Tiskovka v Londýně: iPhone v UK od 9. listopadu

18. 09. 2007, 11:19 · Nakousnutá jabka · Bleskovka

ikonkaV Londýně se právě koná tisková konference, řada serverů má online přenos, nejlepší je asi Engadget.

Jobs právě oznámil, že iPhone se začne prodávat ve Velké Británii od 9. listopadu za 269 liber, což je prý 535 USD. Jedná se podle všeho o zcela identický iPhone, 3G se nekoná. Apple bude spolupracovat s operátorem O2, což je potvrzení dosavadních spekulací.

Další zajímavé info doplním.

Update: žádné podrobnosti o jiných evropských zemích. Ohledně odblokování: situace “kočka a myš”, “musíme být o krok napřed”. Nesměl náznak, že by jsme se mohli dočkat nativních aplikací pro iPhone. Mimochodem prodejní model asi bude stejný jako v USA, tedy koupit iPhone v krámě a doma aktivovat přes iTunes. Cena mi vychází na 9200 Kč bez DPH.

· Trvalý odkaz na tento příspěvěk · Linkuj.cz · Jagg.cz

  1. Huraaaaa (:
    Ta cena me fakt potesila. (:

    Offler    18.9.2007 11:30    #

  2. hm, moc se v tom nevyznam, ale neni pro .cz nakonec EDGE lepsi nez cely 3G? Myslim pokryti mimo opravdu velky mesta..

    PV    18.9.2007 11:40    #

  3. EDGE nebo 3G je šuma fuck, když budu potřebovat na cestách rychlejší net, tak využiji služeb UFOUnu, nebo telefoního operátora. Ale s těmi cenami kopírují chování Adobe, ale na trhu kde jsou jiné podmínky. Tak jsem zvědav na ty křivky prodejnosti, na 3 krále to srazí na 299 Eur.

    Jen US trh jim na dosaženi hranice 10M prodaných kusů stačit nebude, a v evropě jsou zákazníci jiní :)

    — Metal    18.9.2007 11:45    #

  4. hmm… na nekolikrat kladenou otazku ohledne dalsich evropskych zemi Steve Jobs odpovedel velmi vyhybave, snad jen, ze maji v planu vstoupit do nekolika statu Evropy. “We said we’d be in a few countries in Europe and we still plan to do that…”

    obhajoba neimplementace 3G chipsetu jako minule, energeticka narocnost.

    — tv    18.9.2007 12:01    #

  5. no, nevim, ziji v UK, ale $400 se me libi vic nez ÂŁ270 (zvlast pri aktualnim kurzu $). Do smlouvy na 18mes se me nechce, predpokladam, ze v Q1’08 bude novy iPhone s GPS, 16GB a 3G .. a to by me pak stvalo :).
    Cekat asi nevydrzim, takze asi koupim foun v US, unlocknu jej a pak az bude novej nekdy v pristim roce, dostane jej manzelka :))

    — David    18.9.2007 12:17    #

  6. Ja doufal, ze kdyz uz je to Evropa – tedy kazdy stat za sebe, spousta lidi po Evrope cestuje a potrebuje pouzivat vice nez jednu SIMku(klidne bych jejich predplatne mel ale chci mit moznost dat tam i jinou kdyz jsem na ceste)ze to v Evrope nechaji volny ale ze si ohlidaji spis ten snadny unik od smlouvy – proste zahodit SIM a pouzit iNdepencence. Zklamani! A neni tedy vubec zadny duvod cekat na iPhone az bude v EU ale nejlepe ho hned objednat z USA a odblokovat

    — Lin    18.9.2007 12:18    #

  7. Nevím, mám z celé prezentace negativní pocit. Hlavně chování Jobse mi přijde dost arogantní a povýšené. Obávám se, že než iPhone, zkusím P1i od Sony Ericssonu. Sice ovládaní a www prohlížeč + display jsou lepší u iPhonu (cena taky) vše ostatní je na straně P1i. Jediné co mě ještě přesvědčuje o iPhone je synchronizace s Mac OS X. Kdyby byl MyPhone Explorer na Mac, už bych o iPhone neuvažoval. Jo a z rozhovoru jasně vyplynulo, že Apple bude potlačovat snahy o odemčení, tudíž obava z neustálých updatů a následných unlocků je opodstatněná. A ještě jsem zvědav, jak to bude s narůstající penetrací s bezpečností proti napadení. Pravdou ale je, že proti iPhonu mě žene hlavně agresivita Apple a to stavění modly, ach jo :-)

    — styx    18.9.2007 12:32    #

  8. Taky nechapu proc Apple zas tolik tlaci na zisk, ma prece pocitace, iPody, AppleTV to je tak hrozne nutne mit takove podminky:(

    — Lin    18.9.2007 12:55    #

  9. asi budem muset pocitat s tim ze apple uz nebude firma jako bejvala…

    — macuser    18.9.2007 13:12    #

  10. jakou firmou Apple bejval, ze tady vsichni tak nostalgicky vzdychate? LC 475 za 75 000?

    Martin Ler    18.9.2007 13:44    #

  11. Nevim jak to myslel macuser, ale mne se moc libil tenhle post FSJ:

    http://fakesteve.blogspot.com/2007/08/dont-tell-truemors.html

    — PavelS    18.9.2007 14:06    #

  12. Apple bývala “Think Different” O ceny by ani tak nešlo, jako o způsoby, které tomu heslu dávají spíš příchuť jisté taky zbožňované postavy, případně se mi po vystoupeních Jobse čím dál víc vynořuje obraz Scientologickýho maniaka.

    — styx    18.9.2007 14:58    #

  13. Apple je pěknej podvodník. Nová klávesnice např. funguje jako usb 2.0 hub jen s novým iMacem, se starými Macy ne – web vás sice atraktivně láká na pohodlné připojení iPodu, ale musíte se zanořit “do střev” webu, abyste objevili titěrný petit: “Devices that draw high power from the USB connection, such as iPods, hard drives and some flash drives, can only be used with the new keyboard when it is attached to the aluminum iMac.” Tohle nebejvalo…

    Jan Rybar    18.9.2007 15:07    #

  14. ja myslim ze z Applu se stava lidova znacka a stare komunite se to proste nelibi …. ano, neni to jak to bejvalo: “ JA MAM APPLE” ..... vsechni byli zvykli rozebirat aj intonace Jobsa, a na co, proc? Zajimave je ze predtim kazdy japkac chtel premluvit kolegu, znameho a t.d. aby switchnul a ted kdys je toho kolem hodne je to spatny … mam Apple rad, super OS, dobre (ja vim ze se da komentovat) zelezo, a buduje kolem toho vic a vic…. a Jobs…at je ajky je, je to chlapik co tomu rozumi…. jo, jinak iPhone z US, rozhodnuto :)

    — Vlad    18.9.2007 15:46    #

  15. Jan Rybar: nemohu nez nesouhlasit. Neni toto ciste technicka zalezitost? Kdy je proste za standardnich podminek nemozne/obtizne udelat nenapajeny USB 2.0 hub, aby byl schopen jeste napajet dalsi zarizeni? tzn. ze iMac musi davat do USB vetsi prikon?

    Ja nevim, ja sem spokojenej s tim, ze Apple dela prevazne dobre produkty (a ze jch vlastnim peknou radku…) a jsem s nima spokojenej.

    Martin Ler    18.9.2007 16:12    #

  16. 15: Jasně, ale reklama hýří tím, že je pohodlnější připojit si iPod díky nové klávesnici. Přitom je to pravda jen pro nový iMac, pro nic jiného. O technickou záležitost jde až v druhém plánu.

    Jan Rybar    18.9.2007 16:22    #

  17. Jan Rybar: aha. Takze spravna reklama je “nova klavesnice vcetne iPodu – POKUD MATE NOVY IMAC!!!!!”? Sorry, ale tohle jsou fakt natolik obecne veci, ktere jsou “problem” u kazde firmy, nebo spis zakaznika, ze se na tom tocit mi prijde zabavne. Pokud ta informace JE nekde uvedena, byt malym pismem, tak je z meho pohledu vse v poradku – to plati obecne. v dnesni civilizaci je vhodne mit dobre oci…

    Martin Ler    18.9.2007 16:36    #

  18. No, je to otázka firemní strategie. Kdyby nový iPod nešel připojit k starším Macům, taky byste se ani nepodivil? Prostě některé základní věci jsou/byly u Apple jistotou. Už nejsou.

    Jan Rybar    18.9.2007 17:06    #

  19. Martin Ler: Apple tak podle tvých slov padá do žumpy za ostatními? Kde je ta obrovská přidaná hodnota, na kterou byli uživatelé zvyklí a co dostanou příště? Mlčení jako po firmwaru Superdrive 2.1?

    Pavel Szalbot    18.9.2007 17:18    #

  20. Jan Rybar: sorry, ale prehanite dost demagogicky. Proste klavesnici lze pripojit, ale jen na novem iMacu lze vyuzivat VSECHNY jeji funkce. Schvalne, co vam prijde jako LEPSI moznost? Aby to VUBEC neslo, pokud to na starsich pocitacich NEJDE?

    Prosim o nejakou smysluplnou odpoved.

    Pavel Szalbot: pokud tim “pada do zumpy” myslis to, ze se z pocitacu a podobnych veci stava bezne komercni zbozi, tak ano, je to tak. Jinak pro me ma stale obrovskou pridanou hodnotu v tom, ze funguje TAK JAK MA a jak me vyhovuje. Kvuli tomu pouzivam Apple poslednich 15 let, proc ty?

    Martin Ler    18.9.2007 17:43    #

  21. 20: Smysluplnou? Co třeba: Jak budete jako prodejce řešit stížnost zákazníka, že si od vás koupil klávesnici a na jeho Macu jde jen zčásti? Na českém webu (od apple.cz po dtpobchod.cz) o tom, o čem mluvíme, není ani zmínka).

    Jan Rybář    18.9.2007 17:54    #

  22. Jan Rybar: inu, kdyz zakaznikovi neslibuji, ze to bude fungovat s iPodem, tezko to po me muze chtit. Co ma apple.cz, za to neodpovidam.

    Martin Ler    18.9.2007 18:09    #

  23. 21, 22: To je právě o tom vnímání značky. Taky jsem dřív (15 let) nečetl u Apple podrobné titěrné nápisy ani recenze, než jsem něco od nich koupil. Dnes jsem obezřetný. Už jim nevěřím ani slovo. A to je velký posun.

    — Berka    18.9.2007 18:44    #

  24. Ne, tím pádem myslím, že má za potřebí se snižovat k marketingovým tahům třeba jako na příkladu s klávesnicí. Mimochodem u nás to zdaleka není konzumní zboží. Obecně jsem na to zvyklý, počítám s tím, že mi prodejce, distributor i výrobce budou chtít *** a dávám si na to pozor. Apple jsem začal používat proto, že tohle u něj nebývalo zvykem.

    Pavel Szalbot    18.9.2007 19:06    #

  25. styx “Pravdou ale je, že proti iPhonu mě žene hlavně agresivita Apple a to stavění modly, ach jo :-)” s tím souhlasím… nechápu to, blbej telefon v podstatě, kterej již teď má desítky kopií. Brzy tady budou nabyté nokie a SE s lepším hardware. Co pak Apple zbyde?

    — maxim    18.9.2007 19:42    #

  26. Jezis marja, jaky marketingovy tahy s klavesnici? Proc mam pocit ze vam vsem hrablo? proste technicke parametry predchozich modelu nedovoluji, aby slo napajet iPod z klavesnice na necem jinem nez novem iMacu. Tecka. Kdo v tom hleda vedu, tak fakt se asi nudi.

    Martin Ler    18.9.2007 19:46    #

  27. maxim: neco, co ty asi nikdy nepochopis – to, ze je pro nektere lidi lepsi, nez “nabyté nokie a SE s lepším hardware”.

    Martin Ler    18.9.2007 19:53    #

  28. (26) Kdyz to nejde, tak to holt nejde a neda se nic delat. Ale v takovem pripade, (kdy je to navic jeste pouzito jako soucast reklamy), musi byt deklarovano jasne, ze to funguje pouze s posledními (ev. vyjmenovanými) modely. A ne pismem jako cena esemesky firmy Erika na Cocacole. Proste zakaznik nesmi mit pocit, ze ho firma “posila do lesa”.

    — Jirka    18.9.2007 19:58    #

  29. Boze muj.
    http://www.apple.com/keyboard/
    hvezdicka a o pet cm niz popisek s presnymi udaji. Podle vasich hysterickych zvastu sem mel pocit ze to je 2 bodove bile pismo na bilem pozadi. Spis mam pocit, ze si nekdo tu klavesnici koupil a neprecetl si ani cely text k ni napsany a ted se vzteka. Konec diskuse, tohle jsou fakt neskutecny kydy.

    Martin Ler    18.9.2007 20:06    #

  30. Já bych ten iPhone chtel a moc. Především kvůli synchronizaci s Macem. Ale chci ho legalne, ne odblokovany, i kdyz bude treba drazsi. Ale odrazuje mne, ze kvuli telefonu mi nekdo bude nutit tarify, ktere treba nebudu chtit. Ja chapu, ze Apple muze delat co chce, ale obavam se, ze tady na to fronta stat nebude. Krome toho konkurence nespi a nez to prijde k nam na trh, tak to uz asi tak zajimave nebude. Prvni odpadnou pececkari, tem to asi v te dobe s tolika podminkami prinese nejmin. Ale ktem narkum vyse. Mam take pocit, ze se z Apple diky svym “specificnostem” stava firma, se kterou musi byt clovek uz opatrny. A to mne to mrzi.

    — Jirka    18.9.2007 20:16    #

  31. a Apple nás zase naštval- iphone z USA a háčkovat po každým updatu FW+ řešti podporu čj

    nebo čekat na českou verzi a doufat,že ji CDS normálně přeloží hodí slovník z nějaký univerzity a že operátoři daj třeba tarif s opravdu neomezenými daty s cenou do 500kč a bez SMS a volání v paušálu

    ERT    18.9.2007 20:25    #

  32. Myslím, že přeháníte. Staré modely prostě neodpovídají technicky této nové klávesnici. S tím prostě nejde nic dělat. To se dělo a bude dít s veškerou technikou (i Apple). Možná jenom cyklus se zrychluje. Spíš by bylo na zamyšlenou, kdyby modely co přijdou po hliníkových Macích s tím měly problém.

    To, že je to uvedené v poznámce, je naprosto normální a v pořádku. Vždy to tak bylo i u Apple. Myslím, že můžete být rádi, že to Apple uvádí. Kdejaký výrobce neuvádí nic a informace jsou nedohledatelné. Nebo někdo víte o případu, že by se nějaký výrobce chlubil tím, že něco nebude za určitých okolností fungovat?

    Pavel Kozárek    18.9.2007 20:26    #

  33. Chci se jen zeptat, jestli po odblokovani prislusnou softw. aplikaci, zobrazuje telefon prichozi hovory se jmenem a fotkou, nebo jenom cislo (informace z macbolg.sk)a jestli se prenasi v kontaktech z pocitace a nazvech pisni atd ceska diakritika. Na sms ji nepotrebuji. Dik Juraj

    — juraj Žák    18.9.2007 22:12    #

  34. Naprosty souhlas s malerem. Je to 2 dny co sem switchnul. A vubec toho nelituju.To ze je Jobs jakej je musite brat jako fakt. Porad je to 100x lepsi nez Balmer. Vztekat se nad klavesnici…..kdyby apple chtel zachovat 100 kompatibilitu, tak by ta klavesnice byla 2x tak vetsi, protoze by tam proste nekde nejak tu stavu musel dodat.

    — martinjindrich    18.9.2007 22:48    #

  35. K té klávesnici. Žijeme s tím, sledujeme dění, ale sorry když po mně vybafne Apple po připojení IPhone že napájení přes USB nestíhá, aniž by mě předtím Apple KOŇSKĂťMI titulky upozornilo, ne, to tady nebylo zvykem.

    — styx    18.9.2007 22:57    #

  36. Mama dojem ze se tady par lidi zblaznilo :) Vsechno je zretelne napsano, proc se mluvi o duveruhodnosti znacky? to je snad vtip :))). Musim souhlasit s Malerem, co blbnete? Nove zelezo (pocitac, klavesnice), proste tak to funguje. To se muze rovnou resit ze jsou nizsi ceny nez drive, a je to na h**no, a glossy ktere driv nedelal, nejsme na to zvykli… a…a…a… nepobezite zitra sklamane a smutne vsechny do bazaru to prodavat???

    — Vlad    18.9.2007 23:30    #

  37. Lidičkové,

    musím vám povedať, že tu niektorým z vás pekne je…be v palici. Chcete pokrok, ale aby sa vás to nedotklo.

    Martin Lér, nedaj sa. Som s Tebou.

    — miro novak    18.9.2007 23:59    #

  38. k nove klavesnici: na ceske klavesnici je krpa: je prehozena funkce tkacitka pod esc s tlacitkem vedle levyho shiftu. jinak je supr!

    — Matthew    19.9.2007 08:29    #

  39. Jak moc je nebo neni pozitivni, ze apple jedna s O2? Treba tady je cesta a na rozsireni iPhone do dalsich zemi kde je O2 bude tlacit O2…

    Jinak ja urcite nemam rad produkty od Apple kvuli tomu ze jsou od Apple. MacBook Pro je pro me jednoduse nejlepsi notebook co jsem kdy mel a to same plati i o dalsi moji technice s jablkem.. Na svete je malo znacek kde jsou design a funkcionalita na tak vysoky urovni a jeste k tomu v masovym nasazeni spotrebni elektroniky. To ze si Apple hlida svuj trh a podobne je prirozeny a podle me s filosofii Think Different vubec neuhnuli.

    — thomas_D    19.9.2007 09:52    #

  40. A jinak ke zmineny “lidovosti” Apple.. Apple podle me nikdy nebude lidovou znackou pokud neuhne nekam.. Stejne jako kazdyho neoslovi dobry umeni, tak urcity duchovne zjednoduseny subjekty typu RH a velka cast populace nemuze Apple docenit nikdy. Z myho okoli znam takovejch lidi spoustu u kterych je to cim Apple oslovuje mimo jejich chapani a neplati to jen ve vztahu k teto znacce.. Druha vec je, ze cim vetsi masaz trhu od Apple bude, tak bude pribyvat pripadu, kdy se Apple dostane k nekomu nahodou:)

    — thomas_D    19.9.2007 10:12    #

  41. Ach jo, co dodat. Ja mám taky MacBook Pro, protože v dané situaci je pro mě nejlepší volbou, ale že by z toho šlo vyvozovat, že Apple je jednou z mála značek kde je design a funkcionalita na tak vysoké úrovni … Já tvrdím, že je spousta značek, která má design a funkcionalitu na podstatně vyšší úrovni než Apple a že celé vnímání Apple je z 90% marketing. Think Different je pro mě hlavně v tom, že ti ostatní mají spoustu věcí navíc a Apple v podstatě vyzdvihuje to, že jejich produkty tyhle funkce nemají, tudíž jsou uživatelsky přítulnější. Abych se vrátil k tomu O2. Filozofie kdy je maximální snaha psychologicky a pak i prakticky DONUTIT velmi lehce ovlivnitelného zákazníka ke koupě zařízení, které NESMĂŤ ovládat a měnit jak se mu zlíbí a za každou cenu z toho vytřískat peníze, tahle filozofie je špatná. Promiňte, ale nemyslím si že byznys je jenom o penězích. Patří k tomu i etika, a co já si pamatuji, tak Apple kdysi prosazoval svoje cíle jinak. Podobně vzhlížím i ke změně ceny iPhone a následnému 100 dolarovému vyrovnání.

    — styx    19.9.2007 10:15    #

  42. teda, bol som casto oznacovany za fanatika ale ludia, zobudte sa! technicky to s klavesnicou nejde tak nejde.

    a este nejake nariekanie nad tym, ze Apple uz nie je co byval. Ako co? nabozenska sekta? Pocit, ze mam nieco vynimocne? Ze som nieco viac lebo ja mam na notasi jabko a niekto nalepky? Aka je to ta „pridana hodnota", ktora sa podla niektorych stratila? Prave ten pocit vynimocnosti?

    Pridana hodnota u Apple je v software a vo vyladenosti celku. Nejake „ja mam jabko, kto je viac" je blbost na n-tu. Bud to za tie prachy funguje ako ma alebo nie. Bodka. Vymalovano. Kto nechce, nekupi, ide inde.

    Proste su firma ako kazda ina, snazia sa zarobit kde to ide. Pre mna za mna nech robia aj hamburgery z hovien a na letaku nech uvadzaju malickym pismom „produkt moze okrem hovan obsahovat stopy masa". Dokym budu robit pocitace tak, aby som na nich mohol zarobit tak mi to je putna a kazdemu racionalne uvazujucemu nemetrosexualovi co to kupuje kvoli image to moze byt jedno tiez.

    — Jozo Remen    19.9.2007 10:23    #

  43. posledna vetaa mala zniet „nemetrosexualovi co to NEkupuje"

    — Jozo Remen    19.9.2007 10:24    #

  44. styx: konkretni dotaz, zustaneme u notebooku. Napiste me lepsi notebook nez MacBook Pro a rad si ho koupim. V prvni rade na jinem notebooku bude windows a v druhe u ktere z jinych znacek notebooku je funkcni design.. Slepenec jeden vedle druhyho, nad designem se tak maximalne zamysli nekdo nazacaku a ve vysledku slepenec.. Sony, Toshiba, Siemens, Dell, china IBM.. cert je vem!:) Jinak dodneska pouzivam jako druhy notebook iBook s G3. Byt to treba jeden se zminenych uz na nem -6let nic nerozbehnu a k divukrasnemu designu PC notebooku pribybe jeste izolepa a LCD bude zezadu podeprene knihou..

    — thomas_D    19.9.2007 11:03    #

  45. to: styx – máte pravdu. to: jozo remen – nejste nahodou ten, ktery si nez dospel rikal iJojo a konzumoval ponožky? Vy jste vždycky věděl nejlíp co si mají ostatní myslet. Škoda, že jste se nenarodil dříve, mohl jste na tom udělat kariéru.

    — Jirka    19.9.2007 11:05    #

  46. to: Thomas
    Opakuji, sám mám MacBook Pro proto, že za danou cenu má to, co jsem jinde nenašel. Ale z hlediska některých funkcí jsem našel lepší volbu u některých Lenovo a Vaio notebooků. U nich mě osobně chyběli dvě zásadní věci – podsvětlení klávesnice a DVI port, a pak skladba mé práce. Např. moje polovice mě s Mac OS X vyhodila, líbil se jí sice design, ale když viděla Vaio, změnila názor i zde. Ale začínáme být trochu off topic od iPhone. :-)

    — styx    19.9.2007 11:21    #

  47. To: Remeň
    Ibaže problém je v tom, že je spústa Äľudí čo tie argumenty nevidia a sú ovplyvniteÄľný. A tá masa je natoÄľko veÄľká, že v konečnom dĂ´sledku to má potom negatívny dopad na všetkých. Myslím si, že ten vplyv je radikálny a takéto zneužívanie nesprávne. Ak budem aplikovať tieto metódy vo všeobecnej rovine, tak sa dostaneme k ovládaniu masy. Alebo je správna cesta, ovládnuť? Urobí sa masívna a klamavá reklama, využijú sa perfektne marketingové triky s Jobsovou neoddiskutovateÄľnou schopnosťou ovplyvňovať, vznikne vám správne nabudené stádo, a to podojíte. To je správna cesta? Na iPhone nie je nič revolučné a dokonca evolučné, je to dobre navrhnutá a marketingovo ošetrená vec, ktorej cieÄľom je vás zviazať so značkou, podÄľa mĂ´jho názoru neetickým spĂ´sobom. Beriem to ako ďalšiu fázu konzumu. PokiaÄľ toto Jobsovi prejde a bude to úspešná cesta, preberú ju ostatné firmy s potrebným vplyvom, bude to ďalšia rana slobodnému svetu. Spomeňte si na Gatesa. Nech robím, čo robím, vďaka nemu proste nemám alternatívu a som nútený si kúpiť Windows. Ten proces ovplyvňovania som si pre istotu overoval. Osoba pohybujúca sa v marketingu a preto imúnna voči reklamnému balastu. iPhone vyskúšala, okomentovala veÄľmi stroho a odložila. O iPhone predtým počula len toÄľko, že niečo s takým názvom existuje, o spojení so značkou Apple nevedela. ÄŽalší člen, ktorý z technického hÄľadiska využíva úplne iný nástroj a dokonca je schopný vysloviť základné nedostatky ktoré mu iPhone prinesie, si ho objednal. Žiadna argumentácia nepomohla, proste je ochotný trápiť sa s produktom, len preto, že naňho bol urobený ten správny psychologický nátlak. Nie ďakujem.

    — styx    19.9.2007 11:23    #

  48. styx: jednak gratulujem k peknej slovencine :)

    Ano, suhlasim. Lenze zijeme v slobodnom (teda dufam) svete a mame tu slobodny trh. A ked sa ludia rozhodnu, ze to chcu, tak im mozete rozumne argumentovat kolko chcete. Kamarat chce iPhone. neda si povedat, ze to je (aspon zatial) nezmysel. Chce? Chce. Jeho peniaze.

    Nie je toto snom kazdeho obchodnika mat firmu, kde mozem ludi slobodne dojit pretoze sa podojit daju? Ale ako som povedal, to je ICH chyba. Chyba kazdeho z tych, ktori sa nechaju ovplyvnit. Rovnako sa nechaju ovplyvnit politikmi, nabozenskymi vodcami, marketingovymi magmi, predajcami „vyhodnych" poziciek. Je len na kazdom z nas, na co utrati.

    V konecnom dosledku naco pracujeme? Aby sme zarobili a utratili, castokrat u toho isteho, u ktoreho sme robili. Co s tym? Ideme kricat „fuuuj iPhone, Apple nevyrabaj ho!"? Alebo sa odstahujeme na Aljasku? To nie je blby napad ale potom by tam bolo tolko isto ludi ako v NYC :)

    — Jozo Remen    19.9.2007 12:08    #

  49. K tej slovenčine, som Slovák, síce už dlho v Prahe, ale snažím sa :-)

    OhÄľadne snov, áno, realita je taká, že primárne ide o zisk, v tomto smere ale nesúhlasím a riadim svoje veci a obchod inak. Ibaže tu sa už dostávame do ťažkej filozofie a všeobecných názorov jednotlivca. A keďže toto vlákno o iPhone, UK a O2, resp. názory jeho zavedenia do EU, uzavriem to za seba následovne: Apple/Jobs sa snaží zaviesť iPhone a obchodnú politiku v EU podobnú tej v USA a ja mu prajem, aby to nevyšlo. Nechcem, aby hoc aj svojej šikovnosti a umu vznikla v našich končinách ďalšia šikovne vynútená “monopolizácia”. 1000x radšej budem, nech ma veci stoja viac, nech je vývoj pomalší, nech sú zisky menšie, než aby sme mali všetci jednú úplne super vec od jednej firmy, resp. jedného človeka, ale aby sme všetci o to viac museli myslieť a hÄľadať alternatívy a spĂ´soby. Buď je správne to, že človek je výnimočný tým že je kreatívny, alebo nám ide len o moc . iPhone/Apple a jeho obchodná politika je deštruktívna voči kreativite a ukazuje potenciál pre ostatných ziskuchtivcov, ktorý ho určite využijú. Dostávate do rúk produkt, ktorý kreatívne niekto vymyslel a zároveň vás zväzuje službou, ktorú musíte využívať. A cieÄľ je podobný a radikálnejší než u iPodu. V USA sa podarilo Jobsovi dosiahnuť psychológiu podobnú aká je nastolená v oblasti módy, prípadne nám postarším za komančov “úžasné” céčka. Nemáš? Si lůzer. Je to len pár hodín, čo sme tu mali ďalších x týpkov s objednávkou na iPhone. Samozrejme odblokovaný, samozrejme preto, že je to in. A budú spokojný, aj napriek tomu, že oproti svojmu stávajúcemu mobilu prídu o spústu funkcii, mnohý z nich sa budú trápiť kopírovaním kontaktov, 5 krát použijú fotoaparát, 10 krát sa im podarí spojiť cez WiFi (tu trochu preháňam)20 krát nás budú kontaktovať kvĂ´li bugom a updatom, blokovanému firmware, chcíplej baterke, dotazom kde stiahnuť prípadne rozchodiť aplikácie z “druhej” ruky, ale aj napriek tomu budú presvedčený o tom, že lepšia alternatíva neexistuje. PokiaÄľ Jobs ponúkne iPhone tak ako ponúka ostatné produkty (počítače) a trebárs aj za vyššiu cenu, bude to pre mňa produkt s vysačkou PRODUKT za peniaze. V tejto podobe u mňa spadá do kolonky HERBALIFE a podobných praktík. Týmto za seba končím siahodlhú filozofiu, tak prepáčte že ďalej už nebudem obťažovať. Jedine že by sa nám tu ukázal pičmulín Hulán :-)

    — styx    19.9.2007 16:13    #

  50. Jozo Remen: Ahoj “klasik” :) Dlho som od teba nic necital, normalne si mi spravil radost :) ... a samozrejme suhlasim. Naviac na Aljaske je strasna zima …

    — x3me    19.9.2007 16:24    #

  51. Jen na okraj pro ty, kteří ocení synchronizaci telefonu s Macem, ale do iPhonu se jim zatím nechce: již skoro dva měsíce používám Nokii E90 a díky softwaru od Nokie “Multimedia Transfer” funguje naprosto perfetkně synchronizace s iTunes i s iPhoto a to bez jakýchkoliv problémů, takže můžete uvažovat o alternativě. Já osobně jsem velmi spokojený a iPhone by mě musel nabídnout více funkčnosti (alespoň GPS), jinak samozřejmě design je na jedna.

    — Kopis    19.9.2007 16:30    #

  52. nepojedete nekdo do usa? nebo nenechate si nekdo neco poslat? slozil bych se s vami na postovnem. Jde o to ze nechci iphone z ebaye ale nemam creditku na to abych si jej mohl nechat poslat z USA.. muj mail: toms.kase@gmail.com

    — huhuhu    19.9.2007 16:47    #

  53. ja to beriem osobne tak, ze Jobs vie co robi – aj z pohladu marketingoveho maga aj z pohladu urciteho „snilka". nie je tak lahke vstupovat na novy trh, pre nich nepreskumany.

    nezabudajme, ako zacinali s iPod-om. tiez Mac only, teda svojim sposobom testovanie, svojim sposobom propagovane ako premium produkt.

    treba chapat ich poziciu. na trhu je mnozstvo telefonov od znamych a renomovanych vyrobcov. kvalita ich ovladania je pochybna, navzajom sa castokrat stracaju medzi inymi. Niekedy sa zjavi hviezda, ta zaziari a zhasne. nestane sa niecim, o com sa hovori aj 4 roky po uvedeni (mozno Vcko)

    A to sa Jobsovi a jeho timu z marketingoveho hladiska musi nechat. vedia uputat aj velkym kulovym zabalenym do pekneho alobalu :D. A je jedno ci je to tabor PRO alebo PROTI. Hovori sa o tom a vo to v marketingu go.

    casom bude vsetko, aj volna dostupnost bez viazanosti, aj otvorene SDK oficialne pozehnane. teda osobne dufam :)

    — Jozo Remen    19.9.2007 17:15    #

  54. http://www.apple.com/hotnews/ ... “iPhone debuts in Germany on November 9. Apple and T-Mobile today announced …. “

    — Vlad    19.9.2007 18:37    #

  55. ... jenom nechapu co je vedlo udelat v Londyne tiskovku a o Nemecku to hodit jen do listy ? :) cenova polityka stejna $=€

    — Vlad    19.9.2007 18:43    #

  56. tak abych odpovedel na konkretni dotaz ztraceny ve filosofickych debatach, ano iphone podporuje synchronizaci kontaktu a kalendaru v cestine bez problemu, maily taky zobrazuje s nabodenicky. Na jine tema, bych se rad zeptal, kde berete vsichni jistotu, ze iphone nekdy bude na prodej v CR. Podle mne nebude nikdy, jelikoz nikdy nebudeme mit iTunes store. Jobs rikal, ze iphone bude v nekolika malo zemich Evropy (“few countries”) a vypada to jenom na UK, Spanelsko, Nemecko a Francii. Vic nez na CR bych veril na Polsko, to aspon uspesne lobuje a taky je to z hlediska penetrace trhu pro Apple zajimavejsi zeme. Takze smula. Jo a k iphonu bych jenom dodal, ze kdo nezazil nepochopi. Neni vsechno o 3G a MMS. Vlastnici Nokie N95, kterym mobil chcipa po trech hodinach provozu v 3G vi, o cem mluvim. Toz, tak asi.

    — cudas    19.9.2007 18:48    #

  57. iPhone jsem měl, a denně mám před očima. Viděl, zažil a pochopil. Takže multitouche a odezva, ano hezké a použitelné, safari a web ano hezké a použitelné. A ptám se, co dál? Co jsem nepostřehl tak úžasně pochopitelně/nepochopitelného, že si stále myslím, že nejde o revoluci ale skvěle zmáknutý marketingový tah? Opakuji, jsem přesvědčen že se jedná o hezký přístroj, který zvládá některé funkce ZATĂŤM lépe než jiné produkty, které ale mají spoustu jiných vlastností, kde má iPhone nulu, a celá jeho filozofie je, že pokud ho chcete užívat legálně, je obrazem autíčku z Upír z Nosferatu :). Zamiluj se a ceď krev. :) No jo, nedalo mi to

    — styx    19.9.2007 19:17    #

  58. Styx: Třeba že tím že všichni si stěžujou na to že iphone nemá slot na karty ale nikdo jinej nemá takovou pamět dlaší věc jednoduchost ovládání nikdy jsem nic podobnýho neměl v ruce. N95 se může jít zakopat.Ale další věc je sim lock a podobně ale možná proto se o iphone tolik mluví a nedá nám spát

    — Boltn    19.9.2007 22:12    #

  59. Uz me fakt nebavite, lidicky. Jakej ma smysl s dohadovat zda je iphone nafouknuta bublina nebo nejlepsi vec od vynalezeni krajeneho chleba? Pro me je iphone nejlepsi telefon, protoze se dost presne strefil do mych potreb. Z toho co neumi mi nejvic chybi vyuziti jako modem, ale to vyvazuje spoustou jinych skvelych veci.

    Co jejasne, cast lidi si koupi iphone kvuli reklame, ale pro me je proste ten nej diky praxi. Vracet se ke klasickemu telefonu by bylo za trest, poiuzivat iphone je jednoduse zabava.

    — MaLer z iPhone    19.9.2007 22:19    #

  60. Ten modem se da hacknout:
    http://www.hacktheiphone.com/74/iphone_tethering_mac_74.html

    Trochu pruda, ale poslouzi to…

    — PavelS    19.9.2007 22:41    #

  61. No, nasel jsem lepsi navod, min obrazku a vic informaci :
    http://iphone.fiveforty.net/wiki/index.php/Tethering-howto

    — PavelS    19.9.2007 22:57    #

  62. PavelS: ano, vim.

    Martin Ler    20.9.2007 00:03    #

  63. styx:
    Máš pravdu, je to trochu jako Nosferatu – akorát to ze mně nesaje krev, ale volný čas : – )
    O.K. ty jsi ho měl, nevyhovoval ti, tak ses ho zbavil. To je v pořádku, nejsou naštěstí všichni lidi stejní. Jak sám říkáš, ZATĂŤM se mu ostatní telefony v mnohém nevyrovnávají, no a já nechtěl čekat, než Nokia s něčím přijde, tudíž jsem do toho šel. Náklady na provoz včetně neomezeného EDGE internetu pro mně byly nulové a zatím tak zůstaly (způsob neprozradím, sám jsem z toho dost překvapen a kdo ví, kdo to tu čte), takže ani tu krev cedit nemusím : – )

    maler, styx:
    Jo, jo, je to tak – není už cesty zpět. Je to jako s ipodem, když začne člověk používat kolečko, přijde mu už jakékoliv čudlíkové ovládání ala iRiver apod. strašně nepřirozené. Podobné je to i s iPhonem, akorát tam to neumím tak dobře vypíchnout, co je ta věc, která mě dostala. Asi je to vzhled UI, vedle kterého Windows Mobile a i Symbian vypadají jako chudí příbuzní. Dejte si je někdy vedle sebe a uvidíte ten rozdíl. Asi někomu přijde, že UI je dost málo, ale já jako umělecky založený člověk mám pocit radosti a ne znechucení, když můžu s iPhonem pracovat. Ten design UI je takový nějaký uhlazený a harmonický, nic se tam vyloženě nepere a člověk se rychle dostane tam, kam potřebuje. Co se funkčnosti týče, nechybí mi 3G, chybí mi GPS (ale bluetooth GPS to jistí), česká klávesnice (to se mi snad s dalším updatem podaří vyřešit předěláním třeba německé na českou) a český formát data (zatím vyřešeno hexeditem, ale systémové řešení od applu by bylo lepší). Programy se rojí jako houby po dešti a ty, které nebudou, si napíšu sám, tak v čem je problém? Navíc je pod tím GUI normální unix shell (v mém případě zsh), takže se tam cítím jako doma : – )

    — Čuďas    20.9.2007 09:43    #

Související články