Think Different na chvíli oživeno

26. 10. 2005, 11:21 · Nakousnutá jabka · Bleskovka

ikonkaApple na chvíli oživil kdysi velmi populární kampaň Think Different, zobrazující osobnosti dějin, které prostě “myslely jinak”, než jak velela jejich doba a místo (a Apple také využíval Think Different jako claim v řadě dalších reklam a spotů, třeba slavný šnek, nebo HAL9000). V kampani byly použiti fotky mnoha světových osobností – Hitchcocka, Gandhiho, Picasa, Milese Davise a dalších, za zády mi v práci visí Neil Armstrong. Kampaň a reklamní spot Think Different sice nebyly tak prvoplánově “útočné” jako “1984”, ale přesto vyvolávaly velmi silné emoce. Apple se podle mého názoru v této kampani podařilo dokázat svou výlučnost, protože udělala z komerční záležitosti v podstatě umění.

Každopádně, postupně Apple tuto kampaň opustil, ovšem dneska ji najdeme na titulce Apple.com znovu (screenshot). V pondělí totiž zemřela Rosa Parks, černošká bojovnice za lidská práva, která byla v rámci kampaně také zobrazena. Podrobnosti o tom, proč v kontextu své doby “myslela jinak” a jak změnila dnešní Ameriku najdete v angličtině na webu Apple nebo v češtině na “iHNed”.

· Trvalý odkaz na tento příspěvěk · Linkuj.cz · Jagg.cz

  1. Doufam, ze takoveto rekl bych politicke projevy jsou nazorem minimalne vedeni Apple a vsechny ty ponekud smutne vypadajici postoje vuci zakaznikum jsou jen nutna obrana ci soucasne financni nebo technologicke moznosti. Snad to neni dilo market. oddeleni… snad to heslo “myslet jinak” stale trva i kdyz casto v ponekud vyzralejsi podobe – ne tak okazale.

    — J2930    26.10.2005 12:18    #

Související články