Jednak to byl dobry kseft, jednak je to velmi dobre lakadlo pro verejnost (viz zajem medii o Pendolino – pise se detailne o kazde mimoradnosti, o kazdem prejetem clovekovi ci kusu drubeze – coz u beznych vlaku nikoliv).
Jinak je sice hezke, ze za idealnich podminek stiha nadoraz jezdici nahradni souprava jakztakz dodrzovat jizdni rad, ale: – jizdni doby mezi Olomouci a Zabrehem jsou velmi nadhodnocene diky planovanym stavebnim pracem na koridoru, ktere v zime neprobihaji prilis intenzivne; – Pendolino nemusi nutne jezdit celou dobu sve zivotnosti trasu Praha – Ostrava (kde se na minimu useku vyuzije zvyseni rychlosti diky naklapeni skrine; i kdyz nakonec mozna budou CD rady, kdyz pujde aspon tento usek :) – muzeme se casem dockat toho, ze se u nas uredne povoli rychlost 200-230 kmph (cast nasich koridoru je na ni stavena)
Co české dráhy předvádějí je opravdu NESKUTEČNÉ! Několik příkladů z poslední doby (to, že běžné IC a EC jezdí ve výsledku stejně rychle jako Péčko, vynechávám)...
1) Kilometrická banka stojí nyní 1400 Kč—ve výsledku to znamená, že při cestě nad asi 160 km ušetříte na jízdném oproti BÄšŽNÉ JĂŤZDENCE řádově KORUNY! Například cesta z Prahy do Svitav—zákaznické jízdné = 138 Kč, jízda na KB = 127,—(vzdálenost je 181 km). Marketing jak u Apple… :-(
2) Návaznost spojů—opravdu kapitola sama pro sebe… například jediný rychlík odjíždějící kolem 7 hodiny z Prahy na Českou Třebovou se o JEDNU MINUTU MINE v České Třebové se zastávkovým vlakem na Brno… takže jediná možnost je použít IC s příplatkem 60 Kč—kvůli JEDNÉ MINUTÄš. Ovšem i tak, budete na přípojný vlak ve Svitavách čekat 30 minut!
3) Optimalizace jízdní doby—tady mají ČD opravdu neskutečné úlety. Loni mě průměrná cesta na chalupu trvala 2 hodiny a 25 minut. Letos, jsou to v průměru 3 hodiny!!!
Cesta z Masarykova nádraží do Kyjí, která loni trvala 11 minut, nyní trvá 19 minut, protože vlak “jen tak” čeká 5 minut v Libni (opravdu nečeká na žádný přípoj—jen tam stojí)... apod.
Tudíž, u ČD mě již NIC NEPňEKVAPĂŤ. Předpokládám, že na konci roku zvednou jízdné, protože nyní jsou vlaky přes všechny problémy poměrné hojně využívané—to je pro ČD vždy signálem ke zdražování... ČD systematicky ZABĂŤJEJĂŤ vše dobré, co se osvědčilo a lidé si to oblíbili (relační slevy, kilometrické banky, víkendové jízdenky)
Už nyní jsou autobusy na 80% spojů v průměru o 20-30% levnější a to vůbec nemluvím o relačních tratích, kdy například Praha-Ostrava jde autobusem již od 150 Kč a vlakem začínáme někde na 400 Kč / osoba…
A k tomu si připočtěte MILIONY VYHOZENÉ za debilní reklamy na Péčko… MILIARDY vyhozené za ty italské Péčkové krámy … desítky milionů ročně vyplacené na odměnách “managerům”, kteří dělají jen samé boty… to se pak nesmíme divit, že kvalita 90% vlaků je taková, jaká je…
Agent: Souhlas. Grafikony jsou opravdu snad rok od roku horší. KMB používám, ale hlavně kvůli tomu, že nemusím v Praze a v Brně stát fronty u okýnek, a být kvůli tomu na nádru o půl hodiny dřív, aby mi to neujelo. A hospodaření nemám slov, taky bych chtěl mít firmu, které stát jakoukoliv ztrátu dorovná do nuly. To bych každému známému taky udělal pěkný kšeft, aby z toho taky něco měl.
Hans: “Jednak to byl dobry kseft, jednak je to velmi dobre lakadlo pro verejnost”—to je jako vtip?
Lákadlo možná, spíše je to takový kolotoč na Matějskou pouť… Co je na kšeftu, který má zpoždění 8 LET oproti plánu, jehož subjekt je 10 let koncepčně zastaralý, dobrého???? Co? Mimo toho, že se o to zajímá veřejnoprávní televize, která lže jak když tiskne, když mimo jiné prohlašuje, že cesta z Prahy do Brna vyjde “na 200 Kč”—hmm, to se pak lidé diví, když nadrženě přijdou na nádraží... :-(
Nemyslím si, že v tomhle případě je NEGATIVNĂŤ reklama dobrá reklama…
PS: ještě upřesnění, těch 200 Kč tvrdila ČT v reportáži o Péčku—běžné jízdné (os, R) je 182 Kč, ale IC, EC (jinka Péčko nejezdí) je pro normálního člověka 354 Kč, pro držitele Z karty (stojí 200 Kč) 242,—a pro majitele KMB je jízdné 179 Kč
...autobusové spoje začínají na 135 Kč (běžné jízdné) až dle typu a času se šplhají maximálně ke 200 Kč.
...časově to vychází v průměru prakticky shodně...
Dneska v rannim vysilani CT1 oznamovali, ze slevnuji jizdenky na Pendolino o 20%. Tak jeste parkrat to nedojede/bude mit zpozdeni/zavadu na software a mozna hypoteticky se priblizi cena jizdenky na uroven IC, EC vlaku.
P.S. jak muze mit vlak zavadu na software? Muze mi to nekdo fundovny osvetlit?
Je to jako z cimrmana… Muzou mi vzit penezenku, ale dul?
P.P.S. Ceske drahy, japonci na vas!
Je to smutný. Já vlakem jezdím mnohem radši, z mnoha důvodů. Ale ČD to opravdu se.ou. Hrozně. Podle mě za to můžou hlavně odbory v čele s Duškem, který si po revoluci vystávkovali nedotknutelnost a který vždycky každýho ředitele, co chtěl něco změnit, vyštípou.
Jízda Pendolínem je největší adrenalinový sport v ČR! První adrenalin chytíte hned u pokladny, druhou dávku dostanete na peróně, když uvidíte přijíždějící pendolíno se zbytky lidského těla, pro další náboj si ve vlaku sedněte blízko k oknu a počítejte všechny zvednuté závory a přehozená návěstí! Čtvrtý náboj vás dostane, když vám oznámí, že dál se nejede, kvůli chybě v softwaru a pátý dostanete v náhradním EC/IC, které dojede do cílové stanice jen s několika minutovým zpožděním, ačkoli od místa přestupu z Pendolína vyjížděl s dobrým půlhodinovým! :-)
Vím, že to malinko přeháním, ale ….
Kakaxa: Mam pocit, ze odbory neurcuji cenu jizdneho. Managment CD zabil osobni vlakovou dopravu! Nesmyslne zvedani cen, ruseni vyhod atd.
Vlakem ted jezdi ti co musi nebo nemaji na zbyti. Ja radsi dam prednost rychlosti a cene pred pohodlnosti.
Vylecila me 14 hodinova cesta z Tabora do Uherskeho Hradiste vlakem od dalsi jizdy se spolecnosti CD. Autobusem by to bylo lehce za 4h.
Myslim, ze vedeni CD by se melo zamyslet nad umernosti ceny jizdneho. Jezdit vlakem je fajn, je to jiny pocit nez v autobuse. Je to vice uvolnujici, ale CD tuhle idylu zabila u nas.
Paradoxne by mela byt levnejsi vlakova doprava pred autobusovou :o(
Jsem rad ze uz jezdi misto Pcka neco jinyho, nevim sice co to je ale zni to lakave, myslim ze oznaceni ..+3Beer je zcela jasne. Jinak ted jsem spis outsider nez insider takze nevim co se doma deje, ona Pindulina uz nekoho prejela?? Nekteri chlapi si proste nedaj pokoj, lezou pod Pindulinu, plivou na vlak zespoda, motaj se na kolejich ozrali, objizdej zavory.. Tady v USA nedavno vlak prejel retardera kterej si na kolejich proste sedl na bobek a vykonaval nutkavou potrebu..musel jsem si vzpomenout na krecka a odrazove stopky.
...ačkoliv se může zdát, že jsem zapřísáhlý odpůrce vlaků, je tomu přesně naopak, vlaky preferuji před veškerou jinou dopravou, právě proto mě tak neskutečně štve, jak to vedení (managment) českých drah se***. V ČD by konečně měli vyházet celý managment a vedení odborů a začít DÄšLAT NÄšCO PRO ZĂ?KAZNĂŤKY…
Ad 19) “Paradoxne by mela byt levnejsi vlakova doprava pred autobusovou”
Tak to si nejsem vůbec jistý. Autobusový přepravce neplatí údržbu silnic. Nevím, jak to funguje, ale řekl bych, že údržba kolejí, nádraží – infrastruktury – se dost prodraží.
Ad 22. – No kazdy prepravce plati silnicni dan ne? Povinne ruceni, pojisteni… Ma take naklady a ne male. Prezouvani gum a jejich castejsi meneni nezli ocelovych kol :-). No a nakone maji mensi kapacitu na jeden vuz.
A pak diky tomu, ze si je neudrzujou maji problemy s jejich stavem, ac za to nemuzou.
Ale tim nic nechci omlouvat, jen si myslim, ze ten to argument je zcestny. Chce to pohled z vice stran.
ad 23 – No jistě, ale ta vlastník kolejí peníze asi nebere ze vzduchu. Pronajímá je.
ad 24 – Ovšem silnice používá (a platí) mnohem větší skupina uživatelů (nejen profi přepravci), náklady se rozloží mezi více subjektů.
Příspěvkem 22 jsem nechtěl říct, že chudáčci ČD mají život daleko těžší, ale že tvrzení v 19 je mimo – pokud autor nemá přehled o nákladech té i oné strany.
Vlakova doprava na prepocet prepravovanych veci/lidi na spotrebovanou energii je mnohem nizsi nez u automobilove dopravy.
Zkus si prevezt 1000 lidi dvema zpusoby. Vlakem a autobusem. Nejenze autobusy budou mit vetsi spotrebu na osobu, ale taky vice zatizi zivotni prostredi nez vlak.
Srovnej si cenu ropy, uhli ci uranu ci pripadne plynu. Porovnej prikon a vykon vlaku a autobusu. Pridej si k tomu ruzne dane atd..
Je mnoho dalsich parametru, ktere ovlivnuji zbytek.
Nehlede na to, ze vlak je ekologictejsi nez nakladni auto ci autobus pri srovnani moznosti prepraveni mnozsti nakladu/lidi.
Dale drahy dostavaji nejvice penez z dopravni prepravy a take z tranzitu vlaku z okolnich statu.
Vlaková doprava je DOTOVĂ?NA kraji! Vlaková doprava je ekologická, a měla by být zvýhodněna státem—v praxi to ale moc nefunguje… takže teoreticky by vlak neměl být dražší než autobus, v praxi je ovšem jinak—autobusáci mají mezi sebou velkou konkurenci, vlaky ŽĂ?DNOU nemají (ačkoliv zájem by tu byl, zatím se podařilo “zprivatizovat” tuším jen dvě miniaturní trasy (desítky kilometrů)... to je další velký problém—absolutní monopol
Ad 26 – No jistě. Jedna strana platí to, druhá ono. Ovšem to je všechno, co o tom tušíme. Říct, že by vlaky měly být levnější, protože mám takový pocit je k ničemu. Pokud nemáš přesná čísla, je to vaření z vody.
Mimochodem, jak je na tom poměr cen mezi osobní silniční a vlakovou dopravou na jih a západ od ČR? (Ne že by to znamenalo něco pro situaci v ČR. Systém poplatků a dotací se pravděpodobně výrazně liší.)
Ad 27 – Právě oněch dvou tras se ČD zbavily, protože tam měly velké finanční ztráty. Je to pár let. V novinách se pak psalo, že noví provozovatelé tam fungují bez finančních ztrát.
Rekl bych ze je to treba tady u nas Viamont, jezdi nemeckejma vlakama a jednim motorakem trasu Sokolov-Klingenthal.
Velmi prijemny vikendovy vylet to byl asi pred rokem, Sokolov – Zwickau a zpet asi za 50 korun:) Kdyby byla pracovnice CD v Sokolove gramotna, tak to mohlo byt jeste asi o 12 korun min…
28) Myslim, ze staci si skocit do fyziky a zjistite si jaka je ucinost spalovovacich/vznetovych motoru a elektromotoru.
Jestli chcete, tak si muzete spocitat spotrebu vlaku. Help jak na to – http://66.102.9.104/search?q=cache:688_7cHPhecJ:pkms.webzdarma.cz/vypocet_spotreby.doc+spot%C5%99eba+%2B+vlak&hl=cs&client=firefox-a
Co se tyce auta, tak to naleznete v ucebnici fyziky.
Jinak pekne porovnani je zde http://www.cdrail.cz/VTS/CLANKY/610.pdf
Ad 30 – Já přece nezpochybňuji, že vlaky jsou daleko efektivnější a ekologičtější! Ale jakmile se do něčeho motá stát – v tomto případě systémem daní a dotací – obvykle to (alespoň u nás) ztrácí logiku.
Za odkazy díky. Navrhuji naši diskuzi ukončit.:-)
Je sice krasne, ze vlaky jsou ekologictejsi a pro dopravu jednotlivych osob i levnejsi.
Zas na druhou stranu musim rict, ze i s tou jejich Z-kartou, jsou urcite slevy, ale porad jeste:
Pro jednu osobu – levnejsi nez autem (auto 2,5kc/km)
Pro dve osoby – stejne jako autem, ale nemusim ridit (muzeme si dat oba pivo nebo neco ostrejsiho)
Pro tri osoby – ve vlaku se za to plati, v aute uz ten treti jede v podstate zadarmo.
Hlavni vyhodu ale vidim v rychlosti vlaku (o pendolinu ani nemluvim) Brno-Ostrava (2hod) Brno-Viden (1hod40min)
To jsou casy o kterych se mi bez porusovani dopravnich predpisu muze v aute jenom zdat.
to Tomas B.: No, mam Koktavku 1,9 TDi, tak tu cenu 2,5Kc/km bych videl na delsich cestach spis na polovinu – to jen pro upresneni…
Co se tyce rychlosti – sednu a jedu, necekam na nadrazi a neni mi zima. Dale se vyhnu zabavnym setkanim s ozralymi spolucestujicimi a (mnohdy, ne vzdy!) sprostym personalem.
U mne bohuzel vlaky po predchozich zkusenostech prohravaji.
H+: “sprostym personalem”—za posledních pět let si nepamatuji na sebemenší problém s vlakovým personálem, naopak … tady bych problém neviděl… ...průměrně jezdím vlakem každý týden…
“Co se tyce rychlosti – sednu a jedu”—a často čekáš hodiny v zácpě :-) Jestli se tím svým “smraďochem” dostaneš z Prahy do Svitav za přesně 2 hodiny a jeden km tě přijde na 70 haléřů, tak uznávám, že vlaky prohrávají... ;-)
mno, ja pendolinem jel na silvestra odpoledne slavit do Ostravy a druhy den zpet a nemuzu si to vynachvalit; nikdo mi nevymluvi, ze i druha trida je tam podstatne kvalitnejsi nez napr. v Ex 100 je trida prvni; lip se tam sedi, sedacky jdou polohovat, dobra obsluha, prijemny personal; jaksi nemuzete chtit tohle a pritom cenu ala padesat let stara lokala z Horni Dolni do Dolni Dolni ;) Ve skupinove jizdence me cesta tam + zpet prisla na 800 a muzu rict ze jet nekdy do ostravy (pokud by pendolino jelo) pojedu pendolinem;
podle me je cely humbuk kolem pendolina jen medialni bublina ala Temelin; tam se prvni rok vedelo i o kazdem hlasitejsim prdu obsluhy ve veline, porad byly reci ze Temelin nepotrebujeme a jak je drahy a nakonec se to srovnalo a nikdo se o nej uz nezajima; proste do Pendolina nahrali novy firmware, ktery ma par bugu, tak tam ted nahravaji predchozi verzi aby to zas jezdilo…
No třeba v US je bus o mnoho levnější než vlak, na dálkové spoje je to velký rozdíl, vlak už se tam přibližuje ceně vnitrostátní letenky. Stačí srovnat Greyhound a Amtrak. Ale je fakt, že 12h sardinka na sedačce v buse vs. “loď na kolejích” s bufáči, bary, kavárnami… Jo, je to rozdíl.
Ale stejně, preferuju auto, ušetřím čas. Na druhou stranu – místo pár hodin korucení kolečkem s dupání na šlapky bych moh něco dělat na laptopu a srkat koktejly, má to něco do sebe.
— Roman Šula 13.1.2006 11:07 #
za ty penize bych cekal aspon internet zadarmo.
Jezdi TIS i do Brna ? Nevim – ale konkurence student agency je hoodne velika – jako student to mam za 115,- a funguje tam GPRS :)
— Modrak 13.1.2006 11:30 #
— Hanka 13.1.2006 11:38 #
Jinak je sice hezke, ze za idealnich podminek stiha nadoraz jezdici nahradni souprava jakztakz dodrzovat jizdni rad, ale: – jizdni doby mezi Olomouci a Zabrehem jsou velmi nadhodnocene diky planovanym stavebnim pracem na koridoru, ktere v zime neprobihaji prilis intenzivne; – Pendolino nemusi nutne jezdit celou dobu sve zivotnosti trasu Praha – Ostrava (kde se na minimu useku vyuzije zvyseni rychlosti diky naklapeni skrine; i kdyz nakonec mozna budou CD rady, kdyz pujde aspon tento usek :) – muzeme se casem dockat toho, ze se u nas uredne povoli rychlost 200-230 kmph (cast nasich koridoru je na ni stavena)
— Hans 13.1.2006 11:44 #
— Martin Ler 13.1.2006 11:48 #
— Pedro 13.1.2006 11:55 #
— Roman Šula 13.1.2006 12:03 #
1) Kilometrická banka stojí nyní 1400 Kč—ve výsledku to znamená, že při cestě nad asi 160 km ušetříte na jízdném oproti BÄšŽNÉ JĂŤZDENCE řádově KORUNY! Například cesta z Prahy do Svitav—zákaznické jízdné = 138 Kč, jízda na KB = 127,—(vzdálenost je 181 km). Marketing jak u Apple… :-(
2) Návaznost spojů—opravdu kapitola sama pro sebe… například jediný rychlík odjíždějící kolem 7 hodiny z Prahy na Českou Třebovou se o JEDNU MINUTU MINE v České Třebové se zastávkovým vlakem na Brno… takže jediná možnost je použít IC s příplatkem 60 Kč—kvůli JEDNÉ MINUTÄš. Ovšem i tak, budete na přípojný vlak ve Svitavách čekat 30 minut!
3) Optimalizace jízdní doby—tady mají ČD opravdu neskutečné úlety. Loni mě průměrná cesta na chalupu trvala 2 hodiny a 25 minut. Letos, jsou to v průměru 3 hodiny!!!
Cesta z Masarykova nádraží do Kyjí, která loni trvala 11 minut, nyní trvá 19 minut, protože vlak “jen tak” čeká 5 minut v Libni (opravdu nečeká na žádný přípoj—jen tam stojí)... apod.
Tudíž, u ČD mě již NIC NEPňEKVAPĂŤ. Předpokládám, že na konci roku zvednou jízdné, protože nyní jsou vlaky přes všechny problémy poměrné hojně využívané—to je pro ČD vždy signálem ke zdražování... ČD systematicky ZABĂŤJEJĂŤ vše dobré, co se osvědčilo a lidé si to oblíbili (relační slevy, kilometrické banky, víkendové jízdenky)
Už nyní jsou autobusy na 80% spojů v průměru o 20-30% levnější a to vůbec nemluvím o relačních tratích, kdy například Praha-Ostrava jde autobusem již od 150 Kč a vlakem začínáme někde na 400 Kč / osoba…
A k tomu si připočtěte MILIONY VYHOZENÉ za debilní reklamy na Péčko… MILIARDY vyhozené za ty italské Péčkové krámy … desítky milionů ročně vyplacené na odměnách “managerům”, kteří dělají jen samé boty… to se pak nesmíme divit, že kvalita 90% vlaků je taková, jaká je…
— agent 13.1.2006 12:07 #
— Roman Šula 13.1.2006 12:12 #
Lákadlo možná, spíše je to takový kolotoč na Matějskou pouť… Co je na kšeftu, který má zpoždění 8 LET oproti plánu, jehož subjekt je 10 let koncepčně zastaralý, dobrého???? Co? Mimo toho, že se o to zajímá veřejnoprávní televize, která lže jak když tiskne, když mimo jiné prohlašuje, že cesta z Prahy do Brna vyjde “na 200 Kč”—hmm, to se pak lidé diví, když nadrženě přijdou na nádraží... :-(
Nemyslím si, že v tomhle případě je NEGATIVNĂŤ reklama dobrá reklama…
— agent 13.1.2006 12:16 #
— Jiří Vápeník 13.1.2006 12:20 #
...autobusové spoje začínají na 135 Kč (běžné jízdné) až dle typu a času se šplhají maximálně ke 200 Kč.
...časově to vychází v průměru prakticky shodně...
— agent 13.1.2006 12:28 #
P.S. jak muze mit vlak zavadu na software? Muze mi to nekdo fundovny osvetlit?
Je to jako z cimrmana… Muzou mi vzit penezenku, ale dul?
P.P.S. Ceske drahy, japonci na vas!
— bimboss 13.1.2006 14:46 #
— Kakaxa 13.1.2006 15:08 #
— Eduard Jahelka 13.1.2006 15:13 #
Diskusní fórum
je z technických důvodů mimo provoz. Zopakujte návštěvu těchto stránek později.
Děkujeme za pochopení.
— Špendl 13.1.2006 15:24 #
Vím, že to malinko přeháním, ale ….
— Matt 13.1.2006 16:11 #
1) Lepší, než jste čekali
2) Auta stojí, vlaky jedou
To opravdu nechávám bez komentáře!
— Matt 13.1.2006 16:12 #
Vlakem ted jezdi ti co musi nebo nemaji na zbyti. Ja radsi dam prednost rychlosti a cene pred pohodlnosti.
Vylecila me 14 hodinova cesta z Tabora do Uherskeho Hradiste vlakem od dalsi jizdy se spolecnosti CD. Autobusem by to bylo lehce za 4h.
Myslim, ze vedeni CD by se melo zamyslet nad umernosti ceny jizdneho. Jezdit vlakem je fajn, je to jiny pocit nez v autobuse. Je to vice uvolnujici, ale CD tuhle idylu zabila u nas.
Paradoxne by mela byt levnejsi vlakova doprava pred autobusovou :o(
— DJ.Maca 13.1.2006 17:12 #
— insider 13.1.2006 18:07 #
— agent 13.1.2006 18:44 #
Tak to si nejsem vůbec jistý. Autobusový přepravce neplatí údržbu silnic. Nevím, jak to funguje, ale řekl bych, že údržba kolejí, nádraží – infrastruktury – se dost prodraží.
— Špendl 13.1.2006 19:18 #
— Pepa 13.1.2006 22:41 #
A pak diky tomu, ze si je neudrzujou maji problemy s jejich stavem, ac za to nemuzou.
Ale tim nic nechci omlouvat, jen si myslim, ze ten to argument je zcestny. Chce to pohled z vice stran.
— nemo 13.1.2006 23:18 #
ad 24 – Ovšem silnice používá (a platí) mnohem větší skupina uživatelů (nejen profi přepravci), náklady se rozloží mezi více subjektů.
Příspěvkem 22 jsem nechtěl říct, že chudáčci ČD mají život daleko těžší, ale že tvrzení v 19 je mimo – pokud autor nemá přehled o nákladech té i oné strany.
— Špendl 14.1.2006 08:51 #
Vlakova doprava na prepocet prepravovanych veci/lidi na spotrebovanou energii je mnohem nizsi nez u automobilove dopravy.
Zkus si prevezt 1000 lidi dvema zpusoby. Vlakem a autobusem. Nejenze autobusy budou mit vetsi spotrebu na osobu, ale taky vice zatizi zivotni prostredi nez vlak.
Srovnej si cenu ropy, uhli ci uranu ci pripadne plynu. Porovnej prikon a vykon vlaku a autobusu. Pridej si k tomu ruzne dane atd..
Je mnoho dalsich parametru, ktere ovlivnuji zbytek.
Nehlede na to, ze vlak je ekologictejsi nez nakladni auto ci autobus pri srovnani moznosti prepraveni mnozsti nakladu/lidi.
Dale drahy dostavaji nejvice penez z dopravni prepravy a take z tranzitu vlaku z okolnich statu.
— DJ.Maca 14.1.2006 09:35 #
— agent 14.1.2006 12:44 #
Mimochodem, jak je na tom poměr cen mezi osobní silniční a vlakovou dopravou na jih a západ od ČR? (Ne že by to znamenalo něco pro situaci v ČR. Systém poplatků a dotací se pravděpodobně výrazně liší.)
Ad 27 – Právě oněch dvou tras se ČD zbavily, protože tam měly velké finanční ztráty. Je to pár let. V novinách se pak psalo, že noví provozovatelé tam fungují bez finančních ztrát.
— Špendl 14.1.2006 23:57 #
Velmi prijemny vikendovy vylet to byl asi pred rokem, Sokolov – Zwickau a zpet asi za 50 korun:) Kdyby byla pracovnice CD v Sokolove gramotna, tak to mohlo byt jeste asi o 12 korun min…
— zelenycaj 15.1.2006 00:14 #
Jestli chcete, tak si muzete spocitat spotrebu vlaku. Help jak na to – http://66.102.9.104/search?q=cache:688_7cHPhecJ:pkms.webzdarma.cz/vypocet_spotreby.doc+spot%C5%99eba+%2B+vlak&hl=cs&client=firefox-a
Co se tyce auta, tak to naleznete v ucebnici fyziky.
Jinak pekne porovnani je zde http://www.cdrail.cz/VTS/CLANKY/610.pdf
— DJ.Maca 15.1.2006 01:34 #
Za odkazy díky. Navrhuji naši diskuzi ukončit.:-)
— Špendl 15.1.2006 04:01 #
Zas na druhou stranu musim rict, ze i s tou jejich Z-kartou, jsou urcite slevy, ale porad jeste:
Pro jednu osobu – levnejsi nez autem (auto 2,5kc/km)
Pro dve osoby – stejne jako autem, ale nemusim ridit (muzeme si dat oba pivo nebo neco ostrejsiho)
Pro tri osoby – ve vlaku se za to plati, v aute uz ten treti jede v podstate zadarmo.
Hlavni vyhodu ale vidim v rychlosti vlaku (o pendolinu ani nemluvim)
Brno-Ostrava (2hod)
Brno-Viden (1hod40min)
To jsou casy o kterych se mi bez porusovani dopravnich predpisu muze v aute jenom zdat.
— Tomas B. 16.1.2006 08:16 #
Co se tyce rychlosti – sednu a jedu, necekam na nadrazi a neni mi zima. Dale se vyhnu zabavnym setkanim s ozralymi spolucestujicimi a (mnohdy, ne vzdy!) sprostym personalem.
U mne bohuzel vlaky po predchozich zkusenostech prohravaji.
— H+ 16.1.2006 13:41 #
“Co se tyce rychlosti – sednu a jedu”—a často čekáš hodiny v zácpě :-) Jestli se tím svým “smraďochem” dostaneš z Prahy do Svitav za přesně 2 hodiny a jeden km tě přijde na 70 haléřů, tak uznávám, že vlaky prohrávají... ;-)
— agent 16.1.2006 16:49 #
podle me je cely humbuk kolem pendolina jen medialni bublina ala Temelin; tam se prvni rok vedelo i o kazdem hlasitejsim prdu obsluhy ve veline, porad byly reci ze Temelin nepotrebujeme a jak je drahy a nakonec se to srovnalo a nikdo se o nej uz nezajima; proste do Pendolina nahrali novy firmware, ktery ma par bugu, tak tam ted nahravaji predchozi verzi aby to zas jezdilo…
— Martin K 17.1.2006 11:34 #
Ale stejně, preferuju auto, ušetřím čas. Na druhou stranu – místo pár hodin korucení kolečkem s dupání na šlapky bych moh něco dělat na laptopu a srkat koktejly, má to něco do sebe.
— Jan Brašna 20.1.2006 22:58 #