PR pro Apple bude v ČR zajišťovat Mmd
26. 09. 2005, 0:33 · Nakousnutá jabka · Bleskovka
Jak jsem zaregistroval letos na jaře, CDS si konečně vzala na pomoc profi PR agenturu, neboť sice se dá spousta věcí dělat vlastními silami ve firmě, ale za určitých okolností to je již neefektivní a především v případě CDS spíš nestíhatelné (pročetl jsem si své články o jarním hacku jeji webu a docela se zasmál). Každopádně, jarní a letní PR aktivity CDS zajišťovala firma Ariston PR (to se týkalo především nástupu iPodů – například speciální model s Anetou), ovšem jak nyní informuje MaM, nově bude pro CDS zajišťovat tyto služby PR agentura Mmd Public Relations, která působí v řadě zemí střední a východní Evropy.
Přemýšlím, co stojí za změnou – pokud bych hodnotil podle webových stránek Ariston, tak bych si myslel, že agoška zkrachovala, neboť poslední tiskovka je z července, a většina zpráv z jara a léta jsou o Apple (další o CocaCola Pop Star, což je sezónní záležitost). Je však možné, že CDS zjistilo, že externí PR je efektivní metodou komunikace a chce se do toho opřít ve větším. Mmdčko by toto mělo zvládnout, je to velká agentura a (podle info z července) pracuje i pro velká IT jména: IBM, Intel, Nokia, kromě toho také GTS Novera a OKI Systems. Snad tedy bude o Apple slyšet ještě víc, i když musím podotknout, že obecná mediální přítomnost se podle mého sledování u Apple za poslední rok docela zlepšila. Ale – vždy je co zlepšovat :). Bohužel část věcí záleží také na “velkém” Apple, či MDS – například dostupnost nových produktů, a to se vysvětluje blbě. A třeba bude Mmd i lépe zvládat krizovou komunikaci kolem excesů typu měsíc nedostupný web ;).
— xentar 26.9.2005 11:00 #
Otazka je, jestli by v nasich podminkach drive i rozumne PR vubec pomohlo – nase media bohuzel Apple tradicne dost ignorovala.
— Martin Lér 26.9.2005 11:46 #
— Pavel Kout 26.9.2005 13:11 #
lokalni pr samozrejme pomuz, nelze spolehat na to, ze okouzleni ipodem vydrzi vecne. dominance na trhu s prodejem online hudby a mp3 prehravaci predstavuje prilis maly segment, nez aby byl obecne dlouhodobe zalezitosti titulnich stran, byt to pomaha. apple se ted dostal do stavu, ktery je srovnatelny, v nekterych oblastech, s MS a google. nicmene prave lokalni pr by melo resit krizovou komunikaic kolem ipodu nano – tvoje nadavky pusobi kontraproduktivne, jako marketing manager distributora apple si z profesionalniho hlediska proste uzasne uletel…
nicmene v oblasti pc potrebuje apple u nas hodne zabrat, tedy pokud to vubec stoji za to. jak to delat, v amic nejspis budou vedet. preci jen je to velka agentura se zkusenostmi z it
— xentar 26.9.2005 13:13 #
Ty si u me uletel z profesionalniho hlediska – a pokud chces argumentovat, ze na blogu si muzes psat co chces, tak se automaticky posouvas na hulanovskou uroven. Vyber si, bud si selhal jako publicista, nebo si proste jen dalsi hulan. To, ze je si bloger, neznamena, ze mas zkreslovat. A mimochodem, oznacit tvuj prispevek za pseudoblabol ci konstatovat, ze mi to pripomina praktiky Rudeho prava mi neprijde jako nadavka, pouze jako laskave konstatovani.
Asi mi unika, co ma amic (Ami Communications?) spolecne s Mmd.
— Martin Lér 26.9.2005 13:34 #
co se tyka me, tak jako publicista se uz ctvrt roku nezivim, nemam se tudiz moc cemu zproneverovat. prezentace vlastnich nazoru na vlastnim prostoru je neco jineho nez psani pro the new york times. ostatne porad nechapu to zkresleni. apple ma po dlouhodobem hype taky jednou problem, ja z toho mam skodolibou radost, protoze mi chovani apple na trhu nevoni. To neni zkresleni reality, to je muj nazor na ni.
tve operovani s radkem hulanem je sice tezky kalibr, ale miris vedle. Jako hulan, a hulvat se chovas ty se svou neochotou pripustit jiny nazor kombinovanou s osobnimi utoky. enjoy yourself.
amic a mmd se mi nejak spletly, za to se omlouvam.
— xentar 26.9.2005 14:09 #
Muzes mi prosim konkretne citovat, kde jsem ja mluvil o marketingu? Nejsem si toho vedom, ani na blogu, ani v soukrome diskusi.
Na rozdil od Hulana nemam potrebu tady prispevky jakkoliv cenzurovat (krome vylozene spamu), nemam potrebu se navazet do neceho, co se mi nelibi nebo me nezajima, to ignoruju – toho ty schopen nejsi.
— Martin Lér 26.9.2005 14:32 #
mimochodem, zvlastni, ze me teda neignorujes…
— xentar 26.9.2005 16:26 #
Negativni publicita je neco jineho, nez snaha vyvolat dojem, ze dosavadni clanky byly zavadejici – nebo co jineho si clovek ma predstavit pod tvym pojmem pseudoclanky a pseudorecenze? Mimochodem, asi si nepochopil, co sem se ti snazil vylozit - nevadi mi tvuj nazor, vadi mi prave tva manipulace. Klidne si nenavid Apple, ale nesnaz se vyvolat dojem, ze ti, kdo Apple opevuji, lzou. Presne tento dojem jsem mel po docteni tveho spotu. Negativni publicitu o Apple mas i tady na tomto serveru primo na titulni strance - takze jak vidis, tak se ji nevybam a nikdy sem se ji v souvislosti s Applem nevyhybal (naopak mi bylo kdysi vycitano, ze jsem az moc negativni).
— Martin Lér 26.9.2005 16:41 #
Jinak te PR agenture nezavidim, za jaky to chytit v tehle zemi konec, tot otazka. Tady si kazdej musi vsecno postavit a udelat sam, skodkou na dvorku pocinaje, PC na nocnim stolku konce. Jestli z toho nechtej udelat pocitac pro snoby, tak nevim…. Ale mozna ze by to bylo nejlepsi sem vozit jako stavebnici a prodavat po dilech jako prilohy ABC :-)) To bys se chytlo urcite…. Akorat co by delali v PArdubicich :-))
— Edas 26.9.2005 16:44 #
— pavel 26.9.2005 19:55 #