Příhoda s Oskarem

20. 08. 2004, 3:56 · Ze života

Tak jsem si včera užil veselé odpoledne s Oskarem. Ne, nemám nové zvíře, mám na mysli našeho telekomunikačního operátora. K Oskarovi jsem emigroval někdy v květnu a podle všeho se mi to vyplatilo, platím výrazně menší účty, než předtím u T-Mobilu (dokonce výrazně menší, než kolik mi vycházelo z propočtů, takže asi jsem i změnil trochu chování).

To, čím jsem se zabýval ve čtvrtek, byl můj odpojený telefon, resp. odpojené odchozí hovory. Přiznávám, jako všechno ostatní, i účty platím až na poslední chvíli, ale platím. A tak mě odpojení mírně zmátlo. Že bych byl takový blbec, co si říká “poslal jsem” a přitom neposlal? V úterý mi dorazilo upozornění, že faktura stále není zaplacená, ale to jsem přikládal době na uskutečnění převodu a zaúčtování – chyba. Pamatuju si že převod nebyl přes internet – v ten okamžik, kdy jsem chtěl platit jsem se na stránky eBanky nemohl dostat, tak jsem platil přes GSM banking, SIM-Toolkitovou aplikaci v mobilu. Pohledem na poslední zachované nastavení v aplikaci jsem si potvrdil, že cílem mých peněz byl opravdu Oskar – ovšem v přehledu plateb na webu eBanky nebylo nic.

Následovala konverzace s Oskarem – na lince pro platby byla sympatická slečna, která mi poradila (bohužel Oskar má nějaký dost neaktuální seznam bankomatů, a posílala mě do horoucích pekel, když jsou mnohem blíže – platba přes bankomat je bezkonkurenčně nejrychlejší), a pak jsem zjišťoval kde se zašantročila má SMS. Jediné, na co sem si vzpomněl, bylo, že nepřišlo potvrzení o přijetí platby…

Operátorka na zákaznické lince (nějaké slečna či paní Rychterová) mi sdělila, že jakási SMS, která dorazila špatně, u nich skutečně je, ale podrobnosti jsem z ní nevyrazil. Prý byla nějaká neautentifikovaná, chudinka. Poté se mi jala vysvětlovat, že chyba byla na mé straně, že jsem měl zadat číslo platební karty, nakonec jsem pochopil že do aplikace M-platby (aplikace přímo pro placení účtů přes SIM-Toolkit a platební kartu). Já jsem se jí poměrně úporně snažil vysvětlit, že to nepoužívám a používat nechci, že jsem provedl běžný platební příkaz (přes M-Banku, která slouží k ovládání bankovního účtu jako takového), mezi účtem A a účtem B, s příslušným variabilním symbolem a že jedno, zda peníze posílám na účet Českého mobilu, a. s., nějaké osobě nebo třeba do horoucích pekel – marně. Slečna dál mlela svou, že to nesmím, že převod mám realizovat přes M-Platby, na supervisora mě odmítla přepojit, tak jsem jí poděkoval, ubezpečil ji, že o jejím vzdělání rád Oskara budu informovat a zavěsil.

Zaplatil sem těch třináct stovek u bankomatu a telefon za dvě hoďky opět mohl volat. Bohužel mě to stálo 150 Kč navíc za znovuzapojení. Ještě jsem se stavil v eBance a vyplnil stížnost, to si paní ředitelka pobočky počte, muj škrabopis. Osud té pitomé SMS mě opravdu zajímá (a jelikož sem ji posílal eBance, tak ať eBanka z Oskara vyrazí, kam ji zašantročil).

Takže základní ponaučení – není radno důvěřovat placení přes mobil na 1000%, resp. je dobré si zkontrolovat, zda dorazí potvrzení o přijetí platby (bohužel u nových telefonů, jako jsou Sony Ericssony, nebo chytré Nokie, bankovní zpráva po čase zmizí z pohotovostní obrazovky a když si ji nevšimnete, máte smulu). Kdybych tak byl učinil, ušetřil bych si čas, nervy a ostatně i peníze.

A ponaučení druhé, Oskar je mnohem tvrdší ke svým zákazníkům, než například velmi tolerantní ČTc nebo poměrně shovívavý T-Mobile – zatímco Oskar mě típl přesně 7 dní po splatnosti, T-Mobile se ještě obtěžuje poslat dopis s upomínkou a dá k dobru možná i 14 dní. Ach jo.

Trvalý odkaz na tento příspěvěk

  1. ona je dost tvrda i eBanka.

    mam u nich uverovou linku, jsem u nich uz sestym rokem a nikdy jsem pozde nezaplatil splatku.

    az v cervnu jsem se tak dlouho rozciloval nad financnim ohodnocenim me prace, ze jsem uz nestihl otevrene klientske centrum abych tam vlozil penize. Misto 15.6. do 18:00 jsem je ulozil az 16.6. kolem 9:00.
    Zpozdil jsem se tedy o 1 den.

    Uroky mi okamzite vyskocily o 2% nahoru, a jeste mi sebrali 1% vernostni zvyhodneni, takze misto 12,9% mam ted 15,9%.

    Po dvou mesicich jsem zavolal na jejich linku a zeptal se jak dlouho tam budu mit “za trest” navyseny uroky. Odpoved znela ze na 1 rok… za jeden den zpozdeni a po 6 letech co jsem klientem.
    Na tu slecnu na telefonu nemelo vyznam rvat, ta za nic nemuze…

    czeXit    20.8.2004 10:04    #

  2. Svého operátora si více, či méně vážíme všichni. U toho svého (ET) mám velmi oblíbenou zkratku *11, protože mně slečny na hotlině nenechaly nikdy ve štichu. Až do nedávna. Jel jsem do zahraničí a kousek před hranicemi jsem se rozhodl přesměrovat veškeré hovory do schránky. Nahrál jsem veselý pozdrav ve smyslu, že nemá smysl mně telefonovat. Jenže: jaké číslo se má pro přeměrovní použít? zkoušel jsem 602 a různé kombinace 9tek a 0. Potěšilo mně, že se rýsuje další příležitost poklábosit se slečnami. Hranice se však blíží rychlostí busu – cca 100km/h. Okamžitá reakce, žádné vyzvánění v pořadí. Dívčina si trpělivě vyslechla můj dotaz, položila nekolik otázek a povídá: Vaše číslo je na seznamu našich Vážených klientů, moment, přepojím Vás na centrum Vážených klientů. To jsem už větřil zradu. Proč, zatraceně, mi nemůže pomoci ona? Pohraničníci venku obcházejí bus, nahlížejí do pasů, rozjíždíme se z Rozvadova na západ, klientské centrum VIP má rozhodně menší kapacity a tydlifoun (dík:) vyčkává. Konečně: znovu vysvětluji požadavek, slečna mně od nápadu odrazuje (víte kolik stojí vybírání ze schránky v zahraničí?) Zvuk začíná pochrochtávat. Vztekle se dožaduji informace, slečna se diví, po chvíli už zní pouze zoufalé “haló ...”.

    Tudíž jsem měl dva týdny tydlitát jakoby neexistující a to díky pseudovstřícným službám ET.

    Mimochodem, to číslo je 602 909 000, ale na webu ET jej nenajdete, zjevně jde o Very Important Secret.

    — dave    20.8.2004 11:41    #

Související články