala z komerční záležitosti v podstatě umění.
Každopádně, postupně Apple tuto kampaň opustil, ovšem dneska ji najdeme na titulce Apple.com znovu (screenshot). V pondělí totiž zemřela Rosa Parks, černošká bojovnice za lidská práva, která byla v rámci kampaně také zobrazena. Podrobnosti o tom, proč v kontextu své doby “myslela jinak” a jak změnila dnešní Ameriku najdete v angličtině na webu Apple nebo v češtině na “iHNed”.
— J2930 26.10.2005 12:18 #