1. Byl jednou jeden dokument v Ceske televizi, kde obhajoval svou praci jisty cesky designer. Navrhl pro Ceske drahy novou rychlostni soupravu. Projekt se slibne rozvijel a spoluprace s CD take. Pak jako kdyz utne. Konec. A nastupuje novy designer prokazatelne v jistem vztahu k vedeni CD. Designuje pry nepouzitelne vlaky a vyvoj snad jeste pokracuje. Pamatuji si to jen matne, ale nebude zakopany pes nekde tady :-)

    — J2930    3.9.2004 13:33    #

  2. Ano, myslim ze slo o pana prof.Tucka, ktery tehdy pomerne ostre souperil s panem Kotasem o design souprav metra a rychlovlaku. Ovsem to s timto problemem vubec nesouvisi, protoze slo o design souprav a soucasny problem se tyka elektrovyzbroje. Pouzita varianta stridace pendolina generuje rusive proudy, ktere jsou vetsi nez povoluje ceska norma. Jinak receno souprava generuje elektricky odpad, ktery je potreba odfiltrovat a o to se jiz delsi dobu dodavatel pokousi. Resenim bude asi uprava ceske normy( ktera je “nesmyslne” prisna) a dodavatel se pokusi tomuto vyhovet doplnenim filtru. Pokud se nepodari uspet, dojde k vraceni souprav vyrobci a penez odberateli. Bezny obchodni vztah.
    Pane Ler, zbytecne podlehate prihlouplym a nesmyslnym zpravam bulvarni televize. Hodne zdaru.

    — Ferfecki Lukas    3.9.2004 21:10    #

  3. Ano, o takovych běžných obchodních vztazích čteme skoro pořád. Jen ty penize běžně nepřicházejí zpět. Což bohužel není jenom zpráva bulvární televize. A pokud považujete za běžné zaplatit něco předem v takové výši, a potom řešit filtrování rušivých proudů – což jako termín je samo dost veselé – tak budete asi běžný zaměstnanec ČD.

    Stejskal    4.9.2004 01:09    #

  4. Pokud to dopadne jako “bezny obchodni vztah”, tedy ze vyrobce bud uvede zarizeni do souladu se stavajicimi technickymi normami, resp. do takoveho stavu, aby bylo mozne bezpecne provozovat Pendolino, i zeleznicni zabzar zaroven, a nebo budou vraceny penize + uhrazena ztrata, ktera CD vznikla diky teto saskarne, v tom pripade to bude opravdu bezny obchodni vztah a budeme vsichni spokojeni.

    Ale to si pak snad bouchnu i sampansky.

    — Martin Lér    4.9.2004 01:32    #

  5. Nebo vy povazujete za “bezny obchodni vztah”, ze vyrobce dodal zarizeni, ktere podle vseho nesplnuje normy (samozrejme, je mozne, ze osklive Ceske drahy mu je zatajily) a cele se to resi 6 let? kolik je 6 let z hlediska moralni zivotnostni napriklad IT vyzbroje toho vlaku, vybaveni a pod? Neboli tech X miliard pred 6 lety a dnes predstavuje vyrazne jine hodnoty a sluzby. Kdyby se vam stalo neco podobneho dejme tomu s vasim autem za 350 000, asi budete mluvit jinak.

    — Martin Lér    4.9.2004 01:36    #

  6. Zamestnancem CD nejsem a jestli zitra prohlasi na tuto firmu konkurz budu jenom rad. Druhy pokus o zkroceni vasni: Po krachu CKD (puvodni dodavatel) se o vyrobeni vlaku postaral tehdejsi Fiat, dnes jiz Alstom. V roce 2000 zacalo projektovani a cervnu 2003 prijel prvni prototyp. Od teto chvile probiha proces homologace, ktery je v soucasne dobe ve fazi testu na siti SZDC. Dnes jsou u nas pouze 2 kusy a zaplatilo se taky pouze za dva. Podle smlouvy budou na konci roku cinit penale asi 1mld Kc za zpozdeni.
    Proc na Vasich strankach nepisete takto afektovane o problemech IBM s prechodem na 90nm. Pred rokem slibili procesor 970 na 3Ghz a ani dnes nejsou schopni dodavat nic pres 2Ghz ve vetsim mnozstvi. A jeste nejakou chvili to potrva nez se to podari zlomit. A ze jde o nejakou firmu.

    — Ferfecki Lukas    4.9.2004 22:19    #

  7. afektovaně neafektovaně, hlavně že píše… a má pravdu… ČD pořád něco slibují, ale tím to končí... náhodou, zrovna ve středu jsem tuhle hračku viděl na nádraží v Svitavách—táhla jej klasická el. lokomotiva, co běžné tahá rychlíky… stálo to tam dost dlouho, tak jsem to omrkl, řeknu vám, vypadá to jako nějaký stroj koncipovaný na přelomu osmdesátých-devadesátých let minulého století, žádný “supervlak” to není, nejvíce mi to připomíná příměstské vlaky ze západních měst… každopádně doufám, že se dočkám toho, kdy to bude jezdit samostatně (bez tažné lokomotivy) a jako bonus v tom bodou moc jezdit i běžní cestující...

    PS: a určitě je zajímavější se bavit o tomhle, než o nějakých devadesáti nanonesmyslech… :-)

    — agent    6.9.2004 00:50    #

  8. Je nicméně pravdou, že Ferfecki Lukas dodal k tématu dost podstatné informace a detaily, které to zase celé staví do jiného světla.

    Jestliže se v ČR objevilo první pendolino loni a nyní jsou koupeny dvě, tak je to velký rozdíl oproti “byly zakoupeny snad už před 6ti lety” v původním článku.

    A jestliže v roce 2000 začalo projektování, pak myslím, že se postupuje poměrně svižně.

    — zzen    6.9.2004 13:35    #

  9. Sorry, nemam cas reagovat podrobne, ale obavam se ze ne vse co pan Ferfecki rika se shoduje s tim, co uvadeji media. Otazka je, komu verit :)

    Podrobnosti napriklad zde

    http://ihned.cz//2-14618620-001000_d-60

    — Martin Lér    6.9.2004 16:48    #