Příhoda s Oskarem
20. 08. 2004, 3:56 · Ze života
Tak jsem si včera užil veselé odpoledne s Oskarem. Ne, nemám nové zvíře, mám na mysli našeho telekomunikačního operátora. K Oskarovi jsem emigroval někdy v květnu a podle všeho se mi to vyplatilo, platím výrazně menší účty, než předtím u T-Mobilu (dokonce výrazně menší, než kolik mi vycházelo z propočtů, takže asi jsem i změnil trochu chování).
To, čím jsem se zabýval ve čtvrtek, byl můj odpojený telefon, resp. odpojené odchozí hovory. Přiznávám, jako všechno ostatní, i účty platím až na poslední chvíli, ale platím. A tak mě odpojení mírně zmátlo. Že bych byl takový blbec, co si říká “poslal jsem” a přitom neposlal? V úterý mi dorazilo upozornění, že faktura stále není zaplacená, ale to jsem přikládal době na uskutečnění převodu a zaúčtování – chyba. Pamatuju si že převod nebyl přes internet – v ten okamžik, kdy jsem chtěl platit jsem se na stránky eBanky nemohl dostat, tak jsem platil přes GSM banking, SIM-Toolkitovou aplikaci v mobilu. Pohledem na poslední zachované nastavení v aplikaci jsem si potvrdil, že cílem mých peněz byl opravdu Oskar – ovšem v přehledu plateb na webu eBanky nebylo nic.
Následovala konverzace s Oskarem – na lince pro platby byla sympatická slečna, která mi poradila (bohužel Oskar má nějaký dost neaktuální seznam bankomatů, a posílala mě do horoucích pekel, když jsou mnohem blíže – platba přes bankomat je bezkonkurenčně nejrychlejší), a pak jsem zjišťoval kde se zašantročila má SMS. Jediné, na co sem si vzpomněl, bylo, že nepřišlo potvrzení o přijetí platby…
Operátorka na zákaznické lince (nějaké slečna či paní Rychterová) mi sdělila, že jakási SMS, která dorazila špatně, u nich skutečně je, ale podrobnosti jsem z ní nevyrazil. Prý byla nějaká neautentifikovaná, chudinka. Poté se mi jala vysvětlovat, že chyba byla na mé straně, že jsem měl zadat číslo platební karty, nakonec jsem pochopil že do aplikace M-platby (aplikace přímo pro placení účtů přes SIM-Toolkit a platební kartu). Já jsem se jí poměrně úporně snažil vysvětlit, že to nepoužívám a používat nechci, že jsem provedl běžný platební příkaz (přes M-Banku, která slouží k ovládání bankovního účtu jako takového), mezi účtem A a účtem B, s příslušným variabilním symbolem a že jedno, zda peníze posílám na účet Českého mobilu, a. s., nějaké osobě nebo třeba do horoucích pekel – marně. Slečna dál mlela svou, že to nesmím, že převod mám realizovat přes M-Platby, na supervisora mě odmítla přepojit, tak jsem jí poděkoval, ubezpečil ji, že o jejím vzdělání rád Oskara budu informovat a zavěsil.
Zaplatil sem těch třináct stovek u bankomatu a telefon za dvě hoďky opět mohl volat. Bohužel mě to stálo 150 Kč navíc za znovuzapojení. Ještě jsem se stavil v eBance a vyplnil stížnost, to si paní ředitelka pobočky počte, muj škrabopis. Osud té pitomé SMS mě opravdu zajímá (a jelikož sem ji posílal eBance, tak ať eBanka z Oskara vyrazí, kam ji zašantročil).
Takže základní ponaučení – není radno důvěřovat placení přes mobil na 1000%, resp. je dobré si zkontrolovat, zda dorazí potvrzení o přijetí platby (bohužel u nových telefonů, jako jsou Sony Ericssony, nebo chytré Nokie, bankovní zpráva po čase zmizí z pohotovostní obrazovky a když si ji nevšimnete, máte smulu). Kdybych tak byl učinil, ušetřil bych si čas, nervy a ostatně i peníze.
A ponaučení druhé, Oskar je mnohem tvrdší ke svým zákazníkům, než například velmi tolerantní ČTc nebo poměrně shovívavý T-Mobile – zatímco Oskar mě típl přesně 7 dní po splatnosti, T-Mobile se ještě obtěžuje poslat dopis s upomínkou a dá k dobru možná i 14 dní. Ach jo.
mam u nich uverovou linku, jsem u nich uz sestym rokem a nikdy jsem pozde nezaplatil splatku.
az v cervnu jsem se tak dlouho rozciloval nad financnim ohodnocenim me prace, ze jsem uz nestihl otevrene klientske centrum abych tam vlozil penize. Misto 15.6. do 18:00 jsem je ulozil az 16.6. kolem 9:00.
Zpozdil jsem se tedy o 1 den.
Uroky mi okamzite vyskocily o 2% nahoru, a jeste mi sebrali 1% vernostni zvyhodneni, takze misto 12,9% mam ted 15,9%.
Po dvou mesicich jsem zavolal na jejich linku a zeptal se jak dlouho tam budu mit “za trest” navyseny uroky. Odpoved znela ze na 1 rok… za jeden den zpozdeni a po 6 letech co jsem klientem.
Na tu slecnu na telefonu nemelo vyznam rvat, ta za nic nemuze…
— czeXit 20.8.2004 10:04 #
Tudíž jsem měl dva týdny tydlitát jakoby neexistující a to díky pseudovstřícným službám ET.
Mimochodem, to číslo je 602 909 000, ale na webu ET jej nenajdete, zjevně jde o Very Important Secret.
— dave 20.8.2004 11:41 #