Tříletá záruka do druhého dne na Mac Pro a MacBook Pro

5. 09. 2007, 12:26 · Nakousnutá jabka

ikonkaMusím se přiznat, že když tato informace dorazila, příjemně mě překvapila. Samozřejmě, jistě se najde řada lidí, kteří budou tvrdit že to je málo a pozdě, ale takovým raději drátem do oka. Není mi známo, že by Apple takovouto službu běžně nabízel (pro některé zákazníky asi ano), a cenové podmínky jsou při porovnání s Apple Care více než příznivé.

CDS nedávno ustanovila druhé “nezávislé” servisní středisko, společnost GSMobile SERVICE s.r.o., která se specializuje především na opravy mobilní telefonů a LCD displejů. Spolupráce s GSMobile Group je hlubší, nedávno CDS přesunula na tuto firmu správu skladu a expedici. GSMobile je nezávislé v tom, podobně jako Český servis se zabývá jen opravami, není zároveň prodejcem, jako například Kinetik či Maximac.

A ve spolupráci s tímto servisním střediskem začíná CDS nabízet službu 3Y NBD, neboli tříletá záruka “příští pracovní den” u zákazníka. Zákazník se může rozhodnout, zda stojí o standardní dvouletou záruku, nebo si připlatí víc a získá o rok více a především by se měl opravy dočkat do druhé dne přímo na svém pracovišti, bez nutnosti počítač někam převážet.

Dealer při nákupu vybere, zda chce připlatit za druhý rok, NEBO zaplatí tříletou NBD záruku – kombinovat to nepůjde. V praxi budou asi dealeři nabízet běžným zákazníkům (kterým nabízejí ceny s dvouletou zárukou) “upgrade” na 3Y NBD, tedy levnější o 2. rok záruky. Kdyby někdo tvrdil, že je potřeba si přikoupit 3Y NBD k dvouleté záruce, to je nesmysl, to naopak nejde.

Služba bude fungovat v pracovní dny, od 8 do 17 hodin, a k opravě počítače má dojít další pracovní den po nahlášení problému do 17:00.

Jelikož to je “pilotní projekt”, má svá omezení:

• Služba je zatím nabízena pouze pro zákazníky z Prahy, pro zbytek ČR bude rozšířena časem
• Lze ji objednat pouze na tři roky (časem na 2 a 4)
• V daný okamžik lze objednat pouze pro standardní modely MacBook Pro 15” (s CZ i Intl klávesnicí) a pro “standardní” modely Mac Pro, které dodává CDS. Stručně řečeno, nelze objednat k BTO strojům, které nemá CDS v nabídce. Podle CDS by toto omezení mělo časem padnout.
• Vyhodnocení, zda je to softwarový problém nebo zda má vyjet technik a co si tak vzít sebou se provede přes telefon.
• Službu bude možné objednávat od 10. září.

Zajímavé jsou jistě ceny (a zde musím podotknout, že ty mě příjemně překvapily) – tříletá záruka NBD je levněší než příplatek za tříletý Apple Care v Německu. V praxi jsou doporučované koncové ceny záruky 7000 Kč bez DPH pro Mac Pro a 5800 Kč pro MacBook Pro. Apple Care pro druhý a třetí rok u Mac Pro stojí v přepočtu bez DPH asi 7700 Kč, u MacBook Pro dokonce 10300 Kč! Na druhou stranu, u Apple Care je u obou počítačů zahrnutý i Apple display.

Z mého pohledu je to velice zajímavá služba pro určitou část zákazníků – profesionálů, zároveň si na sebe CDS plete pěkný bič, pokud nebude umět NBD opravdu udržet – a že se o případných problémech asi doslechneme rychle. Cena je pro běžného uživatele relativně vysoká, ale pro profesionály, které stojí každá hodina bez funkčního počítače tisíce, se jistě podobná nabídka vyplatí. Kdo potřebuje spolehlivý provoz 24/7 si to asi už stejně vyřešil jinak :).

Trvalý odkaz na tento příspěvěk

  1. No jestli jsou to ti samí, co tu mají prakticky monopol na opravu telefonů SE, tak potěš pámbu. Větší kretény na všech úrovních jsem nepotkal.

    — Jirka    5.9.2007 12:36    #

  2. Me v GSmobilu vysli nekolikrat vstric. Rano jsem se cestou do Prahy zastavil a odpoledne jsem si cestou dom telefen vyzvednul. Tak jenom, abych srovnal skore neg/pos. ;-)

    — habros    5.9.2007 12:51    #

  3. Že by nový manager začal pracovat jak má?

    — Snilard    5.9.2007 14:29    #

  4. V GSmobile maji trochu chaos s evidenci (muj mobil byl evidovan na uplne jinouu firmu), ale vse se vyridilo na miste a oprava byl rychla a kvalitni. :-)

    — dr. Avalanche    5.9.2007 14:35    #

  5. Co znamená “do druhého dne”? To že se tím někdo začne do druhého dne začne zabývat, nebo že já mám druhý den funkční stroj za všech okolností?

    — Petr Baláš    5.9.2007 15:42    #

  6. no slava :) vsak je pan reditel z dellu ze?

    — PV    5.9.2007 15:46    #

  7. Jak je to s tím přikoupením? Podle webu DTPobchodu se dá koupit počítač s dvouletou a do 14 dnů přikoupit tříletá – nebo je to jen nešťastná formulace? – “3. rok záruky – slouží k rozšíření dvouleté záruky počítače o třetí rok. Třetí rok záruky je možné dokoupit do 14-ti dnů po zakoupení počítače.”

    Jan Rybar    5.9.2007 16:24    #

  8. Jan Rybar: na tohle nehledet. To je neco uplne jineho. Tato zaruka jeste u nas v nabidce neni.

    Martin Ler    5.9.2007 17:18    #

  9. Do druheho dne znamena, ze druhy den od nahlaseni zavady prijede technik a notebook opravi na miste, takze druhy den bude funkcni pristroj

    — honza    5.9.2007 19:03    #

  10. “Stručně řečeno, nelze objednat k BTO strojům, které nemá CDS v nabídce.”

    Moment – tak6e MacBook a iMac buď nejsou u CDS v nabídce nebo nejsou BTO? WTF? Takže k ne-PRO strojům nejde NBD objednat? To mne dost sere :(

    — zzen@centrum.cz    6.9.2007 02:07    #

  11. zzen: ZATIM ne. spatne sem to formuloval, ale kazdopadne zatim nelze objednavat k jinym nez standardnim modelum MBP a MP.

    Martin Ler    6.9.2007 02:35    #

  12. ETA kdy půjdou i iMac a MB? A nebo ještě důležitější otázka: jde NBD dokoupit po zakoupení nového počítače před vypršením jeho zákonné záruky? (Tedy, pokud je koupený s jednoletou zárukou na firmu, tak by to smysl dávalo i s tou zmínkou o nemožnosti koupit 2 roky a NBD.) U AppleCare to tak je, nepletu-li se.

    — zzen@centrum.cz    6.9.2007 03:03    #

  13. zzen: ETA – kdybych tu informaci mel, tak bych ji sem napsal. Jinak toto neni Apple Care, takze pravidla jsou jina, u CDS to pujde objednat do 30 dni po zakoupeni pocitace (od CDS).

    Martin Ler    6.9.2007 11:46    #

  14. mam MacBook Pro koupenej prez amazon a od amazonu mam (tusim) 5 letou zaruku

    — MaC    6.9.2007 21:04    #

Související články